ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

نمي توان تکليفي را برعهده دولت گذاشت ولي اعتبار لازم آن را تصويب نکرد

رهبر معظم انقلاب اسلامي خطاب به نمايندگان مجلس فرمودند: نمي توان تکليفي را برعهده دولت گذاشت ولي اعتبار لازم آن را تصويب نکرد، اين مسئله موجب مشکلات مي شود، و يا اينکه دولت لايحه اي را با توجه به امکانات و مقدورات خود به مجلس ارائه دهد ولي در مجلس تصرفاتي در لايحه ايجاد شود که مصوبه به کلي متفاوت با لايحه دولت شود.
به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي روزسه شنبه در ديدار رئيس، هيأت رئيسه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن ارايه تحليل جامعي از شرايط حساس و در حال تغيير بين المللي و شرايط داخلي بخصوص انسجام و هوشياري ملت ايران و دلبستگي کم نظير مردم به آرمان‌ها و خط امام (ره)، از حضور بسيار گسترده و کم سابقه مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) تشکر کردند.
ايشان تاکيد کردند: بايد آرمانگرايي در کنار واقع بيني، همکاري صميمانه دولت و مجلس و بررسي هاي کارشناسانه و دقيق در کميسيون‌ها، در دستور کار مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد تا حرکت رو به جلو کشور با شتاب روزافزوني ادامه يابد.
رهبر انقلاب اسلامي در ابتدا با قدرداني از زحمات رئيس و نمايندگان مجلس و نقش آفريني بسيار خوب مجلس شوراي اسلامي در مسائل مهم بين المللي و داخلي، شرايط کنوني در عرصه جهاني را بسيار حساس و منحصر بفرد خواندند و افزودند: شرايط کنوني در عرصه بين المللي، در سرنوشت نسل هاي آينده و انقلاب و کشور تأثيرگذار است، بنابراين رصد دقيق و شناخت صحيح اين شرايط و حضور فعال و هوشيارانه در تحولاتي که در حال وقوع است، مي تواند زمينه ساز جايگاه مستحکم تر، و نزديک تر به اهداف و آرمانها باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تحولات منطقه خاورميانه بويژه تحولات بي سابقه در موضوع فلسطين، خاطرنشان کردند: همه اين موارد نشانه يک تحول و جابجايي در منطقه است و در سطح دنيا نيز درخصوص جايگاه امريکا و برخي کشورهاي اروپايي و ميزان تأثيرگذاري آنها، تغييرات بزرگي در حال وقوع است.
ايشان وجود شرايطي مشابه شرايط کنوني را در سي سال گذشته، نادر دانستند و تأکيد کردند: لازمه نقش آفريني صحيح و تأثيرگذار در اين برهه حساس، انسجام و اقتدار لازم در داخل و همکاري نزديک و تنگاتنگ دستگاههاي مختلف است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: اگر با اين ديد، به مسائل کشور نگريسته شود، شايد بسياري از مسائل و موضع گيريهايي که اکنون مورد توجه است، کم قدر و کم اهميت جلوه کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين در تبيين شرايط داخلي، به حضور کم سابقه و کم نظير مردم در مراسم بيست و يکمين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) اشاره کردند و افزودند: خوشبختانه هوشياري و عملکرد مردم برخلاف انتظار مخالفين و دشمنان نظام اسلامي بوده و مردم حقا و انصافا حالت بسيار خوبي از خود به نمايش گذاشته اند و نشان دادند که عميقاً به امام و آرمانهاي ايشان علاقه مند هستند.
ايشان با اشاره به حضور ميليوني و چندين ساعته مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) که در زير آفتاب و هواي گرم انجام شد، تأکيد کردند: من لازم مي دانم صميمانه از اين همه وفاداري ملت عزيز ايران تشکر و قدرداني کنم.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: امام خميني (ره) مظهر انقلاب و دين، و آرمانهايي است که مردم را به سوي آنها دعوت و هدايت کرد و منادي توانايي اين ملت براي پيمودن مدارج کمال بود، بنابراين چنين حضوري از طرف مردم در مراسم سالگرد ارتحال، آن هم بعد از گذشت 21 سال، به معناي احترام ملت به آرمانهاي امام بزرگوار است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: ملت ايران، ملتي با نشاط، با ايمان، معتقد به اسلام، خودباور و متوکل بر خداوند متعال است و چنين ملتي هيچگاه در مسير حرکت به سوي کمال و سعادت متوقف نخواهد شد.
ايشان نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را نمايندگان چنين ملتي خواندند و افزودند: نمايش مردم را در عرصه حضور عاطفي، عقلاني و پيوند با امام (ره) همه ديدند و سال گذشته نيز در عرصه انتخابات، همه شاهد حضور 40 ميليوني بودند که همه اينها معنادار است و مسئوليت ما را به عنوان خدمتگزاران مردم، دو چندان مي کند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: اين مسئوليت فقط مختص اين دنيا نيست بلکه خداوند متعال نيز از ما درخصوص نحوه عمل به وظايف سؤال خواهد کرد و بايد پاسخگوي آن دنيا نيز باشيم.
حضرت آيت الله خامنه اي ترکيب مجلس شوراي اسلامي را با وجود اختلاف سلايق سياسي، ترکيبي شاداب، مؤمن، انقلابي، داراي احساس مسئوليت، و آشنا به مسائل دانستند و افزودند: نمايندگان مجلس در وظيفه قانونگذاري خود بايد همواره دو ويژگي آرمانگرايي و واقع بيني را مد نظر داشته باشند و راه رسيدن به آرمانها را مطابق با واقعيات ترسيم کنند.
ايشان همکاري صميمانه دولت و مجلس را يکي از نکات لازم و ضروري برشمردند و تأکيد کردند: اين همکاري بايد تحقق يابد و اينکه هريک از دو طرف بگويند، ما همه کارها و وظايف را انجام داده ايم و طرف مقابل بايد جلو بيايد، قابل قبول نيست.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: حدود و وظايف مجلس و دولت در قانون مشخص شده است، اگرچه برخي از اين حدود هم در قانون مبهم و غيرمشخص است که بايد برطرف شوند اما نياز امروز کشور همکاري دولت و مجلس است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: نبايد در دولت هيچگونه انگيزه نافرماني از مجلس بوجود آيد و در مجلس نيز نبايد مطلقاً انگيزه معطل کردن دولت وجود داشته باشد.
ايشان افزودند: اين سخن که دولت بايد به قانون عمل کند، سخن درستي است اما از آن طرف هم قانونگذار بايد نقش و شرايط مديران اجرايي را نيز در نظر بگيرد، زيرا دولت، عنصر وسط ميدان است و کار او بايد تسهيل شود.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه ميان اجرا و طراحي اجرا فاصله زيادي وجود دارد، خاطرنشان کردند: در کنار اين موضوع که دولت بايد به قانون عمل کند، مجلس هم بايد کاري کند که دولت بتواند به قانون عمل کند.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين اين موضوع افزودند: به عنوان مثال نمي توان تکليفي را برعهده دولت گذاشت ولي اعتبار لازم آن را تصويب نکرد، اين مسئله موجب مشکلات مي شود، و يا اينکه دولت لايحه اي را با توجه به امکانات و مقدورات خود به مجلس ارائه دهد ولي در مجلس تصرفاتي در لايحه ايجاد شود که مصوبه به کلي متفاوت با لايحه دولت شود.
ايشان همکاري صميمانه دولت و مجلس را وظيفه بسيار مهم و فراتر از جهت گيريها و خطوط سياسي دانستند و خاطرنشان کردند: اين موضوع مربوط به مسائل انقلاب و کشور است و همکاري دو طرف بايد براساس چنين نگاهي باشد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به جايگاه و اهميت کميسيونها در تصميم گيريهاي مجلس افزودند: حضور منظم و مستمر و بررسي کارشناسانه در کميسيونها بسيار ضروري است زيرا در چنين صورتي، موافقتها و مخالفتها، همراه با حجت خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به شأن و اهميت نظارتي مجلس، لزوم تدوين ساز و کار نظارتي براي مجلس و عملکرد نمايندگان را ضروري دانسته و درخصوص بررسي برنامه پنجم توسعه در مجلس شوراي اسلامي نيز، خاطرنشان کردند: برنامه پنجم بسيار مهم است و در بررسي آن بايد بگونه اي عمل شود که مصوبه مجلس اصلاح و تکميل لايحه ي دولت باشد نه تبديل آن به يک چيز ديگر.
ايشان در پايان نمايندگان مجلس را به قدرشناسي فرصت و نعمت بزرگ نمايندگي مردم و خدمتگزاري به آنان توصيه کردند.
در ابتداي اين ديدار آقاي علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در گزارشي از عملکرد دو ساله مجلس هشتم گفت: در اين مدت 421 لايحه و طرح در مجلس بررسي شده که 142 فقره آن به قانون تبديل شده است.
وي، قانون تجارت، طرح امر به معروف و نهي از منکر و طرح اصلاح الگوي مصرف را از جمله مصوبات و اقدامات مهم مجلس برشمرد و گفت: بررسي برنامه پنجم توسعه از ابتداي اين هفته در کميسيونهاي تخصصي آغاز شده و مجلس با رويکرد مدل توسعه اسلامي – ايراني، اين بررسي را انجام مي دهد.
آقاي لاريجاني، بهره گيري از ديدگاهها و نظرات کارشناسي نخبگان، اولويت بندي موضوعات در کميسيونها، اجراي صحيح قانون، توجه به موضوعات فرهنگي بويژه در قلمرو مسائل ديني را از جمله نکات مورد اهتمام مجلس هشتم دانست و افزود: مجلس شوراي اسلامي در دو سال گذشته، در عرصه مسائل بين المللي موضع گيريهاي دقيق و بموقعي داشته است ودر مسائل داخلي نيز بخصوص در قضاياي پس از انتخابات مواضعي صريح اتخاذ و تأکيد کرده است به فتنه گران داخلي و خارجي اجازه بازي مزورانه با حقوق ملت را نخواهد داد.
وي همچنين ياد و خاطره دو تن از نمايندگان، مرحوم حجت الاسلام والمسلمين فاکر نماينده مشهد و مرحوم حياتي نماينده مُهر و لامرد را گرامي داشت.

۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

سه تحليل درباره قطع سخنان سيد حسن خميني

اتفاقی که در 14 خرداد امسال ( سال 89) در حرم مطهر حضرت امام (ره) و در حین سخنرانی آقای سید حسن خمینی رخ داد ، اتفاقی است که از ابعاد گوناگونی قابل بررسی است .
از طرفی این حادثه ناراحت کننده و تاسّف آور است ، زیرا پس از 21 سال که از ارتحال امام میگذرد شاهد کم اعتنایی بلکه اعتراض شدید مردم به نوه ایشان هستیم، و این رخداد مطلوبی نیست .
اما تحلیل این جنبه تاسّف آور :
اگر این رخداد را به عنوان یک معلول در نظر بگیریم ، در نگاه ابتدایی برای کشف علت آن چند احتمال را میتوان در نظر گرفت :
احتمال اول :
مردم اعتراض کننده صرفا به ابراز احساسات پرداختند . و در نتیجه مردمی بودند که آداب بسیار ابتدایی حضور در مجامع اینچنینی را نمیدانسته اند و ملتفت نبودند که در حین ایراد سخنرانی باید گوش بدهند و با سکوت خود امکان ادامه مراسم را ایجاد کنند . این احتمال را شاید آقای سید حسن مصطفوی در عبارت خود که گفتند « اگر میخواهید ابراز احساسات کنید ، اجازه بدهید هنگامی که مقام معظم رهبری آمدند ، ابراز احساسات کنید . » میخواستند تقویت کنند . البته با ملاحظه این که مردم حاضر در مراسم در دو سخنرانی دیگر یعنی سخنرانی ریاست محترم جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری کاملا ساکت بوده و حتی شعارهای معمول خود را که در تائید سخنان سخنران با مکثهای خود سخنران هماهنگ میکردند این احتمال تضعیف بلکه منتفی میشود .
احتمال دوم :
معترضین همان طور که سخنران ناکام آقای سید حسن گفتند ، عده قلیلی بودند که بر خلاف خواست سایر حاضرین در حرم امام (ره) به دلایل ناموجه سیاسی نمیخواستند اجازه دهند نوه امام سخن بگوید . این احتمال ، اگر درست باشد ، باید لوازم آن نیز درست باشد . از جمله این لوازم آن است که : باید سایر مردم حاضر در صحن حاج آقا مصطفی ، یا مردم بیرون از صحن ها به نحوی اعتراض خود را نسبت به این جماعت اندک نشان داده باشند ، یا صدا و سیما با نشان دادن دایره محدود این جماعت قلیل ، نشان میداد که اکثریت حاضرین در مراسم مشتاق شنیدن سخنان نواده امامند تا بدین طریق هم حرمت ایشان محفوظ بماند و کسی گمان نبرد که خدای نکرده همه حاضرین در مراسم نسبت به ایشان معترض بوده اند . ضمن آن که اگر این احتمال درست میبود ، می باید نهایتا آن جمع اکثریت مشتاق ادامه سخنرانی بر آن جماعت اندک و معترض غلبه میکرد و سخنرانی سید حسن آقا ادامه پیدا میکرد . و اساسا دلیلی برای تسلیم شدن در برابر یک جمع اندک و پایان دادن به سخنان به شدت کوتاه سخنران وجود نداشت .
در حالی که شاهدین عینی حکایتی دیگر از این صحنه دارند و معترضین را تقریبا همه حاضرین در مراسم ، یاد میکنند . حتی یکی از حاضرین در مراسم که موفق به داخل شدن در صحن نداشت و بیرون از صحن بود نقل میکرد که هنگامی که سخنران این جماعت را اندک شمرد و معترضین را مخالف کسانی که بیرون صحن بودند اعلام کرد ، فریاد اعتراض همه کسانی که بیرون صحن بودند در آمد و همین واکنش بود که نهایتا به ترک جایگاه توسط سید حسن منجر شد . صرفنظر از این نقل ها ، نشان ندادن جمعیت توسط کارگردان صدا و سیما و قطع چند باره صدا که به منظور حفظ احترام سخنران انجام میشد نیز ، این احتمال را تضعیف میکند . ضمن آن که در نهایت سخنران تسلیم خواست این جماعت شد و این نشان از آن دارد که جمعیتی بزرگ بلکه فراگیر بوده اند .
احتمال سوم :
برخی منسوبین امام (ره) و از جمله سخنران محترم آقای سید حسن مصطفوی ، به گونه ای در نظر مردم از راه امام (ره) دور افتاده اند که همان مردمی که به شدت به امام (ره) و راه او ابراز ارادت کرده اند ، به نوه ایشان نه تنها بی اعتنایی بلکه اعتراض شدید دارند . این اعتراض شدید به موضع نگرفتن ایشان در برابر سران فتنه و نیز تلاش برای حمایت از آنها در مراسم سالگرد پارسال بر میگردد . ضمن آن که اخبار دیدارهای ایشان در معیت سید حسین خمینی(فرزند حاج آقا مصطفی که از ابتدای انقلاب با امام (ره) سر سازگاری نداشت و از زمان امام و زمان حاج احمد آقا و تا همین اواخر در علن فردی مطرود از خانواده امام (ره) به حساب می آمد ) با مرجع معزول و دیدارو نشست صمیمانه ایشان با سران فتنه از جمله در مراسم عروسی فرزند یکی از این جماعت از انقلاب بریده که همراه عکس آن در سایتهای خبری منتشر شد ، نیز مزید بر اعتراض و ایراد مردم بر سید حسن آقا است . تلاشی که ایشان در مراسم سالگرد سال گذشته از خود نشان داد تا با خلاف اخلاق معرفی کردن رفتار شب گذشته آقای دکتر احمدی نژاد (که در شب قبل آن ، یعنی 13 خرداد 1388 ، در مناظره تاریخی با میر حسین موسوی نام برخی مفسدین اقتصادی را آورده بود ) به نحوی جبهه احمدی نژاد را تضعیف کند ، با اعلام حمایت شدید مردم از دکتر احمدی نژاد در پارسال روبرو شد . شاید در آن موقع قبح حمایت از میرحسین موسوی و جریان سبز به خاطر ظاهر نشدن روحیه فتنه جویانه آقایان سبز کمتر از امسال بود ، و سخنرانی ایشان در پارسال قطع نشد . ایشان یک سال فرصت داشت ، تا از رخداد سال گذشته درس بگیرد و خود را به مردمی که راه پدربزرگ گرامی سید حسن را به جِدّ سرلوحه رفتار سیاسی خود قرار داده اند برساند ، اما او چنین نکرد و بر روابط گرم و حتی شاید شبیه به همکاری با فتنه گران منفور ملت ادامه داد . حافظ سروده است : « من جرّب المجرَّب حلّت له الندامۀ » ( کسی که امر تجربه شده و نمره نیاورده در آزمون را دوباره بیازماید ، ندامت و پشیمانی برایش حلال است . )
از طرفی دیگر این حادثه یک جنبه خوشحال کننده دارد .
باید به مردم ایران آفرین گفت که چگونه با شمّ سیاسی خویش ، جریانات سیاسی را ردیابی میکنند و در اعلام برائت از فتنه جویان و همپالکی های آنها استثناء قائل نمیشوند و حساب هر کسی را بر اساس رفتارها و کنشهایش بررسی میکنند و اسیر عواطف ناشی از وابستگی آنها به امام (ره) و خانواده ایشان نمی شوند . و برای منسوبین به امام (ره) تنها در صورتی که آنها در مسیر امام (ره ) و آرمانهای او حرکت کنند ، شأن و احترام قائلند و به اندازه فاصله آنها از این راه نورانی و مبارک ، قلوب و زبانهای مردم نیز از آنها فاصله میگیرد و اگر این فاصله به مرز رویارویی با راه امام (ره) یا نزدیکی به رویارویی- در قالب دوستی و مودّت و انس و صمیمیت با فتنه گران در مقابل راه امام (ره) برسد - رفتاری که دیدید از خود نشان میدهند . که این خود نشان از رشد سیاسی و بصیرت مردم دارد .
البته شخصیت سید حسن آقا از حیث خودش چندان برای مردم شناخته شده نیست و مراتب علمی و سیاسی ایشان به فرض وجود برای مردم مشخص نیست ، در نتیجه شخصیت سیاسی ایشان در نظر مردم در حد نواده امام (ره ) است و این البته از دشواری آزمون الهی برای مردم میکاهد . باید ماند و منتظر بود و دید که خدای نکرده اگر شخصیتهایی که سابقه مبارزاتی و علمی و فقاهتی شناخته شده ای دارند و مستقلاً یک شخصیت سیاسی و مورد مراجعه مردم به شمار می روند ، در برابر راه امام (ره) و وصیّ او مقام عظمای ولایت قد علم کنند ، مردم با او چه معامله ای خواهند کرد . به امید پیروزی ملت ایران درهمه این آزمونهای میانی و رسیدن به میدان آزمون بزرگ بصیرت سنجی ظهور. حسین وظیفه عالی.

اكنون پس از 20 سال...

سخنرانی حجت الاسلام سیدحسن آقا در مراسم سالگرد رحلت امام عزیز با شعارهای پی در پی مردمی اندک!! نیمه تمام ماند و ایشان با جمله " هنوز 20 سال بیشتر از رحلت امام نگذشته است" سعی کردند عاطفه و احساس عاشقان امام را تحریک کنند و چهره‌ای مظلوم وحق مدار از خود نشان دهند.
جناب سید حسن مصطفوی، شعار دهندگان را اندک خواند و معلوم نیست که این جمع اندک در میان خیل میلیونیِ مردمِ امام دوست چگونه توانستند، سخنرانی را ناتمام بگذارند، بگذریم
سیمای جمهوری اسلامی که این مراسم را زنده پخش میکرد، ماهرانه شعارهای مردم را پوشش نمی‌داد و بینندگان به محتوای شعارها پی نبردند اما معلوم بود که مردم به همسویی نواده خمینی عزیز با جریان فتنه اعتراض دارند و بازگشت به خط امام راحل را خواستارند.
حرکت مردم امام دوست بار دیگر هوشیاری و بصیرت را به نمایش گذاشت و نشان داد که این مردم به مراتب از مسلمانان صدر اسلام در تشخیص حق و باطل آگاه‌ترند.
شعارهای مردم در سالر‌وز رحلت امام نشان داد که اعتراض آنان از متن قرآن و سنت برخاسته است و بحمدالله روز به روز مردمی آگاه‌تر زمینه‌ساز ظهور حجت حق(عج) را فراهم می‌آورند.
در این نوشتار مختصر به گونه‌ای مستند، رفتار مردم در برابر نوادۀ امام راحل تحلیل و بررسی می‌شود:
1. در فرهنگ قرآنی به کسانی اهل یا ذریه پیامبر گفته میشود که با او پیوند و بستگی داشته باشند و مهمترین پیوند با پیامبر هم عقیده بودن با اوست 1 . از این روی خداوند، فرزند نوح را، از خاندان او نمی‌داند: "انه لیس من اهلک: او از خاندان تو نیست"2
اکنون پس از "20سال" آیا میتوان از هم عقیده بودن با دشمنان ملت چشم پوشید و با کسانی که همراهی با منافقان و سلطنت طلبان را فریاد میزنند، هم‌نوا شد؟
2. قرآن دربارۀ فرزندان یعقوب، تمام کاستی‌های آنان را برشمرد و در این معجزه جاوید چهرۀ فریبکارانه فرزندان یعقوب را هویدا کرد تا به همه مردم در همۀ زمانها نشان دهد که فرزندزادگی پیامبر خدا مصونیت نمی‌آورد. فرزند بدون واسطه پیامبر نقشه قتل، سرقت طرح میکند و به راحتی به پیامبر خدا دروغ می‌گوید.3
و اکنون پس از "20 سال" آیا می‌توان فرزندزادگی را دلیل موجّهی برای همسویی با محکومان دادگاه اسلامی دانست و محکومان را در آغوش کشید؟
3. در حوادث پس از رحلت پیامبر(ص)، خلیفه اول و دوم در سقیفه گرد آمدند و با جمله «شجرة الرسول: درخت پیامبری» خلافت را تصاحب کردند. امیر مومنان(ع) وقتی این جمله را شنید فرمود: به درخت پیامبری احتجاج کردند اما ثمرۀ آن را تباه کردند.4
اکنون پس از "20سال" آیا میتوان به درخت پر ثمر خمینی احتجاج کرد و میوۀ «استقلال» را نادیده گرفت و با کسانی که از کشورهای بیگانه برای دخالت در انتخابات مدد میجستند، همنشین شد؟
و اکنون پس از "20سال" آیا میتوان ثمرۀ «ولایت فقیه» امام را نادیده گرفت و در روز تنفیذ، غیبت غیر موجّه داشت؟
4. زید فرزند امام کاظم(ع) با افراد ناباب همنشین شد و برخی گناهان را به بهانه امام زاده بودن بی‌پروا انجام داد، امام رضا(ع) به او فرمود: پدرت موسی‌بن‌جعفر که تو به آن افتخار می‌کنی در عبادت چنین و چنان بود و تو چگونه گناه می‌کنی در حالی‌که امام سجاد فرموده است نیکوکار ما دو برابر پاداش و بدکردار ما دو برابر عذاب میشود.5
و اکنون پس "20 سال" آیا می‌توان به فرزندزادگی مرحوم حاج احمد خمینی افتخار کرد و به این بهانه «رأی ملت» را نادیده گرفت و در مراسم هفته دولت از همراهی با منتخب ملت سرباز زد و از سایت‌های ضد انقلاب مدال شجاعت دریافت کرد؟ آن پدری که تو فرزند اویی پیروی از ولایت را به تو وصیت کرد، چگونه پس از تنفیذ همچنان ساز مخالفت زدی؟ فأین تذهبون؟
5. جعفر فرزند امام هادی(ع) در وهم و خیال امام زاده بودن به جایگاه قائم آل محمد تعرض کرد امّا امام او را کنار زد تا نشان دهد که تنها امام زاده بودن امتیاز نمی‌آورد6.
و اکنون پس از "20 سال" آیا میتوان به بهانه نوادۀ امام بودن با کسانی که جوانان این دیار را به کشتن دادند، خندۀ مستانه سر داد و در عروسی فرزند فتنه با سران فتنه همنشین شد؟ به راستی کشتگان حوادث سال گذشته آرزوی رفتن به خانۀ بخت نداشتند؟
و اکنون پس از "20 سال" برای شما شمّهای از رفتارهای آگاهانه این امّت استوار را بازگو میکنم تا شاید مؤثر افتد:
ملت ایران در مکتب خمینی کبیر درس خوانده است همو که تندترین قلم را در کتاب «کشف الاسرار» علیه حکمی زاده و کسروی به کار گرفت تا نشان دهد که فرزند زاهدی مانند «شیخ مهدی حکمی» بودن مصونیت نمی‌آورد.
مردم عزیز ایران رفتارهای خائنانه دبیر کل حزب توده «کیانوری»، را از رفتارهای نیای بزرگوارش «شیخ فضل الله نوری» متمایز می‌کنند و شهید بهشتی(ره) با صلابت تمام در برابر نوادۀ شیخ فضل الله نوری ایستاد و او را خائن خواند.
ملت هوشیار ما، خیانت‌های بنی صدر را از خدمات پدر ارزشمندش «آیة الله بنی صدر همدانی» متمایز کرد و پدر را محترم و فرزند را خائن دانست.
و اکنون این ملت پس از "20 سال" صحنۀ زیبایی آفرید، ملتی که فرزند غدیر است در روزی که نمایندگانی از سراسر ایران برای تجدید عهد با خمینی عزیز گردآمده بودند، رفتارهای ناشایست شما در یکسال گذشته را مرور کرد و همین مردمی که از سال 75 – اولین سالگرد رحلت امام پس از درگذشت حاج احمد آقا- تا کنون برای شما عاطفه و احساس نثار می‌کردند، در برابرتان به اعتراض برخاستند تا نشان دهند که پیوند و وابستگی با امام پیوند با تفکر اوست و اگر نوادۀ خمینی عزیز هم از تفکر او جدا شود از ملت امام دوست فاصله میگیرد. دیروز نمایندگان همه شهرستانها به دیارشان بازگشتند و قصۀ پاسداری از تفکر خمینی را با افتخار بازگو کردند.
باور کنید که در میان امّتِ امام دوست جایگاهتان را از دست داده‌اید.
این امت 14 سال – پس از رحلت حاج احمد آقا خمینی- برای شما شعار دادند و به شما عشق ورزیدند، به راستی چگونه این جمع وقتی به رفتار شما اعتراض میکنند، اندک! میشوند؟
جناب آقای سیدحسن، من نمی‌گویم جریان فتنه طرفدار ندارد، اما طرفداران فتنه در حرم امام یافت نمی‌شوند. کمی درنگ کنید بسیار بعید می‌دانم امثال «دکتر سروش» در این "20سال" حتي یکبار هم در مراسم رحلت امام حاضر شده باشند، خود دانید. کمی از اطرافیان فاصله گیرید، خدا رحمت کند پدر بزرگوارتان را وقتی جلسه پنجشنبه ها را محفل برخی افراد دید جلسه را تعطیل کرد ولی متأسفانه شما پس از رحلت ایشان به بهانه جمع دوستان پدر، جلسه را از سرگرفتید. نمی‌دانم هنوز جلسه پنجشنبه‌ها هست یا نه ولی در دلسوزی اعضای جلسه کمی تردید کنید.
و سخن آخر آنکه ملّت هوشیار رفتارها را رصد میکنند و اگر «سید حسن مصطفوی» به تفکر امام بازگردد، بار دیگر «سید حسن خمینی» خواهد شد و کاستیهای یکساله‌اش را به پای جوانی‌اش می‌گذارند.
نیکو شدن به نسبتِ نیکو ، نه نیکُوی است
بوجهل و بولهب همه خویش پیمبرند
پاورقي:
[1] تفسیر قرآن ناطق، محمدی ری‌شهری، ص 46.
[2] هود، آیه 46.
[3] یوسف ، آیات 7 – 20.
[4] نهج البلاغه ، خطبه 67.
[5] عیون اخبار الرضا ج 2 ص 232.
[6] بحار الانوار ج 52 ص 42.