ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۸۹ مرداد ۸, جمعه

بانك كليدواژه‌هاي سخنان رهبر معظم انقلاب راه‌اندازي شد

به گزارش خبرگزاري فارس، همزمان با ميلاد مسعود حضرت ولي‌عصر عجل‌الله تعالي فرجه الشريف، بخش تازه‌اي از پايگاه اطلاع‌رساني حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با عنوان «جستار» افتتاح شد.
هدف از ايجاد اين بخش، بازيابي و انتشار مفاهيم بنيادين و كليدواژه‌هايي است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در طي بيست و يك سال گذشته، به توليد و يا بازتوليد آن‌ها پرداخته‌اند.
فهرست تكميل‌شونده «جستار» در ذيل هر واژه از سه بخش فيش، نمودار تحليلي و مقالات تشكيل شده است.
پايگاه اطلاع‌رساني حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در معرفي «جستار» آورده است:
واژه كوچك‌ترين واحد براي تشكيل يك معناست. هرچند برخي «حس» را جزئي‌ترين شاخصه دانسته‌اند، اما از آن جا كه حس، نقطه مشترك فهم و تعريف‌پذيري كم‌تري دارد براي «تحليل گفتمان» مناسب‌ترين ابزار واژگان هستند. بدين منظور و براي انجام يك پژوهش قابل توسعه و چند وجهي در گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ـ مد ظله العالي ـ يك بانك واژگاني از كلمات و اصطلاحات كاربردي و بنيادين از متن بيانات معظم له استخراج شده است.
عنوان اين پژوهه چند موضوعي «جستار» است. هدف اصلي ايجاد «جستار» بازيابي و انتشار تازه‌اي از مفاهيم بنياديني است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در طي ساليان، به توليد و يا بازتوليد آن‌ها پرداخته است. مقصود ما از مفاهيم بنيادين، كليدواژه‌هايي است كه معظم له در جايگاه عالي‌ترين مدير استراتژيست كشور، براي اولين بار آن را وضع يا تبيين كرده‌اند. از نمونه واژگان توليدي مي‌توان به «عبرت‌هاي عاشورا» و «شارلاتانيزم مطبوعاتي» و از بازتوليدي‌ها مي‌توان به «بنيادگرايي»، «عوام و خواص» و «خودي و غيرخودي« اشاره كرد. گمان ما اين است كه هر كدام از اين مفاهيم بنيادين، افق علمي - رسانه‌اي جديدي را به روي جامعه اسلامي گشوده و خط ‌مشي‌هاي اساسي و راهبردي را به عموم مردم و مخصوصاً قشر نخبه و مسئولين ترسيم خواهد نمود. «جستار» معتقد است ايجاد اين گنجينه علمي - انديشه‌اي در جهت حفظ و نشر آثار آيت‌الله خامنه‌اي، تأثير شاياني بر حركت علمي و رسانه‌اي انقلاب اسلامي گذاشته و مخاطب امروز و آينده را با سير انديشه‌اي ايشان و نيز زاويه‌هاي نامكشوف گفتمان انقلاب اسلامي آشنا مي‌سازد.
در ادامه اين مطلب آمده است:
از آنجا كه يكي از مهم‌ترين ابزار گفتماني معظم له، تأكيد بر توليدات شفاهي است؛ اين پژوهشِ جاري و تكميل شونده در چارچوب «بيانات، پيام‌ها و نامه‌هاي» صادر شده از سوي ايشان است. پس از تكميل فيش‌برداري از بانك اطلاعات «حديث ولايت» - موسوعه كلمات و بيانات رهبر انقلاب، نمودار تحليلي سالي - عددي آن را ترسيم مي‌كنيم. نكته قابل توجه اين است كه «جستار» هر چند به صورت جستجوي واژه‌اي توسط رايانه انجام گرفته است، اما به دليل اينكه در يافت واژگان و نيز فيش‌هاي مربوط هوش انساني دخيل بوده است، اطلاعات به شكل كامل و هدفمند گردآوري شده است.كليدواژه‌هاي جستار به صورت انتخابي از موضوعاتي است كه به نظر تيم جستار، قابليت استفاده بيشتري داشته و البته به صورت اصطلاحي گزينش شده است.
اما در كنار و هم‌راستا با اين بخش، رصدي رسانه‌اي هم بر توليدات مرتبط به كليدواژه‌هاي انتخاب شده در مطبوعات چاپي و برخط (آنلاين) -از قبيل روزنامه‌ها، مجلات و سايت‌ها- صورت گرفته است. اين بخش به مخاطبان كمك مي‌كند كه نظرات گوناگون راجع به كليدواژه مورد نظر را مطالعه كنند و از تأثير سير انديشه‌اي مقام معظم رهبري بر فضاي رسانه‌اي و انديشه‌اي جامعه اسلامي ايران - اعم از موافق و منتقد - اطلاع حاصل كنند و از در كنار هم قرار دادن اين انديشه‌ها مي‌توان به «توليد فكر» و پديدآمدن «قول سديد» نايل شد.
در اين معرفي مخاطبان جستار چنين معرفي شده‌اند:
دو نوع كاربرمخاطب براي اين محصول مي‌توان در نظر گرفت:
1. كاربران عمومي: مخاطبان عمومي شامل پژوهشگران، دانشجويان و همه كساني است كه خواهان درك بيشتر سير انديشه‌اي معظم له، تأثير ايشان بر فضاي انديشه‌اي و رسانه‌اي كشور و هم‌چنين گفتمان انقلاب اسلامي هستند. طبيعي است كه محدوديت‌هايي براي دسترسي اين عزيزان با توجه به فضاي كار در نظر گرفته شده است كه اميدواريم در مراحل بعدي بتوانيم خدمات متنوع‌تري را در اختيار اين دسته از دوستان قرار دهيم.
2. كاربران ويژه: براي اساتيد محترم دانشگاه و حوزه، كه به وسيله شناسه كاربري و رمز عبور از محصولات جانبي استفاده نموده و در نظر گرفته‌ايم تا بتوانند ما را در بهينه كردن «جستار» ياري كنند. تلاش بر اين است كه با سرعت بيشتر، دامنه استفاده از اساتيد را گسترش دهيم. بديهي است كه اين امر مستلزم فراهم شدن امكانات مختلفي است و تا پوشش فراگير همه اساتيد حوزه و دانشگاه فاصله داريم. سعي كرده‌ايم با اين كار ارتباط مستمر علمي صاحبان افكار و انديشه را با يكديگر و هم‌چنين با گروه جستار برقرار نگاه داريم
هم‌اكنون «جستار» در پايگاه اطلاع‌رساني حضرت آيت‌الله خامنه‌اي داراي بخش‌هاي ذيل است:
بخش‌هاي فعال:
فيش‌هاي مدخل: در اين بخش با استفاده از منابع ياد شده، تعريف‌ها و تبيين‌هاي مقام معظم رهبري از كليدواژه‌ها ارائه مي‌شود. در ذيل تبيين، تاريخ تعريف مورد نظر به همراه مخاطب بيانات، پيام‌ها يا نامه‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد. به اين طريق مخاطبين به دوره‌هاي مختلف ارائه تبيين از سوي معظم له و اصلاحات تعريف از سوي ايشان در طي زمان آگاهي مي‌يابند.
نمودار تحليلي: سعي كرده‌ايم با استفاده از نمودار نشان دهيم كه در هر دوره زماني (يكساله) از سال 1368 تا كنون، چه تعداد واژه صرف تبيين كليدواژه مورد نظر از سوي معظم له شده است. مي‌توان يكي از كارايي‌هاي نمودار و تأثيرات تحليلي آن را شناخت دغدغه‌هاي ايشان در طي سال‌هاي متمادي دانست.
مقالات موافق: تلاش دفتر حفظ و نشر آثار رهبري بر اين است كه با جستجوي فراوان و كارشناسي از بين تمامي مستندات منتشر شده علمي، آثاري را كه در راستاي راي و نظر رهب رانقلاب است را با كليدواژه مورد نظر سنخيت دارد را در اختيار عموم علاقه‌مندان قرار دهد. براي جلوگيري از انتخاب‌هاي سليقه‌اي و بي‌ضابطه با رتبه‌بندي مقالات گوناگون، سعي كرديم علمي‌ترين و بهترين مقالات را انتخاب كنيم و با توجه به رتبه، اولويت‌بندي كنيم.

تبعيت از حكم حكومتي ولي فقيه بر مراجع تقليد واجب است

به گزارش گروه "فضاي مجازي " خبرگزاري فارس به نقل از شبكه ايران، آيت‌الله مكارم شيرازي در پاسخ به 3 استفتاء درباره مفهوم و جايگاه ولايت فقيه، فتواي خود را به شرح ذيل بيان كردند.

سوال: بيان مي‌شود كه ولي فقيه داراي شأن اداره جامعه اسلامي از ميان شئون ائمه (ع) مي‌باشد، سوال من اين است كه آيا اين مطلب نوعي ورود به حريم ائمه (ع) نمي‌باشد؟
جواب: ما معتقديم اداره شئون جامعه اسلامي بايد از سوي خداوند كه خالق همه انسانها است اجازه داده شود. (هر چند پذيرش مردم وسيله پيشرفت اين هدف است) و نيز معتقديم كه ولي فقيه نماينده امام عصر عليه السلام در زمان غيبت است.

سوال: آيا تبعيت از حكم حكومتي ولي فقيه بر مراجع تقليد هم واجب است؟
جواب: آري، واجب است.

سوال: در صورتي كه در زمينه سياسي يا اجتماعي حكمي از جانب رهبري جهت عامه شيعيان صادر شود آيا براي مقلدين ديگر مراجع تكليف مي‌آورد؟ در زمينه‌هاي ديگر چطور و چرا؟
جواب: در مسائل حكومتي حكم ولي فقيه مطاع است.

۱۳۸۹ مرداد ۴, دوشنبه

فراتر از قيل و قال

رشد يكباره ادبيات حمله نظامي به ايران در هفته گذشته اتفاقي نيست. آمريكايي ها به تدريج در حال آشكار كردن ابعاد استراتژي جديدي هستند كه متناسب با تحولات سال 88 در ايران طراحي شده و اما اجراي آن بناست گام به گام و با سنجش ميزان موفقيت گام هاي برداشته شده، تكميل شود. بحث هاي اخير درباره قريب الوقوع بودن حمله نظامي به ايران كه ابتدا در بيرون كشور طرح و به سرعت در فضاي داخلي هم به دستور اول رسانه ها تبديل شد، در واقع فقط يك فاز مياني از آن استراتژي است و اين موضوع درست تحليل نخواهد شد مگر اينكه درك جامعي از كل نقشه راهي كه آمريكايي ها مي خواهند در آينده بپيمايند، وجود داشته باشد. آن وقت معلوم خواهد شد كه اولا آيا حمله نظامي يك گزينه است، و ثانيا اگر هم گزينه باشد، گزينه براي چه هدفي است.
همه چيز از سخناني شروع شد كه باراك اوباما در ديدار دو هفته پيش خود با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم غاصب صهيونيستي بيان كرد. اوباما در حاشيه آن ديدار كه از قبل اعلام شده بود قرار است حرارتي مختصر به فضاي سرد روابط اسراييل و آمريكا تزريق كند، با صراحتي كه قبلا كمتر ديده شده بود گفت كه جلوگيري از هسته اي شدن ايران را هدف اول دولت خود مي داند و به اسراييل «اطمينان مي دهد» هيچ گزينه اي را از روي ميز بر نخواهد داشت. اوباما البته هيچ اشاره مستقيمي به مسئله حمله نظامي نكرد ولي در فضاي بعد از 1929 اين سخنان به گونه اي كاملا خاص تفسير شد و رسانه هاي غربي بلافاصله از آن نتيجه گرفتند كه گزينه نظامي به روي ميز كاخ سفيد بازگشته است. براي كساني كه با ادبيات كاخ سفيد آشنا هستند حرف هاي اوباما مطلقا جديد نبود اما تفسيرهايي كاملا جديد و عجيب از آن ارائه شد. پس از اظهارات اوباما، مهم ترين مطلبي كه بر اين آتش نفت ريخت، مقاله جو كلاين در شماره هفته گذشته تايم است كه برخي منابع فارسي زبان تازه ديروز آن را ترجمه و چنان تحليل كرده اند كه گويي اتفاق كاملا جديدي رخ داده است. جوهر سخن كلاين در آن مقاله اين است كه آمريكايي ها دريافته اند بدون «روي ميز بودن گزينه حمله نظامي» تحريم هاي قطعنامه 1929 «موثر» نخواهد بود. اين مقاله هم دقيق خوانده نشد و مكررا مورد سوء تعبير قرار گرفت. كلاين در هيچ جاي مقاله از قول منابع خود در دولت آمريكا نمي گويد كه حمله اي دركار است و حتي نمي گويد كه برنامه ريزي در اين راستا انجام مي شود، بلكه بر تنها چيزي كه تاكيد مي كند اين است كه آمريكايي ها فهميده اند ايران نبايد 1929 را سقف فشار فرض كند وگرنه رفتار آن هيچ تغييري نخواهد كرد.
اكنون اجازه بدهيد ببينيم چگونه مي توان موضوع را به نحوي دقيق بازسازي كرد. اين موضوع قطعي است كه آمريكايي ها استراتژي خود درباره ايران را بازنويسي كرده اند و درس هايي را كه از حوادث سال 88 در تهران و برخي تحولات جديد در منطقه گرفتند -درست و غلط- در اين بازنويسي لحاظ كرده اند. به طور بسيار خلاصه قضيه از اين قرار است كه 1- تيم مسئول پرونده ايران در كاخ سفيد اميدوار است كه ايجاد مشكلات داخلي بتواند ايران را از ديپلماسي خارجي خود كه آمريكا و اسرائيل را نشانه رفته است، منحرف كند. 2- نكته بعدي اين است كه آمريكايي ها تصميم گرفته اند گزينه هاي خود در مقابل ايران را عملي نكنند مگر اينكه قبلا نوع و ميزان تاثير آن بر فتنه سبز را سنجيده باشند. اصل كلي از نظر آمريكا اين است كه در كنار حمايت علني از اين جريان در ايران، هر اقدامي كه به هر شكلي اين جريان را تضعيف كند، در شرايط فعلي براي آمريكا يك »گزينه« نيست. 3- مسئله بعدي تمركز بر ايجاد احساس بحران اقتصادي در مردم ايران از طريق فعال كردن دوباره گزينه تحريم هاست. تحريم تا پيش از حوادث سال 88 براي آمريكا يك گزينه نبود اما اين حوادث و اميدي كه جريان فتنه بر ايجاد تقابل ميان نظام و مردم پيدا كرد، آن را دوباره روي ميز آمريكا قرار داد. منتها تغييري كه ايجاد شده اين است كه آمريكايي ها مي دانند تحريم به شكل قبلي قطعا هيچ تاثيري نخواهد داشت بنابراين تصميم گرفته اند در تحريم هاي جديد خود شرايط خاصي را اعمال كنند تا هرچه قدرتمندتر به نظر برسد. در يك برآورد نهايي استراتژي «راس-برنز» در باره ايران مي گويد تحريم اگر بنا باشد جواب بدهد، بايد اجماعي، وسيع و تكميل شده توسط تحريم هاي خارج از شوراي امنيت باشد و در زماني كم و بيش طولاني، يعني 5-3 سال اعمال شود. 4- و نهايتا آمريكايي ها عقيده دارند رفتار ايران تنها زماني تغيير خواهد كرد كه محاسبات آن تغيير كرده باشد و تغيير محاسبه يك امر اساسا ذهني است كه با ابزارهاي عيني مي توان بر ان تاثير گذاشت اما نمي توان آن را به سرعت دگر گون كرد. محصول اين تحليل هم اين است كه آمريكايي ها مي گويند بايد در مذاكره را باز گذاشت تا اگر محاسبات ايران تغيير كرد، راهي براي ادامه مسير وجود داشته باشد.
اگر بخواهيم همه اين تحليل را در يك جمله خلاصه كنيم استراتژي جديدآمريكا تركيبي از 3 عنصر مذاكره، تحريم و حمايت از فتنه سبز است كه نسبت اين گزينه ها در تركيب نهايي بسته به شرايط روز تعيين خواهد شد. تحليل آمريكايي ها كه مي توان آن را با خروارها كد مستند كرد اين است كه ايجاد يك تركيب مناسب و بهينه از اين گزينه ها مي تواند يك فشار «واقعي» بر ايران وارد آورد به گونه اي كه ايران احساس كند ديگر نمي تواند هزينه هاي ناشي از استراتژي هسته اي و يا منطقه اي اش را تحمل كند.
اكنون مي توان پرسيد گزينه نظامي در اين استراتژي چه جايي دارد؟ وقتي در مقاله كلاين يا اظهارات اوباما دقيق شويم روشن مي شود كه اساسا با موضوع جديدي مواجه نيستيم و غربي ها در حال تكرار همان حرف هايي هستند كه قبلا هم مي زدند. آنچه جديد است اين است كه در داخل و خارج ايران اراده اي عمدي وجود دارد كه اين اظهارات به گونه اي متفاوت با گذشته تعبير شود گويي به راستي چيزي دگرگون شده است.
مهم ترين گام براي درك فضاي فعلي اين است كه فضاي رسانه اي را از فضاي واقعي تفكيك كنيم. در فضاي واقعي هيچ كدام از مجموعه استدلال هايي كه پيش تر ايران را به اين نتيجه رسانده بود كه در ميان مدت حمله نظامي در كار نيست تغيير نكرده است. آمريكا براي طراحي هرگونه درگيري نظامي با ايران داراي 3 دسته مشكل اطلاعاتي، عملياتي و مشكلات مربوط به تبعات و نتايج است كه نه تنها هيچ كدام از آنها حل نشده بلكه در برخي مواردي حادتر هم شده است. به لحاظ اطلاعاتي عمق مشكل آمريكا را بيش از هر جاي ديگر در آنجا مي توان ديد كه كاخ سفيد همچنان قادر به انتشار برآورد اطلاعات ملي سال 2010 نيست. آمريكايي ها به لحاظ سياسي قول داده اند كه در NIE جديد خطاهاي موجود در برآورد سال 2007 را اصلاح خواهند كرد اما جامعه اطلاعاتي آمريكا بوضوح در موقعيتي نيست كه يك برآورد جديد ارائه بكند. حداكثر تغييري كه رخ خواهد داد اين است كه جامعه اطلاعاتي آمريكايي ها بگويدايران پس از سال 2007 به غني سازي اورانيوم و توسعه فناوري موشك هاي بالستيك خود ادامه داده و در نتيجه در آستانه سلاح اتمي قرار گرفته است اما همچنان معلوم نيست ايران واقعا قصد ساخت سلاح هسته اي دارد يا نه. اين حرف مطلقا جديد نيست و تقريبا عين عبارتي است كه مايكل مك كانل مدير اطلاعات ملي وقت در توضيح ابهامات برآورد 2007 در سناي آمريكا بيان كرد. شكست خوردن پروژه هايي مانند كشف فردو و ربايش شهرام اميري هم اين تنگنا را جدي تر كرده است. به لحاظ عملياتي هم اطلاعات موجود نشان مي دهد در آرايش عملياتي آمريكايي ها در منطقه هيچ تغيير محسوس و جدي كه نشان دهنده قطعيت حمله در كوتاه مدت باشد مشاهده نمي شود. از اينها مهم تر تبعات هرگونه درگيري نظامي است كه آمريكايي ها به هيچ وجه قادر به تحمل حتي يك بخش از آن هم نخواهند بود. 4 اتفاق كليدي هست كه ترديدي نيست پس از هرگونه درگيري نظامي با ايران رخ خواهد داد 1- برنامه هسته اي ايران حداكثر براي چند ماه به تاخير مي افتد اما پس از يك بازسازي سريع، با شتاب بيشتري ادامه خواهد يافت. 2- اتحاد و همدلي مثال زدني ملت همراه با اراده اي قوي براي مقابله با دشمن بيروني به ميدان وارد خواهد شد. 3- يك به هم ريختگي وسيع و عميق به منطقه خاورميانه تحميل خواهد شد كه كمترين نتيجه آن گشوده شدن همزمان چند جبهه تمام عيار نظامي و خيزش ملت هاي مسلمان عليه دولت هاي دست نشانده آمريكا در منطقه است.
مجموعه اين عوامل -كه آمريكايي ها كاملا به آن واقفند- نشان مي دهد حمله نظامي يك گزينه واقعي نيست بلكه فقط يك گزينه رواني و رسانه اي است تا با ايجاد به هم ريختگي داخلي، تحريم هاي آمريكا را اثربخش كند و ايران را با دستور كاري كه آمريكا مي خواهد پاي ميز مذاكره بكشاند. تا آنجا كه به غربي ها مربوط است تصور مي كنند -همانطور كه كلاين گفته است- گزينه نظامي بايد روي ميز باشد اما نه به اين منظور كه اجرايي شود چرا كه آمريكا به هيچ وجه قادر به مديريت تبعات آن نخواهد بود بلكه با اين هدف كه در فضاي رسانه اي و با انگيزه موثر كردن تحريم ها و نهايتا ايجاد تغيير در محاسبات ايران، مصرف شود. نقشي هم كه اسراييل در اين ميان ايفا مي كند همين است كه با در آوردن اداي ديوانه ها اين پيام را به ايران بدهد كه اگر از تحريم ها تاثير نپذيرد و از درخواست هاي غير قانوني غرب تبعيت نكند، گزينه بعدي حمله نظامي خواهد بود حتي اگر آمريكايي ها موافق نباشند در حالي كه مجموعه اطلاعات موجود نشان مي دهد اسراييلي ها كاملا در اين مورد كه حق عمل مستقل ندارند، با آمريكا هماهنگ شده اند. در نتيجه هيچ علامتي به ما نمي گويد كه تهديد نظامي را بايد بيش از اندازه جدي گرفت و جدي شدن اين بحث به لحاظ رسانه اي هم جز ايجاد اثر رواني در داخل ايران هدف ديگري ندارد. استراتژي آمريكا اين است كه اين اثر رواني را با 3 گزينه تحريم، مذاكره و حمايت از جريان فتنه مخلوط كند و اميدوار است كه بتواند از اين فضا نتيجه بگيرد.
مهدي محمدي
<!------------------------------------------other201---------------------------------------->




با كشورهايي كه عليه ايران با آمريكا همكاري كنند مقابله مي كنيم

رئيس جمهور تأكيد كرد: هركس در سناريوي آمريكايي ها عليه ايران شركت كند، ايران، عمل او را دشمني تلقي كرده و پاسخ او را مي دهد.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در پنجمين جشنواره ملي كارآفرينان برتر خطاب به كشورهاي اروپايي با تاكيد بر اين كه ما اهل دعوا نيستيم و از بگو مگو و تحريم استقبال نمي كنيم، خاطرنشان كرد: ما اهل دوستي و منطقيم و هر كس با ما دوستي كرده سودش را برده و بايد بدانيد كه اين بداخلاقي ها جز اين كه آبروي شما را ببرد اثري ندارد.
احمدي نژاد با هشدار نسبت به بازرسي كشتي هاي ايراني، خاطرنشان كرد: هركس تصميم بگيرد عليه ملت ايران اقدامي كند و كشتي هاي ايراني را بازرسي كند بلافاصله عكس العمل ملت ايران را دريافت خواهد كرد كه تجربه نشان داده اين عكس العمل پشيمان كننده است.
به گفته احمدي نژاد با توجه به چند سال همكاري با سازمان هاي بين المللي در مورد بحث هسته اي هم اكنون ايران مطمئن شده است كه اين قبيل اقدامات آن ها در جهت دشمني است و هر كس در سناريوي آمريكا عليه ايران شركت كند دشمني تلقي شده و پاسخ آن داده مي شود.
رئيس جمهور هم چنين با اشاره به احتمال حمله به چند كشور خاورميانه تصريح كرد: زورتان به ايران نمي رسد و مي خواهيد چند فقير بيچاره را در منطقه مورد هدف قرار دهيد كه به نتيجه اي نمي رسيد. بدانيد كه هر تهديد دشمن مانند گذشته در كارخانه فرهنگ سازي ملت ايران تبديل به فرصت مي شود.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ادامه برخي ادعاهاي اين كشورها در مورد تحريم بنزين را مورد اشاره قرار داد و گفت: مي گويند كه بنزين را تحريم مي كنيم. اين از آرزوهاي من است كه بنزين تحريم شود. ظرف دو روز 17 ميليون ليتر جايگزين مي كنيم. همه كارها را انجام داده ايم و كليدش آماده و در دست ماست. هر چيزي را كه مي خواهند تحريم كنند ببينند ظرف چند ماه كارآفرينان ما بهترينش را جاي آن مي گذارند. مي خواهيد ايمان، اراده، همت، عشق و يك ملت بزرگ را تحريم كنيد؟
احمدي نژاد افزود: همه قدرتشان همين است. افرادي بدوي و ابتدايي كه تنها دندان نشان مي دهند. نمي دانند كه با چه كسي حرف مي زنند و دقيقاً همان كاري را مي كنند كه ما مي خواهيم.
وي گفت: نه اين كه ما بخواهيم و يا اين كه دوست داشته باشيم بلكه برنامه هايي براي مديريت جهاني داريم كه آنها دقيقاً همان كار را انجام مي دهند.
احمدي نژاد هم چنين با ابراز تاسف براي اين قدرت ها كه تا اين حد سقوط كرده اند، خاطرنشان كرد: اميدواريم اين حرف ها را بشنوند و خودشان را اصلاح كنند. ما خواهان عدالت و احترام در روابط هستيم كه هر كس رعايت نكند خودش به دره سقوط و نيستي رهنمون شده است.
رئيس جمهور در ادامه با تشريح عامل كار كه باعث ساختن تمدن ايراني شده است، گفت: اگر ايمان و عشق باشد اما كاري انجام نگيرد اتفاقي در كشور نمي افتد و تمام ارزش ها و افتخارات به خاطر اين كار است. امروز نيز كارآفريني نه يك افتخار بلكه مجاهدتي بزرگ است و كسي كه در گوشه اي كار انجام مي دهد در واقع به تمام بشريت خدمت مي كند.
وي گفت: امروز ايران يك جغرافيا و يك نژاد در برابر نژادهاي ديگر نيست و امروز ايران يك پيام، راه، فرهنگ و افق روشن در برابر بشريت است و به معناي عدالت طلبي، سرزندگي و نشاط، عشق و محبت و برادري و راه نجات بشريت مي باشد؛ بشريتي كه از ظلم ها، تحقيرها و فشارها به تنگ آمده است.
وي با بيان اين كه آن ها مي دانند ما اهل جنگ و تجاوز نبوده و نيستيم اما اگر كسي دست درازي كند ملت ايران دستش را از بازو قطع مي كند، افزود: ملت ايران در گذشته سرزمين ها و ملت ها را با لشكركشي فتح نكرد بلكه با تدبير و سياست ورزي آن ها را به زير كشيد. ما امروز نيز براي مقابله با آمريكا نياز به جنگ نداريم. تدبير، فرهنگ و وحدت ايراني آن ها را به زير مي كشد و آنها اين مسئله را مي دانند اما جرات گفتن ندارند.
رئيس جمهور همچنين گفت: امروز كارآفريني نه تنها يك افتخار بلكه مجاهدتي بزرگ است، كسي كه در گوشه اي از كشور موانع و سختي ها را با همت پشت سر گذاشته و مجموعه اي را ايجاد مي كند تا كار آفريده شود اين موضوع كمك به همه بشريت است.
وي با بيان اينكه صحنه تجليل از كار و كارآفرينان يكي از بهترين صحنه ها است، گفت: اين نظر بنده و ايراني ها نيست بلكه نظر همه منصفان و آگاهان عالم است كه اگر كسي از منظر تاريخ به ملت ها نگاه كند ملت ايران از درخشش استثنايي برخوردار است به گونه اي كه اگر مفاخر، انديشه هاي بلند، فرهنگ و تمدن ايران زمين را از تاريخ بشر كنار بگذارند ديگر چيزي از فرهنگ و تمدن باقي نمي ماند.
وي هداياي ملت ايران را به بشريت را بي شمار و شگفت انگيز دانست و اظهار داشت: در دوره اي كه خيلي در توحش زندگي مي كردند ملت ايران در اوج تمدن انساني بود. اين گزارش حاكي است: در اين مراسم 13 كارآفرين برتر ملي و 18 كارآفرين برگزيده ملي توسط رئيس جمهور تجليل شدند.
كارآفرينان برتر لوح يادبود و تنديسي از دستان رئيس جمهور دريافت كردند.
يكي از كارآفرينان نيز به نمايندگي از ساير كارآفرينان ملي لوح تقديري را به رئيس جمهور تقديم كرد

عقبه استراتژيك جمهوري اسلامي ايران تا عمق ايالات متحده امتداد دارد

مسعود جزايري در گفتگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس «توانا»، با اشاره به قدرت ايران در عرصه‌هاي استراتژيك، نظامي و دفاعي اظهار داشت: كشوري مثل ايران هيچ واهمه‌اي از قدرت‌هاي رو به افول ندارد.

*تحركات اخير آمريكايي‌ها بلوف سياسي است

وي با بيان اينكه ايران با دقت تحركات دشمن در منطقه را زيرنظر دارد، افزود: اينگونه تحركات نظامي آمريكايي‌ها و برخي كشورهاي اروپايي و رژيم صهيونيستي در آب‌هاي منطقه چيز جديدي نيست و به دفعات شاهد آن بوده‌ايم.
جزايري در ادامه گفت: دشمن به توانمندي و اقتدار نظامي و سياسي ايران به خوبي واقف است و از عقبه‌هاي استراتژيك ما تا حدودي مطلع است لذا قادر نيست به اقدام عجولانه و شتاب‌زده‌اي عليه جمهوري اسلامي دست بزند.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: مشكلات آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها و ظرفيت سياسي، اقتصادي و نظامي آنها در حدي نيست كه بتوانند بحران جديدي را در منطقه مديريت كنند.

*اگر آمريكا نخستين شليك را انجام دهد، قطعا آخرين شليك كننده نخواهد بود

وي اظهارات و تحركات اخير آمريكايي‌ها را بلوف سياسي دانست و در ادامه افزود: قطعا آينده براي دشمن، آينده روشني نخواهد بود.
جزايري خاطرنشان كرد: دشمن سناريوهاي زيادي را طراحي كرده است ولي قادر به اجراي موفق آنها نيست، ايران نيز طرح‌هاي دقيق مقابله با تهديدهاي احتمالي را با دقت پيش‌بيني كرده است و با جرأت مي‌توان گفت با قدرت از مرزهاي كشور و انقلاب اسلامي حراست خواهد كرد.
وي در پايان گفت: آمريكا فقط مي‌تواند نخستين شليك را انجام دهد اما قطعا آخرين شليك كننده نخواهد بود و دورنماي اين موضوع براي تهران كاملا روشن است.