ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

ایران تنها کشوری است که از آمریکا نمی ترسد/آمریکا به جنایات خود افتخار می کند

مدیر مؤسسه ایران معاصر در روسیه با اشاره به ایستادگی ایران در برابر سیاستهای سلطه جویانه آمریکا ابراز عقیده کرد : آمریکا یکی از جنایتکارترین کشورها و تنها رژیمی است که به این جنایات افتخار می کند و اسباب و لوازم آن را در موزه های یادبود نگه می دارد. به گزارش خبر گزاری مهر، "رجب صفروف" در مقاله ای با اشاره به جنایات آمریکا در سراسر جهان از جمله کره، ویتنام، کوبا، پاناما، گرانادا، عراق، یوگسلاوی سابق، گواتمالا، جمهوری دومینیکن، کنگو، نیکاراگوئه، گرجستان، قرقیزستان، شیلی، صربستان و افغانستان، ایران، سومالی، هیروشیما و ناکازاکی می نویسد:  ایالات متحده آمریکا نه تنها شرمی از جنایات نظامی خود ندارد، بلکه به آن افتخار می کند. هواپیماهای بمب افکن "B-29 انولا گی" که بمب را بر روی هیروشیما انداختند، در موزه ملی هوایی واشنگتن به عنوان یادبود شجاعت خلبانان آمریکایی نگهداری می شوند.

صفروف در بخش دیگری از این مطلب به استفاده وسیع آمریکا از تسلیحات شیمیایی در جهان اشاره می کند و در ادامه می نویسد : آمریکا تنها کشور جهان است که رئیس جمهوری آن رسماً به سرویسهای ویژه اجازه داده است تا در هنگام بازپرسی زندانیان از شکنجه استفاده کنند. شکنجه های مجاز توسط جرج بوش در زندان "سیا" در بازداشتگاه گوانتانامو، در زندان ابو غریب و در زندانهای مخفی این آژانس جاسوسی در قلمرو لهستان و رومانی مورد استفاده قرار می گرفتند. این شکنجه ها همچنین در کشتی های نیروی دریایی آمریکا که تبدیل به زندانهای شناور "سیا" شده بودند، مورد استفاده قرار می گرفتند.
این تحلیلگر روسی در ادامه می نویسد: متحد اصلی آمریکا در خاورمیانه، اسرائیل است. اسرائیل تجاوزگر اصلی این منطقه و مجهز به جدیدترین سلاح هایی است که آمریکاییها در اختیار آنها قرار می دهند و این رژیم در مدت 60 سال در چندین بخش اعظمی از اراضی اعراب را اشغال کرده و  از نظر ماهیت یک دولت نژاد پرست و آپارتاید است. اسرائیل هر از چند گاهی اراضی لبنان، سوریه و عراق را بمباران کرده و ادعا می کند که پتانسیل تولید سلاح هسته ای آنها را از بین برده است. در چندین سال گذشته دائماً با چنین چیزهایی ایران را تهدید می کند، اما خود اسرائیل در سالهای 80  با کمک و رهبری مستقیم آمریکا  بمب اتمی خود را ساخته و در صحرای آفریقای جنوبی آن را آزمایش کرد.

وی در ادامه با اشاره به حمایتهای بی دریغ آمریکا از این رژیم می نویسد: چندی پیش گلین دیویس نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی هسته ای  در مصاحبه ای با قاطعیت گفت که کشورهای عربی نباید از برنامه هسته ای اسرائیل انتقاد کنند و نباید قطعنامه ای علیه اسرائیل با استناد به اینکه یک قدرت هسته ای در خاورمیانه است صادر کنند. درزهای قرارداد عدم گسترش سلاحهای هسته ای همینطور هم در حال ترک برداشتن است.این موضع آمریکا می تواند آخرین میخ بر تابوت  مسئله عدم گسترش باشد. بسیاری از جمله ایران متوجه این خطر هستند.اگر جهان واقعا نگران این مسئله است و قصد پایان دادن به  موضوع گسترش سلاحهای هسته ای را دارد باید از همان ابتدا یعنی از اسرائیل آغاز کند.

در بخش دیگری از این مطلب نویسنده با اشاره به نقش آمریکا در انقلابهای رنگی در جمهوری های سابق شوروی می نویسد: پایگاههای نظامی آمریکا در خلیج فارس و قرقیزستان به مراکز اصلی آماده سازی و هماهنگی فعالیت سازمانهایی تروریستی همچون جندالله که علیه کشورهای اسلامی و در درجه نخست ایران صورت می گیرد تبدیل شده است. در این پایگاهها طرحهای تهیه شده توسط سرویسهای اطلاعاتی برای دخالت در امور کشورهای به اصطلاح خاورمیانه بزرگ  هماهنگ می شود. می توان گفت که بسیاری از کشورها باید از نیروهای امنیتی ایران سپاسگزار باشند که از چندین عملیات خرابکارانه احتمالی جلوگیری کرده و جان انسانهای زیادی را نجات دادند. تهران با دستگیری رهبر جندالله در واقع به دولتهای همه کشورها که آمریکا در آنها پایگاه دارد فهماند که ارتباط این پایگاهها با تروریسم بین المللی تهدیدی جدی برای هر رژیم حاکم به شمار می آید. در این صورت پایگاه آمریکا در خاک این کشورها می تواند به مرکز هماهنگی سرویسهای امنیتی برای سرنگونی دولت حاکم با کمک اپوزیسیون محلی و با حمایت نیروی تروریسم بین المللی تبدیل شود.

رئیس مؤسسه مطالعات ایران معاصر در ادامه با اشاره به کاهش محبوبیت باراک اوباما رئیس جمهوری فعلی آمریکا به سیاستهای خاورمیانه ای ایالات متحده اشاره می کند و می نویسد: هم در عراق و هم در افغانستان به جای صلح ترور و وحشت ادامه دارد. اوباما  به احتمال زیاد برای سال 2010 مجددا انتخاب نخواهد شد. اقتدارآمریکا در سالهای اخیر به طور بی سابقه ای در آسیا، اروپا و خاورمیانه در سایه رشد قدرت و اقتدار کشورهایی همانند هند و چین کاهش یافته است. ماجراجویی این کشور در عراق نقش ایران را تا عرش بالا برد . سیاست ناسالم و مطلقا ناکارآمد تحریم آمریکا علیه ایران بر عکس سبب اقتدار تکنولوژیک و اقتصادی ایران شد. در حال حاضر ایران معاصر نه تنها کشور کلیدی جهان اسلام، ابر قدرت منطقه ای و  تنها کشوری در جهان است که از آمریکا هراسی ندارد، بلکه کشوری است که به طور آشتی ناپذیر از تاریخ  پیدایش خود با آمریکا مبارزه می کند.

۱۳۸۹ شهریور ۲۲, دوشنبه

احمدي نژاد: دولت هاي جمهوري اسلامي را دوست دارم

رئيس جمهور بر انگيزه دولت براي خدمت روزافزون تأكيد كرد.
محمود احمدي نژاد در گفت وگو با برنامه تلويزيوني صبح به خير ايران در پاسخ به اين سؤال كه در طول پنج سالي كه رئيس جمهور بوديد علاوه بر تغييرات ظاهري كه اكثر موهايتان سفيد شده چه تغييرات ديگري كرده ايد؟ گفت: گذر زمان و تجربيات در انسان تغييرات ايجاد مي كند، اگر بخواهم خلاصه كنم عمده تغييرات در باورهاي من است.
وي با بيان اينكه بطور قاطع مي توانم بگويم آن باوري كه به توانمندي ملت ايران داشته ام امروز چندين برابر پنج سال قبل است، افزود: باورم به عظمت و عزت ملت ايران چندين برابر شده است. در سال 84 ما با شعار اين كه «مي توانيم» در خدمت ملت ايران قرار گرفتيم و اكنون با اطمينان بسيار بالاتر و با اعتماد به نفس كامل تر مي گويم كه حتماً ملت ايران مي تواند قله هاي بلند را كه شايد ده ها و قرن ها جزو آرزوهاي دست نيافتني ملت ايران بود فتح كند و بر آن مسلط شود. عرصه هاي گوناگوني امروز در برابر ملت ايران باز شده است و فكر مي كنم تمام اين عرصه ها توسط ملت ايران فتح خواهد شد.
احمدي نژاد ادامه داد: فضاي جهاني و داخلي كشور تغيير كرده است، هدفمندي بسيار روشني در كشور پيدا شده است كه انشاء ا... تمام هدف هاي بزرگ در دسترس ملت ايران قرار مي گيرد و ملت ايران به اين هدف هاي بزرگ مي رسد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا روزي فكر مي كرديد جاي شهيد رجايي قرار بگيريد و در واقع رئيس جمهور و رئيس دولت شويد؟ گفت: زماني كه شهيد رجايي شهيد شد، من در دوران دانشجويي و جواني بودم. نه حتماً فكر نمي كردم و اكنون نيز فكر نمي كنم كه ما جاي شهيد رجايي باشيم. جايگاه شهيد رجايي والا و برجسته است. ما تلاش مي كنيم كه در مسير آن عزيز حركت كنيم. شهيدان در بالاترين قله هاي كمال انساني و در آسمان هاي مرتفع در پرواز هستند.
رئيس جمهور در پاسخ به اين سؤال كه رياست جمهوري چه مزه اي دارد، گفت: نچشيده ام. مزه خادمي و نوكري ملت ايران خيلي شيرين است.
احمدي نژاد در پاسخ به اين سؤال كه براي سه سال باقيمانده رياست جمهوري تان چه برنامه اي داريد؟ گفت: براي ثانيه هايش و تمام روزهايش برنامه است. اين حركت پرشتاب و رو به پيشرفت ملت ايران بر پايه معنويت و عدالت با سرعت بالاتر و گسترده تر ادامه پيدا خواهد كرد. هر روز كه مي گذرد انگيزه ما براي كار بيشتر مي شود و انشاء ا... تا ثانيه آخر ادامه خواهد داشت.
وي در پاسخ به اين سؤال كه دولت نهم را بيشتر دوست داريد يا دولت دهم را، گفت: دولت هاي جمهوري اسلامي را دوست دارم. معلوم است كه دولت دهم در يك سطح بالاتري قرار دارد و كمال دولت نهم در دولت دهم است. من هر دو را دوست دارم، چرا كه ملت ايران و پيشرفت ملت ايران را دوست دارم. جايي كه مي بينم هر لحظه انگيزه ها و نوآوري ها بيشتر مي شود.
احمدي نژاد در پاسخ به اين سؤال كه يك حس تهاجمي و جنگندگي در شما نسبت به دولت هاي استكباري وجود دارد اين حس از كجا آمده است؟ گفت: واقعاً حس جنگندگي نيست، بلكه حس متعادل يك انسان است و طبيعت ملت ايران مي گويد نبايد زير بار زور رفت. به چه دليلي بايد زير بار زور برويم؟ طبيعت ملت ايران طبيعت فرهنگ ساز، منطقي و مقابله با ظلم، دفاع از مظلوم و زير بار زور نرفتن است. ملت ايران قلدرهاي دنيا را در خودش هضم كرده است. ملت ايران ملتي است كه فرهنگ ها و تمدن ها را در خود هضم مي كند. مثبت هاي ديگران را مي گيرد، مرور مي كند و آن را تبديل به موتور حركتي خود مي كند. دليلي ندارد كه ملت ايران در برابر بي تمدن هاي آدم كش كوتاه بيايد. اگر ما كوتاه بياييم آن ها جري تر مي شوند و اين مسئله اي روشن است و اگر دولت مطلبي را در برابر زورگويان مطرح مي كند و در برابر زياده خواهي هاي آن ها مي ايستد خواست و حرف دل ملت ايران است.
رئيس جمهور در پاسخ به اين سؤال كه در طول اين پنج سال به چه ميزان به دارايي هايتان افزوده شده است؟ گفت: خيلي. هر چي ملت ايران دارد دارايي هايم است و من نيز به دارايي هاي ملت ايران اضافه شده ام. سرمايه عظيمي به نام ملت پرنشاط ايران داريم. جوانان پرنشاط ايراني را داريم. دستاوردهاي بزرگي در عرصه صنعت، معدن، كشاورزي، علم و فرهنگ كسب كرده ايم و اين ها همه دارايي هاي ماست.

واكنش گسترده مردم عليه جنايت قرآن سوزي

اقدام جنايتكارانه آمريكايي ها در هتك حرمت به قرآن كريم موجي از خشم و انزجار را در ميان آحاد ملت مسلمان ايران برانگيخت.
دانشجويان دانشگاههاي تهران اعلام كردند در اعتراض به اقدام كشيش هاي آمريكايي در توهين به قرآن كريم امروز در مقابل سفارت سوئيس در تهران تجمع مي كنند.
اين تجمع اعتراض آميز با حضور دانشجويان دانشگاه هاي تهران و تشكل هاي دانشجويي فعال از ساعت 16 امروز (دوشنبه 22 شهريور) در مقابل دفتر حافظ منافع آمريكا در ايران (سفارت سوئيس) برگزار خواهد شد.
دانشجويان شاهد: كفن پوش آماده شهادتيم
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شاهد هم با صدور بيانيه اي تاكيد كرد كفن پوش خود را براي اقدام عملياتي و شهادت بر ضد هتك حرمت به قرآن كريم آماده كرده ايم.
دانشجويان دانشگاه شاهد در ادامه اين بيانيه با اشاره به عمل منفور قرآن سوزي در آمريكا تاكيد كردند: بيش از هر امري اين روزها را عزاي امت اسلام مي دانيم و از عموم دانشجويان و طلاب مي خواهيم كه انزجار خود را به صورت علني و عملي از اين اقدام سخيف اعلام كنند و اميدواريم كه با اعلام انزجار امت اسلام تسكيني بر قلب پيامبر اسلام آن رسول مهر و محبت باشد كه كوتاهي در اين امر خود بهانه اي براي ادامه گستاخي هاست.
نويسندگان اين بيانيه در ادامه خاطرنشان كردند: گرچه از دولت مستعمره آمريكا هيچ انتظاري براي پوزش در اين خصوص نمي آيد اما به سفارت سوئيس و انگليس كه صهيونيست ولد ناخلف آن است اعلام مي كنيم پيش از آنكه شعله هاي خشم دانشجويان و امت مسلمان ايران دامن جاسوس خانه آنها را بگيرد از اين اقدام وقيح پوزش و تبري بجويند.
در بخش ديگري از اين بيانيه تاكيد شده است: به سفارت و دولت واتيكان هم اعلام مي كنيم گرچه بي غيرتي شما در همان زمان كه به تمثال مبارك عيسي بن مريم(ع) اهانت شد و دم بر نياورديد بر ما اثبات شده است اما ما دانشجويان اين بي ادبي را معطوف به بي همتي و تقدس زدايي مي دانيم كه از آستانه كليساها توسط آن دولت صورت گرفته فلذا خواستار تبري و محكوم كردن آن اقدام وقيح از سوي دولت واتيكان هستيم.
مراجع تقليد حكم شرعي عاملان اهانت به قرآن را اعلام كنند
اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل هم طي نامه اي خطاب به آيت الله العظمي خامنه اي ولي امر مسلمين جهان و همچنين آيات عظام مكارم شيرازي، وحيد خراساني، نوري همداني، جعفر سبحاني، علوي گرگاني، صافي گلپايگاني، شبيري زنجاني و سيستاني اهانت به قرآن را به شدت محكوم كرده و خواستار اعلام حكم شرعي از سوي مراجع عظام براي عاملان اهانت به قرآن شدند.
اين دانشجويان در نامه خود ضمن محكوميت شديد توهين به قرآن كريم، خطاب به مراجع عظام تقليد اعلام كردند كه در صورت صدور حكم براي هتاكان به قرآن فرزندان انقلابي شما دست به اعدام انقلابي آنها خواهند زد.
سازمان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور هم با صدور بيانيه اي، تاكيد كرد: سوزاندن قرآن در آمريكا، عرصه را بر نماينده آنان در خاورميانه، يعني رژيم صهيونيستي سخت تر خواهد كرد و بخشي از امكانات مادي و فرصت هاي غرب بايد براي افزايش ضريب امنيتي اين رژيم به كار گرفته شود.
جلوه اي از جنگ صليبي
امام جمعه موقت تهران هم در گفت وگو با ايسنا در مورد عمل منفور قرآن سوزي در آمريكا گفت: انالله و انا اليه راجعون
اهانت به قرآن كريم داغ سنگيني است كه بايد اين مصيبت را به محضر حضرت بقيه الله الاعظم حجت ابن الحسن ارواحنا لتراب مقدمه الفداه كه قرآن ناطق و صاحب قرآن است تسليت گفت. وي افزود: اين جنايت جلوه اي از جنگ صليبي است كه مدت هاست دشمنان اسلام آن را آغاز كرده اند و بدون ترديد در اين جنگ، بازنده آنها هستند و خواهند ديد كه توان مقاومت در برابر نور گسترده و رو به افزايش اسلام را ندارند.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: اين حركت خود نشانه ديگري است از خيزش جهاني اسلام كه كينه خود را اين چنين در اين جنايت به نمايش مي گذارند و بايستي اوباما و هيأت حاكمه آمريكا در اين زمينه پاسخگو باشند؛ زيرا اين جنايت در حوزه جغرافيايي كشور آنها صورت گرفته و هيچ عذري در اين رابطه پذيرفته نيست.
سيداحمد خاتمي گفت: اميدواريم جهان اسلام با خروش جهاني خود عليه اين جنايت، جنايتكاران و آناني كه جنايت را در خيال خود دارند و فكر مي كنند مي توانند با اسلام عزيز مقابله كنند را از رفتار خود پشيمان كرده و با اين خروش خود به جهانيان اين پيام را بدهند كه «اي مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست، عرض خود مي بري و زحمت ما مي داري».
بربريت عصر مدرن
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم در واكنش به هتك حرمت قرآن توسط مدعيان دموكراسي در آمريكا گفت: هتك حرمت قرآن توسط برخي افراد كوردل آمريكايي اقدامي وحشيانه و نشانگر بربريت عصر مدرن است و قطعاً اين واقعه موج جديد تنفر و انزجار جهاني عليه آمريكا را درپي خواهد داشت.
كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: چنين حركتي در جامعه اي كه مدعي دموكراسي و آزادي عقيده و احترام مي باشد علناً نهادينه شدن دروغ و تقلب و جنايت در آن جامعه را نمايان مي سازد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطر نشان كرد: آتش زدن قرآن در آمريكاي مدعي دموكراسي ثابت مي كند كه ارزشهاي انساني در اين جامعه هيچ جايگاهي ندارد و بي ترديد اين اقدام سرآغاز موج جديد تنفر و انزجار جهاني را نسبت به آمريكا در پي خواهد داشت.
وي در ادامه تصريح كرد: امروز عواطف و احساسات قريب به دو ميليارد مسلمان در سراسر جهان تحت آماج جنايت وحشتناك آمريكا قرار گرفت بنابراين اين اقدام نشان مي دهد جامعه مبتني بر ليبرال دموكراسي خواهان حذف اسلام و قرآن است در حالي كه اين حركت موهوم باعث تحريك عواطف انسانهاي آزادي خواه و موج اسلام خواهي در ميان بشريت خواهد شد.
جلالي همچنين با اشاره به اينكه جامعه اسلامي بايد نسبت به اين اقدام آمريكا واكنش نشان دهد اذعان داشت: جامعه اسلامي بايد در دو بخش دولتي و مردمي به اين حركت اسلام ستيزي در كشورشان واكنش نشان دهند و اين اقدام را محكوم نمايند.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه خاطرنشان كرد: دولتها بايد در قالب سازمان كنفرانس اسلامي به شكل جدي در مقابل اين پديده شوم ايستادگي نمايند و همچنين بايد بدانند كه اين حركت يك جنگ واقعي عليه اسلام و ارزشهاي آن توسط نظام سلطه بين المللي است.
دولتمردان آمريكا
مصون نخواهند بود
يك عضو كميسيون قضايي مجلس نيز با تاكيد بر اينكه دولت آمريكا تاوان اهمال خود در زمينه اهانت به قرآن مجيد را پرداخت خواهد كرد، گفت: دولت ايالات متحده مسئول مستقيم توهين به قرآن كريم است.
حجت الاسلام موسي قرباني در گفت وگو با فارس با اشاره به اهانت برخي افراطيون آمريكا به قرآن كريم، اظهار داشت: با توجه به اينكه اين اهانت با اطلاع رساني قبلي صورت گرفته بود، دولت آمريكا بايد مانع اين اقدام وقيحانه مي شد.
وي افزود: زمينه سازي هايي كه دولت آمريكا همراه با موضع گيري هاي مسئولان اين كشور عليه اسلام و مسلمين كرده بودند، قطعاً زمينه بروز چنين تفكر افراطي و مردود را در اذهان يهوديان و مسيحيان افراطي ايالت متحده به وجود آورده است.
عضو كميسيون قضايي مجلس در ادامه گفت كه دولتمردان آمريكا به خاطر اين اهانت به كتاب آسماني مسلمانان از خشم امت هاي اسلامي مصون نخواهند ماند.
قرباني اضافه كرد: دولت و مسئولان آمريكايي قطعاً تاوان اهمال و كوتاهي خود در مورد اهانت به قرآن مجيد را پرداخت خواهند كرد.
وي در پايان با بيان اينكه دولت آمريكا در درجه اول مسئول مستقيم توهين به قرآن كريم است، تاكيد كرد: دولتمردان آمريكايي بايد نسبت به اين اقدام شهروندان افراطي خود پاسخگوي يك ميليارد و نيم مسلمان در جهان باشند.
گفتني است صبح ديروز تعدادي از كشيش ها و افراطيون آمريكا در چند نقطه از خاك اين كشور در اقدامي وحشيانه و جنايتكارانه كتاب آسماني مسلمانان جهان را در ملاء عام آتش زدند