ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۸۷ اسفند ۱۳, سه‌شنبه

کنفرانس بين المللى فاجعه انسانى غزه


دادستان کل کشور ضمن اعلام جرم علیه جنایتکاران در سرزمین فلسطین خواستار رسیدگی قانونی و عادلانه برای مجازات مجرمان و احقاق حقوق زیان دیدگان شد
.
به گزارش خبرگزاری در سمینار یک روزه حقوقدانان بین المللی که صبح دیروز با حضور 50نفر حقوقدان داخلی و خارجی در سالن دریای نور هتل استقلال برگزار شد، قربانعلی دری نجف آبادی با بیان اینکه امروز زخم کهنه 60ساله جراحات وارده بر سر ملت مظلوم فلسطین خصوصا طی جنگ 22روزه غزه قلب هر انسان آزاده را به درد می آورد گفت: صحنه دلخراش شهادت کودکان مظلوم چهره کریه و پلیدی را از مباشران، شرکا و حامیان این جنایت به تصویر کشیده است.
دادستان کل کشور با بیان اینکه اجرای عدالت و جبران خسارات ناروا از اصول کلی حقوقی مشترک بین همه نظام های حقوقی جهان و مورد پذیرش بین المللی است گفت: به استناد ماده های 146 و 148 کنوانسیون چهارم 1949ژنو و اساسنامه دیوان کیفری بین المللی که مقرر می دارد فجیع ترین جنایاتی که موجب اضطراب جامعه بین المللی می شود، نباید بدون مجازات بماند و باید با اتخاذ تدابیر لازم در سطوح ملی و بین المللی، تعقیب موثر مرتکبین تضمین گردد و برای پایان دادن به مصونیت مرتکبین و فرار آنها از مجازات و در نتیجه پیشگیری از وقوع مجدد چنین جنایاتی اقدام کند.
رئیسی: سازمان ملل از مرجعیت مردم جهان افتاده است
سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه هم در این سمینار با اشاره به قوانین موجود در حقوق بین الملل گفت: در بعد اشغالگری به موجب قوانین و میثاق های بین المللی هرگونه اشغالگری ممنوع است.
رئیسی با تاکید بر اینکه سازمان ملل دیگر مرجع مردم جهان نیست، افزود: در جریان فلسطین این موضوع احساس شد و امروز تصمیم گیری در مورد فلسطین به مجاهدان فلسطینی منتقل شده است.
معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه نقش دادستان ها، حقوقدانان و وکلا در سراسر جهان برای انجام یک اقدام هماهنگ برای احقاق حقوق فلسطین لازم است افزود: پرونده جنایات صهیونیست ها بسیار سنگین است که باید در محکمه بین المللی مورد رسیدگی قرار گیرد.
احمد جبرائیل: فلسطین تا آخرین قطره خون مقاومت می کند
دبیر کل جبهه آزادیبخش فلسطین هم به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این نشست با اشاره به اینکه مقاومت رمز حیات فلسطین است، گفت: فلسطین هیچگاه دست خود را به نشانه تسلیم بالا نمی برد و تا آخرین قطره خون خود به آزادی کشورش از دست متجاوزان مقاومت می کند.
وی با اشاره به ویژگی های این اجلاس گفت: افرادی که امروز در این اجلاس حضور دارند برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین حضور پیدا کردند و چه افراد مسلمان و چه افراد غیرمسلمان همه آنها در کنار مردم غزه و فلسطین بودند.
احمد جبرائیل افزود: ما امروز احساس بزرگواری می کنیم که خدا به ما توفیق داد که در کشوری که انقلاب به رهبری امام خمینی در آن شکل گرفت، حضور پیدا کنیم. امامی که همواره از مستضعفان جهان و مظلومان فلسطین دفاع می کرد.
شیخ یزبک: آیت الله خامنه ای به ما خودباوری داد
در همین حال یک عضو شورای رهبری حزب الله لبنان هم گفت: مقاومت را اساس حرکت و پیروزی و آنچه که امام خمینی پایه های آن را گذاشت برای خود اصل می دانیم.
شیخ محمد یزبک عضو شورای رهبری حزب الله لبنان با اشاره به رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در حمایت از ملت فلسطین گفت: خدا را شکر می کنم که خداوند شخصیتی را به ما عنایت کرد که برای ما خودباوری ایجاد کرده است و ما امروز به عنوان یک مسلمان می توانیم با عزت و کرامت زندگی خود را ادامه دهیم.
وی با اشاره به بی توجهی سازمان های بین المللی در محاکمه رژیم صهیونیستی گفت: شورای امنیت و سازمان ملل و همه سازمان های حقوق بشری زمانی که مطلب و مساله به صهیونیست ها می رسد، برای محاکمه آنها سکوت می کنند و نشانه آن عدم اجرای 425 تصمیم پس از اشغال لبنان و فلسطین است که هیچ کدام از آنها اجرایی نشده و هیچ کس به اسرائیل برای عمل به تعهدات خود فشاری وارد نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست: