ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۸۸ خرداد ۶, چهارشنبه

احمدي‌نژاد: تحقير رئيس‌جمهور سابق ايران در فرانسه از غم‌انگيزترين روزهاي زندگيم بود


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در گفتگوي تخصصي كه عصر امروز در راديو گفتگو برگزار شد، در خصوص موضوع توسعه در اقتصاد گفت:‌ با به كار بردن اين كلمه بدون تعريف بومي مخالف هستم؛ چرا كه اگر تعريف مشخصي از اين موضوع ارائه ندهيم هركسي از ظن خود از آن برداشت مي‌كند.
احمدي‌نژاد ادامه داد: برخي مي‌خواستند با تعريف معيارهاي خارجي فرهنگ و ادبيات را با تعريف توسعه تعريف كنند و حتي برخي اول انقلاب گفتند بايد بدنبال تعريف و اقتصاد بر مباني توسعه باشند.
اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه ما بدنبال تعالي كشور هستيم، اظهار داشت: تعالي يعني بالا رفتن هم در بخش اقتصاد و هم در بخش فرهنگ و هم سياست كه بايد پيشرفت با تعاريف ما همراه باشد.
وي گفت: جامعه وقتي متعالي است كه پيشرفت‌ها و تعاريفش انساني و دوستاني باشد كه اين موضوع در فرهنگ بومي ما وجود دارد.
احمدي‌نژاد گفت: وقتي از تعالي سخن مي‌گوييم يعني عدالت و احترام به انسان‌ها و فداكاري براي ديگران در ذات برنامه‌ريزي‌ها قرار دارد و ما بايد بر توانمندي‌هاي خود متكي باشيم نه اينكه هر كسي به فكر سود حداكثري خود باشد؛ چرا كه اين يعني فاصله طبقاتي و له شدن عده‌اي براي منافع ديگران و اين يعني يك اقتصاد يكجانبه مادي و سودگرا.
رئيس جمهور كشورمان خاطرنشان كرد:‌ همه اين توسعه بايد براي رشد انسان باشد و ما به دنبال دستيابي به يك اقتصاد اخلاقي باشيم نه يك اخلاق اقتصادي.
وي خاطرنشان كرد: اين ادبيات با انقلاب اسلامي ايران متولد شد اما سازوكار مناسبي نداشت درحالي كه در تاريخ گذشته خود منابع ملاك‌ها و روش‌هايي داريم كه بايد جايگزين شود و ما در برنامه پنجم اميدواريم بتوانيم تصويري روشن از اين نگاه به برنامه‌ريزي توسعه و پيشرفت و تعالي ارائه دهيم.
اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در خصوص موضوع سياست خارجي و شعار نه شرقي نه غربي اساس اين شعار را يك نفي و يك اثبات دانست و گفت: نفي اين شعار اين است كه ما مدل‌هاي غير ممتني بر مباني خود را نمي‌پذيريم و امروز نيز بر سر حرف خود هستيم چون اين مباني بر انسانيت استوار نيست و امروز همين ليبراليسم است كه جنگ‌ها و كشتارها در سطح جهان را توجيه مي‌كند و اين نفي امروز هم پابرجاست.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه شرايط به شدت به نفع ما در حال تغيير است گفت: ادبيات انقلاب جاي خود را در دنيا باز كرده است و امروز مي‌بينيم كه تقريبا همه ملت‌ها از وضع موجود ناراحتند و اميدي هم به اصلاح از درون سازوكارهاي موجود ندارند.
وي خاطرنشان كرد: راه جديد با شاخصه‌هاي انقلاب ما همراهي دارد كه همان بازگشت به انسانيت و عدالت است و جالب است كه در خود آمريكا اين وضع شديدتر از اروپاست كه نشانه آن را مي‌توان از همين شعار تغيير كه توسط دولتمردان آمريكا سر داده مي‌شود، مشاهده كرد.
رئيس جمهور با بيان اينكه سياست خارجي و سياست داخلي مكمل يكديگر هستند گفت:‌ما بايد نظام جهاني را به سمت خود تغيير دهيم تا بتوانيم در داخل بصورت مستقل عمل كنيم.
احمدي‌نژاد گفت: سياست خارجي ما فعال و تاثيرگذار و منشاء اقتدارش درون‌زاست و اين بخاطر قدرت اثرگذاري فرهنگي ملت ما در دنياست كه نشانه آن را در پيروزي هسته‌اي ديديم.
وي با بيان اينكه كشورهاي غربي در موضوع هسته‌اي مغلوب فرهنگ ما شدند، اظهار داشت: ‌امروز قدرت اول در دنيا افكار عمومي است و ما در دور اول توانستيم فرياد بزنيم كه ما هستيم؛ چراكه قبل از اين دولت مي‌گفتند كار ايران تمام شده است و ايران هيچ نقشي در معادلات جهاني نخواهد داشت و حتي در اروپا نابودي انقلاب اسلامي را جشن گرفتند اما ما نشان داديم كه ايران توانمند است و قدرت برنامه‌ريزي براي دنيا را در چارچوب انساني دارد.
رئيس جمهور با بيان اينكه در جلسات چند جانبه با خارجي‌ها آنها پيشنهادات ايران را قبول مي‌كنند علت اين امر را پيشنهادات عادلانه جمهوري اسلامي دانست و گفت: براي مثال در همين نشست اخير كه با روساي جمهور افغانستان و پاكستان داشتيم اين دو كشور بر سر موضوعي با هم با هم به مشكل خوردند ولي پيشنهاد جمهوري اسلامي را كه سه پيشنهاد ارائه كرده بود پذيرفتند.
احمدي‌نژاد عدالت را مبتني بر فطرت انسان دانست و گفت: ‌اگر ما بر مبناي عدالت صحبت كنيم تنها اقليتي در دنيا هستند كه حرف ما را نمي‌پذيرند.
وي خاطرنشان كرد:‌ اولويت در برقراري ارتباط با كشورهاي ديگر همسايگان، دنياي اسلام و مابقي جهان است اما اين به اين منظور نيست كه استثنايي وجود ندارد؛ چراكه ما در همين دنياي اسلام با برخي كشورها مانند مصر رابطه‌اي نداريم و يا در حوزه خليج فارس با برخي كشورها رابطه بهتر و با برخي رابطه ضعيف‌تري داريم ولي هدف ما برقراري بهترين نوع ارتباط است. ما هر ارتباطي را كه به نفع تحقق هدف باشد دنبال مي‌كنيم و قطعاً در متن آن هدف نيز منافع ملي نهفته است و حضور فعال ما در عرصه‌هاي جهاني كمك مي‌كند كه ايران را بسازيم.
اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري افزود: اگر جهان و ارتباطات آن بر محور عدالت شكل گيرد، حتماً منافع ملي ما نيز در آن تأمين مي‌شود و ديگر سايرين قادر نخواهند بود به خاطر تأمين منافع خودشان سالها ما را معطل كنند.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه عده‌اي سياست‌هاي شما در عرصه خارجي را ماجراجويي دانسته‌اند، گفت: مخالفين دولت در اين چند سال هر توهيني كه توانسته‌اند انجام داده‌اند و دهها تريبون و 30 روزنامه مدام به ما تهمت زدند اما تاكنون جواب نداده‌ايم.
وي افزود: پيش از اين دولت يك سياست خارجي انفعالي در ايران جريان داشت، در افغانستان و عراق با آنها همكاري شد اما در نهايت آمريكا در آن كشورها مستقر شد. در مرحله هسته‌اي مدام عقب‌نشيني صورت گرفت و در نهايت آمريكا ايران را محور شرارت ناميد و كار به جايي رسيده بود كه غربي‌ها فقط به قول خودشان به دنبال گفت‌وگوي انتقادي با ايران بودند و همواره خود را در جايگاه طلب‌كار از ما مي‌دانستند و حتي مي‌گفتند سالها بايد مذاكره كنيم تا اجازه استفاده از چند سانتريفيوژ را به شما بدهيم اما وقتي ما با قواعد خودمان عمل كرديم اكنون 7 هزار و چند صد سانتريفيوژ داريم و هيچكس نيز جرأت تهديد ايران را ندارد و هر از چند گاهي صهيونيست‌ها پارازيت بي‌ارزش مي‌دهند.
احمدي‌نژاد ادامه داد: يكي از اين آقايان هنوز نمي‌فهمد كه در دنيا چه مي‌گذرد و به همين دليل به ما مي‌گويد چرا به سراغ آمريكاي جنوبي رفته‌ايد در حالي كه استدلال ما اين است كه غربي‌ها به دنبال منزوي كردن ايران بودند اما ما به حيات خلوت آمريكا رفتيم و حتي سنگين‌ترين سخنراني ضدآمريكايي را در نيكاراگوئه انجام دادم و قطعاً حضور فعال ما در آمريكا لاتين يك عمليات هوشمندانه بسيار دقيق بوده است.
وي تصريح كرد: غربي‌ها به وسيله هولوكاست براي خودشان يك مظلوميت دروغين درست كرده بودند و با استفاده از آن ملت‌ها را تحت ستم قرار مي‌دادند اما هولوكاست را مورد هدف قرار داديم و آنها حتي باور نمي‌شد كه چنين كاري انجام شده است چون نقطه ضعف اصلي آنها را مورد هدف قرار داديم و مي‌بينيد كه امروز ايران هم وزن آمريكا در معادلات جهاني مؤثر است؛ كجاي اين ماجراجويي است؟ مگر آنها نمي‌گفتند كه اگر احمدي‌نژاد بيايد جنگ مي‌شود، پس چطور شد كه سايه تهديد برداشته شده است.
رئيس جمهور با بيان اينكه با عقب‌نشيني نمي‌توان تهديد را برطرف كرد، بر لزوم حفظ عزت ملت ايران در عرصه سياست خارجي تأكيد كرد و گفت: آن روزي كه رئيس جمهور سابق با آن وضعيت به فرانسه رفت يكي از غم‌انگيزترين روزهاي زندگي‌ام بود چرا كه ژاك شيراك در بالاي پله‌هاي محل استقرار خود ايستاده بود و رئيس جمهور قبلي ايران در پايين پله‌ها از ماشين پياده شد و پله‌هاي متعدد را پشت‌سر گذاشت تا به او برسد و اين حركت از موضع ضعف باعث تحقير ما شد.
وي افزود: ما ديگران را تحقير نمي‌كنيم اما اجازه هم نمي‌دهيم كه ديگران ما را تحقير كنند و معتقديم كساني كه در طول آن سالها به ثروت‌هاي فراوان دست يافتند قادر به تأمين منافع ملت نيستند چرا كه بايد در داخل تواضع و در خارج اقتدار و شجاعت داشته باشيم.
احمدي‌نژاد سياست خارجي دولت نهم را دقيق‌ترين و علمي‌ترين سياست خارجي دانست و خاطرنشان كرد: پيش از اين آنها حتي به صورت هفتگي به ما مهلت مي‌دادند كه مجبور به انجام كاري شويم اما اكنون در موضعي قرار داريم كه مي‌گوييم در فرصت مناسب به درخواست شما جواب مي‌دهيم و آن‌ها هم موضع ما را سازنده مي‌‌نامند.
اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سؤال ديگري درباره آزادي، آن را بالاترين هديه خداوند به انسان و حقيقتي تكامل‌آفرين دانست و اظهار داشت: بعضي‌ها در اين 4 سال ديگر چه چيزي مي‌خواستند بگويند كه نگفته‌اند؟ آنها عليه دولت و شخص رئيس جمهور انواع توهين‌ها، دروغ‌ها و تمسخر‌ها را مطرح كردند و حتي كاريكاتور رئيس جمهور را كشيدند اما ما شكايت نكرديم و بجز چند مورد انگشت‌شمار حتي به وزارتخانه‌ها نيز گفتم كه شكايت‌هاي خود را پس گرفتند، كمترين تعداد تعطيلي روزنامه‌ها نيز در اين دولت بود و فقط يكي دو مورد بود كه آنقدر خرابكاري كردند كه دادستان آنها را توقيف كرد.
وي افزود: طبق قانون انتخابات هيچ كانديداي حق ندارد كانديداي ديگر را تخريب كند اما نه تنها اين كار را انجام ندادند حتي پيش از موعد تبليغات خود را آغاز كردند و حتي افترا زدند كه اگر شكايت مي‌كردم قطعاً قادر به پاسخگويي نبودند.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: در انتخابات رياست جمهوري گذشته علي‌رغم آنكه مجريان انتخابات و دولت وقت مخالف روي كارآمدن من بود يكي از كانديداها گفت كه فلاني تقلب كرده است و من هم از ايشان شكايت كردم اما چندين نفر را فرستاد تا از شكايتم صرف‌نظر كنم و من هم كوتاه آمدم و تاكنون هم تحمل كردم اما حالا باز هم همان حرفها را مي‌زنند.
رئيس جمهور اظهار داشت: حريم‌هاي آزادي به قداست خود آزادي است و همه بايد دست در دست هم ذهن خود را در عرصه‌هاي گوناگون فعال كنيم كه در همين راستا دولت در جلسه اول فشارهاي وارده به خود را تحمل كرد و در درجه دوم نيز از حريم مردم صيانت مي‌كند اما متأسفانه اكنون شيوه تبليغات بعضي‌ها تعدي به حقوق مردم شده است در حالي كه همه بايد قانون را اجرا كنند.
وي در پاسخ به سؤال مجري اين برنامه مبني براينكه در اجراي آزادي، عدالت و توسعه گاهي تعارضاتي ايجاد مي‌شود گفت: اگر تعريف از اينها درست باشد مغايريتي ايجاد نمي‌شود و آن مواردي كه شما مي‌گوييد در مواقعي ايجاد مي‌شود كه تعريفي درست از اين مفاهيم انجام نشده است.
احمدي‌نژاد عدالت را ضامن آزادي دانست و افزود: عشق،‌عدالت و آزادي هر كدام جلوه‌اي از حقيقت وجودي انسان هستند اما بعضي‌ها از اين مفاهيم تعاريف غلطي دارند مثلاً مي‌گفتند ابتدا توسعه را ايجاد كنيم و بعد عدالت را بوجود بياوريم در حالي كه توسعه بدون عدالت معنا ندارد.
رئيس جمهور ادامه داد:‌ بعضي‌ها از مفهوم آزادي سواستفاده كرده‌اند و براي ديگران هيچ حقي قائل نيستند؛ آنها گفتند دولت به مردم سيب‌زميني داده است تا به استقبال بيايند در حالي كه چنين حرفي از مردم مؤمن، تمدن‌ساز و دقيق اصفهان بدور است و بيان كردن چنين حرفي يعني نشناختن حريم آزادي و توهين به ملت؛ آنها بعد از آن نيز گفتند اينها به مردم پول داده‌اند.
وي تصريح كرد: آزادي حقيقي زماني محقق مي‌شود كه به كرامت انسانها احترام گذاشته شود اما مي‌بينيم كه به مردم توهين مي‌كنند و به بنده نيز تهمت‌هاي متعدد از جمله دروغ، دزدي و بي‌عقلي زده‌اند؛ آنها مردم را دست‌كم گرفته‌اند و بنده نيز قطره‌اي از اين ملت هستم.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: آمدند و گفتند دولت پرتقال اسرائيلي وارد كرده است در حاليكه اينگونه نبود و اگر بنده شكايت كنم والله نمي‌توانند ادعاهايشان را اثبات كنند و تاكنون هم 3 بار شكايت‌هايم را پس گرفته‌ام.
رئيس جمهور با اشاره به برخي مسائل مطرح شده درباره نيروي انتظامي گفت: در سال 64 و 65 شهرباني جزئي زيرمجموعه وزارت كشور بود اما اكنون اينگونه نيست و به همين جهت همه با هم بايد تلاش كنيم تا قدرت در خدمت مردم باشد و با فرهنگ‌سازي درست اقدامات صورت گيرد.
وي در پاسخ به سؤال مجري اين برنامه مبني بر دلائل انحلال سازمان مديريت و موضوع سفرهاي استاني گفت: ما سازمان مديريت را متحول كرديم نه منحل؛ چرا كه اگر اتاق فكر با كارهاي اجرايي مخلوط شود توان فكر كردن صحيح را نخواهد داشت و كارها نيز معطل مي‌ماند كه وضعيت قبلي كشور نيز حاصل همين موضوع بود.
احمدي‌نژاد با اشاره به سابقه 60 ساله بوجود آمدن سازمان مديريت افزود: اين سازمان هم برنامه مي‌ريخت و هم نظارت مي‌كرد كه ديديد در طول 60 سال هيچ‌كدام از مسائل كلان به نتيجه نرسيد؛‌ اين سازمان اختيارات مطلق هم داشت و هيچ فردي نمي‌توانست در كشور حتي يك مدرسه بدون اجازه آن سازمان بسازد.
رئيس جمهور تصريح كرد:‌ آن برنامه‌ها جواب نداد و هرچقدر به جلو رفتيم به نقطه اطمينان نرسيديم البته اين بدين معنا نيست كه مشكل از افراد اين سازمان بوده بلكه مشكل از سيستم بوده است و به همين دليل ما گفتيم سازمان مديريت يا همان مغز مديريت و برنامه‌ريزي بايد اتاق فكر سيستم باشد؛ آن سازمان چند معاون داشت كه هر كدام چند صد يا يكي 2 هزار موافقت‌‌نامه امضا مي‌كردند و ديگر وقتي نمي‌ماند كه به درستي نظارت شود و در همين اثنا منابع فراواني مصرف شد؛ حالا آقايان مي‌آيند و ايران را با كره مقايسه مي‌كنند و مي‌گويند كه ايران چقدر عقب افتاده است.
وي ادامه داد: سازمان مديريت بايد محل تفكر نخبگان كشور باشد كه ما در اولين گام اين كار را انجام داديم و سعي كرديم مباني را عوض كنيم و در درجه دوم نيز برنامه‌هايي كه از اتاق فكر بيرون مي‌آيد بايد همه ارزشهاي فرهنگي ما را در بر داشته باشد نه اينكه همواره به دنبال اين باشد كه جا پاي غربي‌ها بگذارد.
احمدي‌نژاد ادامه داد: بيشترين استقبال از اين تحول نيز از درون همين سازمان انجام شد و مي‌بينيد كه ابتكار و بهره‌وري از 0.48 به 1.02 رسيده است.
رئيس جمهور تصريح كرد: در اين مدت توليد ناخالصي داخلي، سرمايه‌گذاري و سرعت انجام پروژه‌ها نيز افزايش يافت در حالي كه تا پيش از اين حتي پروژه‌هايي داشتيم كه 19 سال به طول انجاميده بود يعني هزينه آن صددرصد افزايش يافته بود و هنوز هم افتتاح نشد.
وي ادامه داد:‌اختيارات متمركز، نفوذ و بي‌عدالتي را در پي داشت ولي اكنون بايد يك مغز متفكر دقيقاً مسائل را كنترل كند و با فراق بال از انديشه كشور استفاده كند و هدف از اين كار تنها تمركززدايي نبود بلكه اختيارات را توسعه داديم و معتقديم يكي از عوامل بوجود آمدن تمركز، خود آن ساختار بود.
احمدي‌نژاد يكي از اهداف سفرهاي استاني دولت نهم را كنترل اجراي تصميمات و برطرف كردن عيوب بوروكراسي دانست و با اشاره به منافع متعدد اين سفرها گفت: در اين سفر كنترل و نظارت تصميمات نيز پيگيري مي‌شود.
رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي درباره نهضت توليد علم، حركت يك ملت بدون علم را بي‌معنا دانست و با بيان اينكه نور علم روشن‌كننده مسير حركت است گفت: در دنيا پيشرفت و توسعه به مفهوم خودي، منوط به علم است و از اين منظر كشورها سه دسته هستند، كشورهايي كه دانش مي‌فروشند، كشورهايي كه مي‌توانند فروشنده دانش باشند و عده‌اي از كشورها كه توان اين كار را ندارند كه ايران جزو گروه دوم است و ظرفيت تبديل ايران به فروشنده علم زياد است.
وي ادامه داد: در دانش‌‌ها يكسري دانش پيش‌رو وجود دارد كه تحقق پيشرفت كشور منوط به بدست آوردن آن دانش‌ها است مانند نانوتكنولوژي، بيوتكنولوژي، هوا فضا و انرژي هسته‌اي كه اصرار ما و مخالفت غربي‌ها به خاطر نقش مهم اينها بوده است چرا كه آنها مي‌خواسته‌اند ما در درجه 2 باقي بمانيم و مي‌بينيم كه از روز پافشاري ايران در موضوع هسته‌اي ما 4.5 برابر كل 27 سال قبل اختراعات داشتيم و مقالات علمي كشورمان نيز چندين و چند برابر شده است و با توجه به غناي نيروي انساني ايران و رشد 70 درصدي ظرفيت دانشگاهها زمينه براي برداشتن گام‌هاي بلند فراهم شده است.
رئيس جمهور تصريح كرد: وقتي افق بالا برود همه حركت مي‌كنند و اين از چيزهايي است كه بايد برايش هزينه بدهي و مي‌ارزد.
احمدي‌نژاد با اشاره به رشد چشمگيري توليد فولاد، سيمان، مس و رشد صادرات غير نفتي و 4 برابر شدن بودجه پژوهشي كشور اظهار داشت: تازه فضا باز شده است و پس از مدتها مي‌‌توان افق حقيقي ايران را نشان داد.

احياي ارزش ها، سختكوشي، مردمداري، پاكدستي و دفاع از حقوق ملت

خبرگزاري فارس: 211 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي بيانيه‌اي از نامزدي احمدي‌نژاد در انتخابات رياست‌ جمهوري دهم حمايت كردند.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس متن بيانيه مذكور به شرح ذيل است:
در آستانه دهه پيشرفت و عدالت و در گذار از شرايط خاص جهاني و نقش مؤثر جمهوري اسلامي ايران در معادلات جهاني و نيز ضرورت احياء «گفتمان امام و انقلاب» انتخاب كانديدايي كه بتواند پاسدار عزت و اقتدار كشور در عرصه بين‌المللي و در عين حال خادم مردم ايران بر اساس عدالت محوري، مهرورزي، تعالي و پيشرفت باشد، لازم مي‌نمايد.
ما نمايندگان مردم شريف ايران اسلامي نظر به ويژگي‌هاي معرفتي، شخصيتي، مديريتي و ارزش‌مداري برادر ارجمند جناب آقاي دكتر احمدي‌نژاد و تحقيق و مداقه در تجربه‌هاي چهارساله مديريت ايشان و به دلايل ذيل:
1- مردمداري و مردمي بودن دولت كه در قالب سفرهاي گسترده استاني شكل گرفت و باعث دلبستگي عميق مردم به نظام، توجه دولت به مشكلات عديده مناطق محروم و استحكام پيوند دولت - مردم گرديد.
2- ارجاع دلپذير به شعارهاي ناب انقلاب و احياء گفتمان امام و ارزش‌هاي ناب انقلاب كه بارها مورد تحسين مقام معظم رهبري نيز قرار گرفته و فصلي با شكوه از اقدامات دولت نهم است.
3- ساده‌ زيستي و پاكدستي دكتر احمدي‌نژاد كه الگويي براي نظام مديريت كشور و مبناي اصلاح پاره‌اي كژتابي‌ها و نارسايي‌ها در بدنه حاكميت گرديد.
4- تلاش شايان براي تحقيق دولت اسلامي در آستانگي دهه چهارم از حيات نظام مقدس اسلامي بر پايه چهار ركن اساسي عدالت گستري، مهرورزي، خدمتگزاري و تعالي و پيشرفت.
5- حمايت از مسلمانان مظلوم جهان و اتخاذ مواضع شجاعانه در برابر قدرت‌هاي زورگو، نفي نظام سلطه، اعاده عزت ملي، رسايي و شفافيت در اغراض و اهداف جمهوري اسلامي و نمايش الگوي اراده معطوف به تحقق جامعه اسلامي.
6- دفاع جانانه از حقوق هسته‌اي كشور كه قوام عزت، استقلال و اقتدار كشور منتج از آن بود و گام گذاردن در مسير تعالي و پيشرفت با اتكا به خودباوري و اجتناب از خودباختگي و غرب شيفتگي و ملاحظات بي‌دليل و واهمه‌هاي بي‌نشان.
7- سعه صدر و آستانه تحمل تحسين برانگيز و سخت‌كوشي به رغم حجم هجمه‌ها و فزوني حيرت‌آور انواع تخريب‌ها و بي‌انصافي‌ها.
8- اهتمام دولت بر مشي علوي، دلبستگي كامل به ارزش‌ها، ولايت‌پذيري و برجسته‌سازي هويت اسلامي و اهتمام در خدمت و تمسك به اصول انقلاب در قول و شعار و عمل.
9- اقدام به اجراي طرح‌هاي اساسي و بنبادين در كشور كه باعث سهيم شدن عموم از دارايي‌ها و امكانات كشور است و تداوم اين دولت ساعي براي انجام رساندن آنها لازم مي‌نمايد.
10- جهش محسوس و ماندگار در امور فرهنگي و توجه به ديدگاه و مطالبات فرهنگيان و صاحبان فكر و قلم براي طراحي مهندسي فرهنگي كشور.
11- اهتمام در اصلاح اوضاع اقتصادي كشور
12- اصلاح و تحول در امور معيشتي كارمندان و بازنشستگان در طبقات مختلف اجتماعي.
13- اقدام اساسي براي شكل‌دهي الگوي توسعه و تعالي كشور براي رشد متوازن عمراني شهري و روستايي با به نتيجه رساندن طرح‌هاي عمراني و اقتصادي فراوان و اجرا و راه‌اندازي سريع هزاران كارخانه و كارگاه كوچك و بزرگ.
14- حمايت جدي از نخبگان، تقويت روحيه پژوهندگي و تحقيق و تعميق با افزايش توليد علم و فناوري و هدفدار كردن پژوهش‌هاي علمي براي تهيه نقشه جامعه علمي كشور.
بر اين پايه و اساس حمايت قاطع خود را از كانديداتوري برادر خستگي‌ناپذير، اصولگرا و ولايي جناب دكتر احمدي‌نژاد در دهمين انتخابات رياست جمهوري اعلام مي‌داريم.

بوش:احمدي ‌نژاد مانع توقف فعاليت‌ هسته‌اي ايران شد

خبرگزاري فارس:جورج بوش در موسسه بروكينگز گفت:ما قبل از آنكه احمدي‌نژاد بر سر كار بيايد داشتيم به نتايج دلگرم‌كننده‌اي درباره موضوع هسته‌اي ايران مي‌رسيديم چون آنها با توقف غني‌سازي «موافقت» كرده بودند متاسفانه پس از انتخاب رئيس جمهور احمدي‌نژاد، ايران مسير برعكسي را برگزيد و اعلام كرد بار ديگر به غني‌سازي دست مي‌زند.
به گزارش خبرنگار "سرويس فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، روزنامه وطن امروز نوشت: انتشار ناگفته‌هايي از مذاكرات هسته‌اي سعدآباد توسط دكتر حسن عباسي، رئيس مركز بررسي‌هاي دكترينال امنيت بدون مرز كه روز يكشنبه 3 خرداد در روزنامه «وطن امروز» منتشر شد با واكنش‌هاي بسياري مواجه شد. البته آن بخش از صحبت‌هاي عباسي مبني بر «قول تعليق 10 ساله» حسن روحاني به جك استراو، وزير وقت خارجه انگليس بسيار مورد توجه واقع شد اما در مقابل واكنش نامناسب و زننده حاميان رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص را در پي داشت. حاميان حسن روحاني بلافاصله پايگاه‌هاي خبري خود را محلي براي بيان توهين‌هاي بي‌شمار به روزنامه «وطن امروز» و دولت نهم قرار دادند و حاميان احمدي‌نژاد را «هوچي‌گر» قلمداد كردند از ديگر سو، روابط عمومي مركز تحقيقات استراتژيك، تحت مديريت حسن روحاني نيز، با انتشار جوابيه‌اي كه البته پس از انتشار در سايت‌هاي همسو، در اختيار روزنامه «وطن امروز» قرار گرفت، بسيار عجيب اظهارات حسن عباسي را تكذيب كرد. اطلاق عبارت «عجيب»‌براي اين جوابيه بدان دليل است كه متاسفانه مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام كه يك نها كاملا حكومتي و غيرحزبي است، در جوابيه خود اقدام به موضع‌گيري انتخاباتي كرده است. در اين بيانيه همچنان «وطن امروز» به مثابه دولت نهم انگاشته شده و مخاطب بيانيه، شخص احمدي‌نژاد تلقي مي‌شود. از سوي ديگر اين نكته نيز حائز اهميت است كه آقاي حسن عباسي كه رياست مركز بررسي‌هاي دكترينال را برعهده دارند، هيچگونه سمت دولتي ندارند ضمن اينكه مركز تحت مديريت وي نيز كاملا غيردولتي و خصوصي است.
برپايه اين گزارش، روزنامه وطن امروز در راستاي شفاف‌سازي و نيز آگاهي افكار عمومي از واقعيات تحولات كشور كه حق قانوني و پذيرفته شده آنان است، در اين باره ذكر توضيحاتي را لازم مي‌داند اصلي‌ترين موضوع محل مناقشه در گفت‌وگوي دكتر حسن عباسي با روزنامه «وطن امروز» ماجراي قول 10 ساله تعليق آقاي حسن روحاني به جك استراو، وزير خارجه وقت انگلستان است.
1- در تكذيبيه روابط عمومي مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص صريحا قول تعليق 10 ساله غني‌سازي اورانيوم تكذيب و تصريح شده كه آقاي حسن روحاني در مذاكرات سعدآباد «به هيچ عنوان»‌زير بار تعليق «بلندمدت» غني‌سازي اورانيوم نرفته است. از سوي ديگر تاكيد شده كه از طريق فايل‌هاي رسانه‌اي قابل اثبات است كه آقاي جك استراو در «هيچ رسانه‌اي» چنين جمله‌اي بر زبان نياورده است. اين درحالي است كه «چك استراو» در تاريخ 7 فوريه 2006 در گفتگو با «صادق صبا» از بخش جهاني شبكه خبري بي‌.بي.سي پس از آنكه از استراتژي دولت نهم درباره برنامه هسته‌اي بشدت انتقاد كرد در پاسخ به اين سئوال كه «وقتي شما از ايران مي‌خواهيد كه برنامه هسته‌اي‌اش را متوقف كند منظورتان كوتاه مدت است براي چند سال دقيقا چه زماني؟»، گفت: در هر چند سالي كه لازم باشد (تعليق غني‌سازي) طول بكشد وقتي با دكتر روحاني (رئيس پيشين هيات مذاكره‌كننده ايراني) مذاكره مي‌شد صحبت از «تعليق برنامه به مدت 5 تا 10 سال» بود. مصاحبه جك استراو كه همچنان در آرشيو بي.بي.سي فارسي موجود و قابل دسترسي است. البته در رسانه‌هاي داخلي نيز واكنش داشت. به طوري كه روزنامه اصلاح‌طلب شرق در تاريخ يكشنبه 23 بهمن 84 در صحفه 2 خود در گزارشي تحت عنوان «جك استراو، ايران جهان را قانع كند» و ذيل ميان تيتر «به ايران سوء ظن داريم» اين گفته استراو را منتشر كرد.
2- مي‌توان شواهد ديگري را براي تقويت درستي اين گفته‌ها مثال آورد به عنوان نمونه جورج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا در تاريخ 5 دسامبر 2008 مطابق با 15 آذر 87، در يك سخنراني در موسسه بروكينگز با انتقاد شديد از سياست‌هاي هسته‌اي ايران و تصريح برخورد با اين رويكرد گفت: «ايران هسته‌اي را تحمل نخواهيم كرد ما قبل از آنكه احمدي‌نژاد بر سر كار بيايد داشتيم به نتايج دلگرم‌كننده‌اي درباره موضوع هسته‌اي ايران مي‌رسيديم چون آنها با توقف غني‌سازي «موافقت» كرده بودند متاسفانه پس از انتخاب رئيس جمهور احمدي‌نژاد، ايران مسير برعكسي را برگزيد و اعلام كرد بار ديگر به غني‌سازي دست مي‌زند» درباره اين مستندات نيازي به توضيح نيست و به نظر مي‌رسد خود به اندازه كافي گوياي واقعيات باشد.
3- در اين باره مي‌توان به سخنان حسين موسويان، سخنگوي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي دولت گذشته نيز اشاره كرد موسويان در تاريخ 5 آگوست 2005 پس از ارائه بسته پيشنهادي طرف غربي كه در آن موضوع 10 سال تعليق پيش كشيده شده بود، در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبكه 2 تلويزيون تلويحا به تعريف و تمجيد از اين بسته پيشنهادي پرداخت كه خود گوياي بسياري از مسائل است.
4- تكذيبيه مركز تحت مديريت آقاي حسن روحاني حاوي نكته قابل تامل ديگري نيز هست در اين تكذيبيه آمده است تصميمات تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي زير نظر بالاترين مقامات نظام سياست‌گذاري شده است.
با عرض پوزش از جناب آقاي روحاني اما به نظر مي‌رسد اين موضوع فقط در راستاي فرار از پاسخگويي باشد در اين باره هم براي جلوگيري از هرگونه سوء استفاده به بيانات رهبر معظم انقلاب در تاريخ 13 دي ماه سال 86 در جمع دانشجويان استان يزد استناد مي‌شود رهبر انقلاب به تشريح موضوع هسته‌اي در آن برهه پرداخته و تصريح كردند: اخيرا چند هفته قبل از اين وضع به جايي رسيده است كه گفتند ايران در همين حدي كه هست توقف كند ببينيد فاصله اينها خيلي زياد است يك روزي بود كه اينها حاضر نبودند پنج عدد سانتريفيوژ را تحمل كنند مسئولين گفت‌وگو و مذاكره با اروپا حاضر شده بودند بيست تا سانتريفيوژ را نگه‌دارند آنها گفته بودند نمي‌شود، گفته بودند پس لااقل پنج تا گفته بودند نمي‌شود. اگر مي‌گفتند يكي، باز هم مي‌گفتند نمي‌شود. امروز سه هزار تا سانتريفيوژ دارد كار مي‌كند مقادير زيادي هم آماده كار گذاشتن است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه افزودند: فشار آوردند كه بايد اين (فعاليت‌هاي هسته‌اي) را تعطيل كنيد آن مقدمات اولي است بنده آن وقت به مسوولان گفتم كه اگر اين حرف را گوش كرديد فردا خواهند گفت بايد معادن اورانيوم را هم كه توي اين كشور هست، كلا يك جا جمع كنيد بدهيد به ما، تا خاطرجمع شويم كه شما نمي‌خواهيد بمب اتم بسازيد.
آخرش هم گفتند: تعليق موقت كافي نيست، اصلا بايد به كلي بساط اتمي را جمع كنيد مي‌گفتند شش ماه تعليق كنند. وقتي اين كار را كرديم، گفتند بايستي جمع كنيد! رهبر انقلاب در ادامه اين روند را «عقب‌نشيني» در برابر خواسته‌هاي غرب عنوان و تاكيد كردند: من همان وقت هم در جلسه مسوولان كه از تلويزيون پخش شد گفتم: اگر چنانچه بخواهند به اين روند مطالبه پي‌درپي ادامه بدهند، بنده خودم وارد ميدان مي‌شوم، همين كار را هم كردم بنده گفتم: بايستي اين روند عقب‌نشيني متوقف شود و تبديل بشود به روندي پيشروي، و اولين قدمش هم بايد در همان دولتي انجام بگيرد كه اين عقب‌نشيني در آن دولت انجام گرته بود، تصميم گرفته شد كه كارخانه يوسي‌اف اصفهان راه‌اندازي شود و راه‌اندازي هم شد و دنبالش هم بحمدالله اين پيشرفت‌هاي بعدي است تا امروز در اين باره هم كاملا مشاهده مي‌شود كه رهبر انقلاب همواره هشدارهاي لازم را درباره رويه عقب‌نشيني در برابر خواسته‌هاي غرب داده‌اند و پس از تداوم اين رويه خود شخصا اقدام كردند.
5- حسن عباسي روز گذشته در گفت‌وگو با «وطن امروز» براي مناظره با حسن روحاني درباره روند تصميم‌گيري‌هاي پرونده هسته‌اي اعلام آمادگي كرد. عباسي گفت: بهتر است در يك مناظره رسمي طرفين به بيان انتقادات و دفاعيات خود در اين ارتباط بپردازند تا افكار عمومي تحليل درستي از واقعيات داشته باشند عباسي همچنين گفت: در صورت تمايل آقاي روحاني به انجام مناظره بهتر است هرچه سريع‌تر اين مناظره انجام شود چرا كه افكار عمومي در شرايط فعلي آمادگي بيشتري براي انجام اين مناظره خواهند داشت.

*گفتني است؛ انتشار مطالب وبلاگ‌ها و سايت‌ها در "سرويس فضاي مجازي " خبرگزاري فارس به معناي تاييد محتواي آن‌ها نيست و صرفاً به منظور گسترش فرهنگ تعامل و نقد صورت مي‌گيرد.

۱۳۸۸ خرداد ۳, یکشنبه

اولین نطق رادیویی احمدی نژاد

محمود احمدی‌نژاد کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی که بعد از ظهر امروز در برنامه رادیویی پخش ‌شد، با اشاره به توانمندی ملت ایران در سه مقطع بزرگ تاریخی گفت: پایه‌گذاری تمدن بشری که امروز همه صاحب نظران به آن اعتراف می‌کنند و پایه‌گذاری فرهنگ اسلامی و شکل‌دهی به انقلاب اسلامی از مقاطعی است که ملت ایران توانمندی خود را در آن نشان داد.

وی با اشاره به حضور خود در عرصه انتخابات در سال ۸۴ اظهار داشت: در ۴ سال گذشته یک احساس عمومی در میان ملت ایران شکل گرفته بود که کشور از مسیر اصلی خود فاصله گرفته و پس از آنکه بررسی کردیم، دیدیم که این شرایط به دلیل دو عنصر بوجود آمده است.

احمدی‌نژاد افزود: یکی از آن دو عنصر فاصله گرفتن از آرمان‌های ملت بزرگ ایران بود؛ دیدیم که آرمان‌های تاریخی ملت ایران و ارزش‌های ذاتی آن به کنار رفته بود. دوم فاصله گرفتن از مردم بود، مردمی که در طول تاریخ همواره صحنه‌گردان عرصه‌ها بود؛ معتقدم هر دوی این عناصر از یک جنس بودند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باور داشتیم ملت ایران همواره خوب بودند و نقش خود را خوب ایفا کردند، خاطرنشان کرد: هرگاه دچار نقطه ضعفی شده‌ایم به دلیل مدیریت مدیران ناشایست بوده و تاریخ نشان داده است که هر گاه مدیران توانمند در عرصه‌های برجسته حضور پیدا کرده‌اند ملت ایران شایستگی‌های خود را به خوبی نشان داده است.

وی به وضعیت ۴ سال گذشته کشور اشاره کرد و گفت: باید دید که آن زمان فضای عمومی کشور در چه شرایطی بود؛ اعتماد و خودباوری ملت که عنصر اصلی عزت ملت ایران است در آن زمان در نقطه حضیض قرار داشت و دشمنان بشریت تحقیر و ناتوانی را به ملت ایران تحمیل می‌کردند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه در آن زمان در حوزه اقتصادی بیش از ۱۵۰۰ بنگاه اقتصادی در نقطه بحرانی بودند، اظهار داشت: در آن زمان فاصله طبقاتی رو به افزایش بود و کمتر نوآوری داشتیم و رشد اقتصادی کشور در خور توانایی ملت ایران نبود تا جایی که فعالیت‌های سازندگی کشور در معرض رکود قرار داشت.

رئیس‌جمهور ایران اسلامی در ادامه گفت: در سیاست داخلی اختلاف و برخورد وجود داشت و اینکه مسائل کوچک به سرعت به مسائل ملی تبدیل می‌شد و نیز فضای کشور فضای عدم آرامش بود، با آن مواجه بودیم.

وی با اشاره به سیاست خارجی‌ کشور پیش از روی کار آمدن دولت نهم اظهار داشت: یک جریان برای هضم ملت ایران در مناسبات ظالمانه جهانی در آن زمان فعال بود و کار به جایی رسید که قدرت‌های خارجی ملت ما را مستقیم خطاب قرار می‌دادند که می‌خواهیم ریشه ملت ایران را نابود کنیم.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه در آن مقطع به ملت ایران توهین می کردند و ملت ما را محور شرارت نامیدند، خاطرنشان کرد: این در حالی بود که ملت ایران هشت سال تهاجم قدرت‌های ظالم را دفاع کرد و هزاران نفر از عزیزانش را در خاک و خون دید. از این رو متهم به بی‌فرهنگی می شد و آنقدر علیه ملت ایران گستاخی کردند که در سعدآباد قرارداد ظالمانه و یکجانبه‌ای را به ملت ایران تحمیل و در پاریس تکمیل کردند.

وی با اشاره به اینکه در آن شرایط همه تاسیسات هسته‌ای مان را پلمپ کردند و خواستار تعطیلی فعالیت‌های دانشگاهی ما شدند، یادآور شد: برخی در داخل حرف ظالمانه آنان را تکرار می‌کردند تا جایی که می‌گفتند دوران انقلاب به سر رسیده و آرمان‌های امام را باید در کتاب‌ها جستجو کرد. از این رو برای من روشن بود که روح ملت بزرگ ایران چنین تحریف تاریخی را تحمل نخواهد کرد و تصمیم گرفتم در این عرصه حضور پیدا کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری استقبال گسترده مردم از شعار عمیق و بلند “می‌توانیم “‌ را پاسخی مناسب و مهر تائیدی بر باور عمیق خود عنوان کرد و اظهار داشت: عمیقا به توانمندی و ارزش‌های ملت ایران باور داشتم و شعار “ما می‌توانیم ” جلوه عظمت ملت ایران بود.

احمدی نژاد با بیان اینکه در چهار سال گذشته سنگین‌ترین دوران سیاسی صد سال گذشته را پشت سر گذاشتیم، تاکید کرد: در این مدت سنگین‌ترین فشارها را بر ایران وارد کردند و شاهد سنگین‌ترین تحریم ملت ایران بودیم اما باید دید که امروز باتمام شرایط کجا هستیم و دستاورد این چهار سال چگونه بوده است.

وی تصریح کرد:‌ امروز در عرصه فرهنگ عمومی امید و نشاط در اوج است و شاهدیم که خودباوری ملی در سطح بالایی در کشور وجود دارد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز فضای عمومی دارای آرامش روحی و در عین حال عزت‌مندی نفس است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی در بخش اقتصادی به ثبات نسبی رسیده‌ایم و شاهد یک رشد فزاینده ثابت هستیم. این در شرایطی است که بلوک‌های سرمایه‌داری امروز در التهاب به سر می‌برند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به مقایسه برخی اقدامات و دستاوردای دولت نهم نسبت به سایر دولت‌ها پرداخت و گفت: ظرفیت تولید فولاد قبل از دولت نهم ۱۰ میلیون تن در هر سال بئژود که اکنون به ۱۷ میلیون تن در سال رسیده است.

وی افزود: در ابتدای دولت نهم تولید سیمان ۳۴ میلیون تن بود که امروز این ظرفیت به ۶۴ میلیون تن رسیده است. در حوزه پتروشیمی تا پیش از این ظرفیت‌مان ۲۳ میلیون بود که در طول این ۴ سال به ۲۶ میلیون تن رسیده است.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در تولید مس ۱۷۸ هزار تن تا پیش از دولت نهم تولید می‌شد که امروز به ۲۶۰ هزار تن رسیده و ظرفیت آلومینیوم که در گذشته ۲۱۸ هزار تن بود در این ۴ سال به ۴۵۰ هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به صادرات غیرنفتی در دولت نهم خاطرنشان کرد: صادرات غیرنفتی به بیش از ۳ برابر میزان خود در دولت‌های گذشته رسیده است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در سال ۸۳ در طول یک سال ۳ هزار و ۵۰۰ مقاله به ثبت می‌رسید، اما در سال ۸۷ فقط در وزارت علوم این تعداد به ۱۳ هزار و ۵۰۰ می‌رسیده است، اظهار داشت: اختراعات در طی ۲۷ سال قبل از دولت نهم ۴ هزار و ۶۰۰ مورد بود که در این چهار سال به ثبت بیش از ۲۰ هزار اختراع رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه‌های علمی از جمله فنآوری هسته‌ای، ساخت ماهواره، سلول‌های بنیادی و نانوتکنولوژی امروز جز چندین کشور برتر جهان هستیم، افزود: در حوزه آبادانی در تمامی کشور بیش از ۳ برابر گذشته کار شده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم، ۳میلیون بیکار داشتیم که امروز ۸۰۰ هزار بیکار کاهش یافته است و نرخ بیکاری از ۹۱ /۱۲ به حدود ۱۰ درصد امروز کاهش پیدا کرده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به اقدامات دولت نهم در عرصه مصرف بنزین اشاره کرد و گفت: مصرف بنزین در اقدامی انقلابی تا حدود زیادی اصلاح شد.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به موقعیت کشورمان در حوزه سیاست خارجی تاکید کرد: در این چند سال در حوزه سیاست خارجی انقلابی رخ داد؛ در حالی‌که امپراطور سلطه در کنار مرزهای ما بود، دائما تهدید به براندازی و نابودی ملت ایران می‌کرد اما امروز این فشارها از موضع اقتدار ملت ایران برای همیشه از میان برداشته شده است و کسانی که دیروز با چماق علیه ملت ایران می‌خواستند ما را به تسلیم وادار کنند، خود را نیازمند ملت ایران می‌بینند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه ملت ایران در جهان جایگاهی شایسته است، خاطرنشان کرد: امروز در میان ملت ما احساس عزت و غرور ملی در نقطه اوج و ملت ایران مورد عزت است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز راه برای مشارکت همگانی هموار شده است، افزود: ایستادگی، شجاعت و خودباوری ملت ایران برای همگان نمایان شده است و امروز ایران اسلامی به عنوان منادی صلح و برادری شناخته می‌شود.

احمدی‌نژاد کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه اولین برنامه انتخاباتی خود که از رادیو سراسری پخش می‌شد با بیان اینکه امروز معلوم شده که ملت ایران، ملت تمدن‌ساز است، تصریح کرد: امروز توانستن ملت ایران یک بار دیگر به جهان اثبات شده، ولی این توانستن به معنای آن نیست که به نقطه پایان رسیده‌ایم بلکه هنوز در آغاز راه، یعنی در مرحله احیای خودباوری و اعتماد به نفس ملی و یک تصمیم و عزم عمومی برای حرکت در این راه هستیم.

احمدی‌نژاد افزود: امروز باور این است که ملت ایران ظرفیت‌های عظیم و بی‌پایانی دارد که در طول انقلاب اسلامی و حتی ۴ سال گذشته تنها بخش کمی از آن در عرصه‌های ملی و بین‌المللی جاری شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره معلوم شد که ملت ایران برای کارهای بزرگ و بزرگتر آماده است، تصریح کرد: معلوم شد که این ملت می‌تواند و باید بتواند و معلوم شد آینده از آن ملت ایران و ملت‌های مظلوم است.

این کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه معلوم شد که توانمندی ملت ایران موجب غرور و عزت تمام ملت‌هاست، به ذکر خاطره‌ای در این خصوص پرداخت و گفت: وقتی ماهواره امید به فضا پرتاب شد در همه جهان غلغله شده و همه ملت‌ها و مردم عادی دنیا این اتفاق را به یکدیگر تبریک می‌گفتند چرا که ملت ایران را پرچم‌دار انسانیت، صلح و برادری و راه ملت ایران را راه نجات از بن‌بست مادی امروز دنیا می‌دانند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ماهواره امید ایران، امید را در دل همه ملت‌ها روشن کرد، افزود: امروز باور داریم ملت ایران می‌تواند در جهان نقش‌آفرینی کند که این نقش‌آفرینی لازمه ساختن کشورمان ایران است ضمن اینکه لازمه نقش‌آفرینی در جهان نیز ساختن کشورمان است یعنی نقش‌آفرینی در جهان و ساختن کشورمان ایران، در یک راستا و لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز شرایط برای تصمیمات بزرگ و جهش‌های بزرگ‌تر آماده شده است اظهار داشت: امروز در آستانه اتخاذ تصمیمات بزرگتر قرار داریم و باید دست به دست یکدیگر بدهیم چرا که شرایط امروز یک سکوی پرش برای ایران است و با شناخت بهتر و کامل‌تر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ملت ایران می‌توانیم راه عزت و بزرگواری را ادامه دهیم.

این کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه البته این گفته‌ها بدان معنا نیست که در این راه مشکل و مانع وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مشکل و مانع و نقطه ضعف فراوان است اما مهم اراده ملت ایران برای غلبه و فتح قله‌های بلندتر است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: باور من این است که این اراده در ملت ما متجلی است و باید خود را برای کارهای بزرگ و بزرگ‌تر آماده کنیم.

وی با بیان اینکه همواره در برابر حرکات ملت بزرگ، کارشکنی، بداخلاقی و دشمنی از درون و بیرون وجود دارد، ادامه داد: اگر اراده ملی این بداخلاقی‌ها، کارشکنی‌ها و دشمنی‌ها را از صحنه کشور به کنار بگذارد قطعا سرعت کمال جوی ملت ایران روزافزون و مضاعف خواهد شد.

این کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرط پیروزی را ایمان به خدا و ایمان به ظرفیت‌های بزرگ و توانمندی‌های ذاتی ملت ایران عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های عظیم ملت ایران می‌تواند نه تنها برای سرزمین ایران که برای همه جهان نور، روشنی، صلح و برادری را به ارمغان بیاورد.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود از ملت بزرگ ایران به خاطر همه بزرگواری‌ها، خوبی‌ها، تحمل‌ها و همراهی‌ها تشکر کرد و گفت: اعتقاد ما این است که عضو خانواده بزرگ ایران بودن، بزرگترین و بالاترین افتخار است و فرزندان ملت ایران باید با عشق به ایران و با عشق به آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی ملت ایران و امید به آینده روشن، عزم خود را برای ساختن ایران، دوستی و تعالی جزم کنند.

وی همچنین با بیان اینکه به عنوان فرزند ملت ایران از همه اقشار کشور صمیمانه تشکر و به آنها عرض ارادت می‌کنم، افزود: در این دوره به تمام نقاط ایران سرکشی کرده و از نزدیک با همه اقوام و اقشار گوناگون و مردم گفتگو و عرض ارادت کرده‌ام.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به نقش ویژه زنان و جوانان در تعالی ملت ایران تشکر کرد و گفت: امروز مانند همیشه زنان ایرانی کانون محبت و کانون تزریق شجاعت و بزرگواری به کام جان ملت ما و جوانان ما هستند و این زنان مظهر ایستادگی، صبر و دلسوزی‌اند.

احمدی‌نژاد همچنین از جوانان کشور که بخش وسیعی از افتخارات ملت ایران مرهون خودباوری و تلاش و فداکاری آنان است، تشکر کرد و گفت: از مردان والامقام و شجاع ایران که ایستاده‌اند و برای خانواده، ملت و ارزش‌ها تلاش می‌کنند نیز صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی همچنین از روستاییان و عشایر که برای ساختن، تولید، خدمت و دفاع از ایران همواره در خط مقدم بوده‌اند و همچنین از همه اقوام که اجزای ذرین و درخشان فرهنگ و تمدن ملت ایران هستند تشکر و قدردانی کرد.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در بخش پایانی سخنان خود از تمام اقوام ایرانی اعم از آذری، کرد، لر، عرب، بلوچ، لک، گیلک، ترکمن و فارس و تک تک آحاد ملت از کوچک و بزرگ به عنوان خادم ملت ایران تشکر کرد و با بیان اینکه ما مدیون ملت ایران و بزرگواری‌های آنان هستیم افزود: همه با هم با توکل بر خدا و عشق به امام عصر به سوی ایرانی آبادتر، پیشرفته‌تر، عزیز‌تر و سربلندتر و جهانی سرشار از عدالت، امنیت، عشق و برادری پیش می‌رویم.