ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۹۰ اردیبهشت ۳, شنبه

تا من زنده هستم نخواهم گذاشت حركت ملت منحرف شود


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم استان فارس در سخنان بسيار مهمي ضمن تبيين شرايط حساس کنوني دنيا و منطقه، با توجه به بيداري اسلامي، همه مردم و مسئولان را به حفظ اتحاد و انسجام و کار و تلاش بي‌وقفه، و بهانه ندادن به‌دست دشمنان نظام اسلامي توصيه و تأکيد کردند: امروز، قواي سه‌گانه به‌ويژه دولت، حقاً و انصافاً در حال خدمت و تلاش هستند و ملت و رهبري همواره از خط کار و خدمت در کشور حمايت خواهند کرد؛ اما هرجا که رهبري احساس کند از مصلحت بزرگي غفلت مي شود، وارد خواهد شد و رهبري تا زنده است هيچ‌گاه نخواهد گذاشت در حرکت عظيم ملت ايران به‌سوي آرمان‌ها، ذره‌اي انحراف ايجاد شود.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، ايستادگي ملت ايران بر موضع حق خود و الگو شدن آن را براي ملت‌هاي منطقه علت اصلي فشارها و تبليغات خصمانه ضد نظام اسلامي دانستند و افزودند: با وجود همه اين فشارها، نظام جمهوري اسلامي محکم ايستاده و کوتاه هم نيامده است و همين استحکام نظام اسلامي موجب شده است تيغ آنها کند شود و بر صخره فرود آيد.

ايشان با تأکيد بر اينکه ملت و دولت بايد اين حالت صخره‌گون نظام اسلامي را حفظ کنند، خاطرنشان کردند: نگذاريد اختلاف و شکاف بوجود آيد و آنچه را که دشمن در تبليغات و خباثت هاي سياسي خود مي‌خواهد، روي دهد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به قضاياي چند روز اخير درباره وزارت اطلاعات افزودند: تبليغات رسانه‌هاي بيگانه را در مورد اين قضايا که آن‌چنان اهميتي هم ندارد ببينيد، که چه جنجالي به راه انداخته اند و در تحليل‌هاي خود مي‌گويند در جمهوري اسلامي ايران شکاف و حاکميت دوگانه به‌وجود آمده و رئيس‌جمهور، حرف رهبري را گوش نکرده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: تبليغات دشمنان در روزهاي اخير بار ديگر نشان داد که آنها چگونه منتظر بهانه هستند و همچون گرگ براي حمله در کمين نشسته‌اند.

ايشان با تأکيد بر اينکه اعضاي دولت و شخص رئيس جمهور حقاً و انصافاً مشغول خدمت در کشور هستند خاطرنشان کردند: ملت و رهبري همواره از خط کار و خدمت حمايت مي کنند و ملاک هم اشخاص نيستند بلکه ملاک اصلي خط کار و خدمت است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مشخص بودن مسئوليت‌ها و وظايف در قانون اساسي افزودند: رهبري هيچ‌گاه بناي دخالت در تصميم‌ها و کارهاي دولت را ندارد، مگر آنجايي که احساس کند مصلحتي مورد غفلت قرار گرفته است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: در قضيه اخير هم که چندان مهم نيست، احساس شد از مصلحت بزرگي غفلت شده است.

ايشان با توصيه به عناصر داخلي و دلسوزان کشور براي پرهيز از بگومگوها و تحليل‌هاي پوچ بر ضد يکديگر و زمينه ايجاد نکردن براي فضاي تبليغاتي بيگانگان، خاطرنشان کردند: نظام جمهوري اسلامي، دستگاه مقتدري است و رهبري هم محکم در مواضع صحيح خود ايستاده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: تا زماني‌که من زنده هستم و مسئوليت دارم، نخواهم گذاشت حرکت عظيم ملت ايران به‌سوي آرمان‌ها، ذره‌اي منحرف شود.

ايشان با تأکيد بر اينکه تا زماني‌که مردم باشور، شعور، بصيرت و عزم راسخ در ميدان هستند، لطف الهي هم شامل خواهد بود، خاطرنشان کردند: اگر مسئولان به سراغ مسائل شخصي بروند و اهداف را فراموش کنند، کمک الهي هم کم خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: امروز علاوه بر مردم، مسئولان در قواي سه‌گانه نيز در ميدان کار و تلاش و مجاهدت و در حال انجام مسئوليت‌هاي سنگين خود هستند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به نامگذاري امسال به‌عنوان سال جهاد اقتصادي، تأکيد کردند: همه مردم و مسئولان بايد دست به دست هم دهند تا اين حرکت آغاز شود زيرا هدف از نامگذاري‌هاي هر سال، ايجاد زمينه براي شروع حرکت به سمت شعار و هدف انتخاب شده است.

ايشان با تأکيد بر اينکه رؤساي قوا و مسئولان خالي از نقص نيستند، خاطرنشان کردند: بايد همواره به خدا پناه ببريم و با شناخت نقص‌هاي خود و کاستن از آنها، در مسير حرکت ملت ايران گره ايجاد نکنيم.

رهبر انقلاب اسلامي در سخنان خود به تحولات کنوني منطقه نيز اشاره کردند و افزودند: امروز به برکت اسلام و انقلاب اسلامي، بيداري عمومي اسلامي درمنطقه روي داده است که قطعاً به نتيجه خواهد رسيد، همان‌گونه که در برخي نقاط تاکنون به نتيجه رسيده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: هرچه عزم، ايمان و آمادگي مردم براي فداکاري بيشتر شود، احتمال پيروزي هم بيشتر خواهد شد.

ايشان با اشاره به غافلگيري امريکا، اروپا و صهيونيست‌ها در قبال تحولات منطقه خاطرنشان کردند: تمام تلاش قدرت‌هاي استکباري بر اين است که بر تحولات منطقه مسلط شوند؛ اما اين بيداري اسلامي تمام‌شدني نيست و اين حرکت رو به جلو، بازگشتي به عقب نخواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: نهايت و آينده اين حرکت، به نفع مردم منطقه خواهد بود؛ اما آنان بايد کاملاً هوشيار و مراقب باشند زيرا دشمن براي منحرف کردن اين حرکت، در کمين نشسته است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ظلم آشکار به مردم بحرين، يمن و ليبي تأکيد کردند: داوري منصفانه قضاياي کنوني منطقه به‌ويژه در اين سه کشور، نشان مي‌دهد، قدرت‌هاي غربي به مردم ظلم کرده‌اند و جنايتکار و مقصر غيرقابل اغماض هستند.

ايشان دليل اصلي ظلم امريکا و غرب به مردم منطقه را، دولت جعلي اسرائيل دانستند و خاطرنشان کردند: در تحولات کنوني منطقه بيشترين ظلم به مردم بحرين شده است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تبليغات گسترده غرب برضد ايران افزودند: از آنجايي که جمهوري اسلامي ايران موضع حقي را انتخاب و صراحتاً آن را اعلام کرده، قدرت‌هاي غربي حملات تبليغاتي خود را به سمت ايران متمرکز کرده‌اند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: جمهوري اسلامي ايران برخلاف خواسته قدرت‌هاي استکباري، در قبال تحولات منطقه يک تماشاگر بي‌‌اعتنا نيست و ملت، دولت و نخبگان سياسي ايران در برابر اين اقدامات ظالمانه مستکبران، تماشاگر نخواهند بود.

ايشان با اشاره به ادعاي دخالت ايران در امور منطقه آن را بي اساس خواندند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران به غير از اعلام صريح موضع خود، چه دخالتي در بحرين، يمن و ليبي کرده است.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: جمهوري اسلامي ايران در اعلام نظر حق و صريح خود هيچگاه از اخم قدرتهاي پوشالي دنيا نترسيده و نخواهد ترسيد و ملاحظه آنها را هم نخواهد کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: اعتراض مردم بحرين بجا و به حق است و اگر وضعيت مردم بحرين و نوع حکومت آنها و نحوه استفاده حاکمان از حکومت براي هر انسان صاحب بينش بيان شود، قطعاً رفتار حکومت بحرين محکوم خواهد شد.

ايشان افزودند: رفتار حکومت بحرين در مواجهه با مردم اشتباه است زيرا اينگونه اقدامات جز افزايش عقده ها و عصبانيت مردم، فايده اي ندارد و ممکن است خشم مردم بار ديگر هنگامي سرباز کند که حکومت نتواند هيچ کاري انجام دهد.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: علاوه بر حکومت بحرين، کساني هم که از خارج به بحرين نيرو اعزام کردند دچار اشتباه شده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي قضاياي ليبي را هم نمونه ديگري از ظلم قدرتهاي استکباري به مردم برشمردند و افزودند: غربيها نمي خواهند در ليبي که در نزديکي اروپا قرار دارد و سرشار از نفت است، حکومتي مردمي و مسلمان سرکار بيايد، بنابراين سياست بازي با ملت ليبي را در پيش گرفته اند اما مردم متوجه اين سياست غربي ها شده اند.

ايشان مجرم اصلي در حوادث اخير منطقه را مستکبران دنيا و شبکه صهيونيستي بين المللي دانستند و خاطرنشان کردند: آنها با استفاده از شرايط کنوني، در حال فشار آوردن به مردم غزه و به شهادت رساندن روزانه مردم هستند، و بايد ملتهاي منطقه و دولتها از عملکرد رژيم صهيونيستي غفلت نکنند.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سابقه تاريخي و برجسته علما و مردم استان فارس بويژه شيراز در عرصه هاي مبارزه، جهاد، تدين، علم، ادب و مسائل سياسي و اجتماعي افزودند: مردم فارس همواره جزو پيشروها بوده اند، و استان فارس حقاً و انصافاً يک قله است.

حضرت آيت الله خامنه اي اظهار ارادت و اخلاص روزافزون مردم فارس به حرم احمد بن موسي و برادران آن حضرت و همچنين تقديم چهارده هزار و ششصد شهيد در دوران دفاع مقدس را نمونه بارزي از تدين، و ايثار و فداکاري مردم اين استان دانستند و تأکيد کردند: کليد اصلي پيشرفت ملتها ايستادگي آنان بر سخن حق خود است و ملت ايران با ايستادگي بر راهي که انتخاب کرده، توانسته است علاوه بر پيشرفت روزافزون در زمينه هاي مختلف، براي ديگر ملتها نيز الگو شود.

در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين ايماني نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز در سخناني، وجود سومين حرم اهل بيت در شيراز، علماي بزرگ استان فارس، نقش مردم در دوران نهضت اسلامي و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، تقديم چهارده هزار و ششصد شهيد در دوران دفاع مقدس را از جمله ويژگيهاي برجسته مردم متدين و ادب پرور استان فارس برشمرد.

سردار غيب پرور فرمانده سپاه پاسداران استان فارس هم در سخناني گزارش از برگزاري کنگره سرداران و چهارده هزار و ششصد شهيد استان فارس ارائه کرد

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱, پنجشنبه

فضايلي: احمدي‌نژاد در موضوع مصلحي انتظارات دلسوزان را برآورده نكرد

خبرگزاري فارس: يك كارشناس مسائل سياسي گفت: احمدي‌نژاد در موضوع مصلحي انتظارات دلسوزان نظام را برآورده نكرد.

مهدي فضائلي مدير عامل انتشارات سروش در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس،‌ با اشاره به موضوعات پيش‌ آمده در وزارت اطلاعات اظهار داشت: در اين رابطه بايد گفت كه اين اولين اتفاق نبوده و در گذشته نيز شاهد مسائل ديگري از اين دست بوده‌ايم.

وي افزود: برخي از اين اتفاقات به همين شدت و برخي ديگر نيز كمي كمرنگ‌تر بوده است اما به دليل جايگاه حساس و ويژه‌ وزارت اطلاعات و نوع تصميم‌گيري احمدي‌نژاد در ارتباط با اين موضوع، اين اتفاق به يك موضوع خاص و ويژه تبديل شده كه حواشي بسياري را داشته و دارد و ممكن است اين موضوع به اشكالي نيز ادامه پيدا كند.

وي با بيان اينكه اكنون نمي‌توان مطمئن بود كه اين موضوع خاتمه يافته است، تصريح كرد: نكات قابل توجه در اين مسئله بسيار است؛ نكته اول اينكه بنده اعتقاد چنداني ندارم كه يك مجموعه‌اي را در دولت با اين ميزان نزديكي به رئيس جمهور به عنوان يك جريان منحرف معرفي كنيم و بخواهيم شخص رئيس جمهور را در اين موارد تبرئه كنيم.

فضائلي ادامه داد: به هرحال يكسري مسائل وجود دارد كه احمدي‌نژاد بايد پاسخگوي آنها باشد. اگر اين جريان، جرياني منحرف است و سبب شده هزينه‌هاي زيادي به كشور و حتي شخص رئيس‌جمهور وارد شود طبيعتاً حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي پررنگ احمدي‌نژاد از اين جريان و ادامه اين حمايت‌ها و ميزان اختياراتي كه به اين افراد داده شده، در آن نقش زيادي دارد لذا مسئوليت آن نيز متوجه شخص احمدي‌نژاد است و وي بايد نسبت به اين مسئله خود را پاسخگو بداند.

وي خاطرنشان كرد: اينكه ما بخواهيم احمدي‌نژاد را به طور كامل از اين مجموعه مجزا كرده و آن مجموعه را يك مجموعه به شدت منحرف معرفي كنيم، منطقي به نظر نمي‌رسد و خيلي هم قابل پذيرش نيست لذا در اين بخش احمدي‌نژاد مسئول رفتارهايي است كه اطرافيان نزديك وي انجام مي‌دهند و طبيعتا مسئوليت تصميماتي كه وي به صورت مستقيم و يا به واسطه تصميم‌سازي‌هايي كه اين تيم براي شخص رئيس جمهور مي‌گيرند، نيز با احمدي‌نژاد است.

وي با بيان اينكه احمدي‌نژاد يك فرصت بسيار ارزشمند براي جريان اصولگرايي بود، گفت: به اعتقاد من به دليل برخي از بدرفتاري‌ها بخش بسياري از اين فرصت از دست رفته است البته اين موضوع به اين معنا نيست كه دستآوردهاي دولت احمدي‌نژاد كم بوده چرا كه احمدي‌نژاد در دوران مسئوليت خود دستآوردهاي بزرگي هم در حوزه داخلي و هم در حوزه بين‌الملل داشته است و تاسف ما بيشتر از اين است كه چرا اين دستاوردهاي بسيار ارزشمند به خاطر برخي كج‌رفتاري‌ها، بداخلاقي‌ها و تصميمات غلط تحت‌الشعاع قرار گرفته و سبب شده زحمات احمدي‌نژاد و مجموعه حمايت‌هايي كه از وي صورت گرفته زير سؤال برود.

فضائلي با بيان اينكه اين موضوع جاي تأسف دارد و بيشتر براي شخص رئيس جمهور مايه تأسف است، گفت: احمدي‌نژاد يك بخش كلان دارد و يك سري خرده‌ رفتارهايي؛ وي در بعد كلان حركت‌هاي ارزشمندي انجام داده و حمايت‌هاي رهبري و جريان اصولگرايي معطوف به آن روحيات بوده است.

وي تاكيد بر عدالتخواهي، ايستادگي در برابر زياده‌خواهي‌هاي دشمنان انقلاب، شجاعت‌ و ايستادگي در بحث هسته‌اي، ساده‌زيستي و ... را از جمله روحيات و حركت‌هاي ارزشمند احمدي‌نژاد دانست و تصريح كرد: اين‌ها نكات بسيار ارزشمندي است كه سبب شده حمايت‌هاي بسيار جدي و پر اثري از وي صورت بگيرد اما در مقابل اين ويژگي‌هاي برجسته و اقدامات ارزشمند، احمدي‌نژاد رفتارهايي را داشت كه آثار منفي خود را برجاي گذاشت.

دبيركل سابق انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ادامه داد: در ماجراي اخير آنچه بسيار اهميت دارد، بحث برداشتن يك وزير و تعيين وزير ديگري نيست چرا كه اين موضوع جزو اختيارات رئيس جمهور است و كسي نسبت به اين مسئله اعتراضي ندارد اما آنچه اهميت دارد اين است كه احمدي‌نژاد در اين موضوع يك رويه منطقي و بسيار روشن و مستدل كه از ابتداي انقلاب اسلامي وجود داشته را ناديده گرفت.

فضائلي تصريح كرد: اين رويه كه تمامي رؤساي جمهور نيز آن را قبول داشتند به اين صورت بوده كه به دليل جايگاه و حساسيت بالاي وزارت اطلاعات و نوع ماموريت‌هاي اين وزارتخانه اقتضاء مي‌كند كه در انتخاب وزير آن با رهبر انقلاب به نوعي هماهنگي صورت گيرد البته معني اين هماهنگي اين نيست كه وزرا انتخاب رهبري بودند بلكه به اين شكل بوده كه افرادي به رهبري معرفي مي‌شدند و ايشان مخالفتي نمي‌كردند و اين عدم مخالفت ايشان سبب مي‌شود كه رئيس جمهور فردي را از ميان آنها انتخاب كند.

وي ادامه داد: مسئله ديگر علت بركناري وزير اطلاعات بود چرا كه دلايلي كه اكنون مطرح است، هيچكدام دليل موجهي براي اين بركناري نيست و اگر رئيس جمهور ضعف‌هايي را از مصلحي ديده بود، مي‌توانست به شكل‌هاي مختلف اين ضعف‌ها را به وي گوشزد كند ولي مسير تغيير وزير اطلاعات دليل قابل توجهي داشت و نمي‌توان در اين زمينه حق را به احمدي‌نژاد داد.

وي اظهار داشت:‌ زماني كه احمدي‌نژاد اين تصميم عجولانه را اتخاذ كرد، رهبري نظام نسبت به اين مسئله مخالف بودند و اين موضوع به صورت شفاهي و مكتوب به احمدي‌نژاد منعكس شده بود ولي ديديم آن طور كه از احمدي‌نژاد انتظار مي‌رفت و مي‌رود، رفتار صورت گرفته برآورده‌كننده آن انتظارات و توقعات از وي نبوده و نيست.

فضائلي در ادامه يادآور شد: احمدي‌نژاد حتماً بايد اين مسئله را متوجه باشد كه حمايت‌هايي كه از وي شده، حمايت‌هاي مشروط بوده و مهمترين شرطي كه جريان اصولگرايي در حمايت از احمدي‌نژاد داشته اين است كه احمدي‌نژاد در انجام وظايف خود قانونمند رفتار كرده و چارچوب‌هاي نظام اسلامي را مورد توجه قرار دهد و در تبعيت از رهبري پرونده مثبتي از خود نشان دهد.

وي ادامه داد: اگر احمدي‌نژاد در عرصه بين‌المللي با كينه‌توزي‌هاي بسيار دشمنان نظام مواجه شده است، به دليل اين احساس در دشمنان بوده كه احمدي‌نژاد ارزش‌ها و مباني انقلاب را تحكيم مي‌كند و اگر جريان ضد انقلاب چنين استنباطي داشته باشد كه وي به بسياري از ارزش‌هاي انقلاب كم توجهي مي‌كنند، قطعا ديگر آن كينه‌توزي‌ها نيز نخواهد بود.

وي اضافه كرد: اگر موج حمايت نيروهاي انقلابي و ارزشي و توده‌هاي مردم از احمدي‌نژاد وجود دارد، به دليل اين تلقي بوده كه احمدي‌نژاد را يك خدمتگزار و هماهنگ با مباني، موازين و جهت‌گيري‌هاي نظام و در تبعيت از رهبري نظام مي‌دانستند و اگر اين استنباط از احمدي‌نژاد عوض شود، طبيعتاً نوع مواجهه جريان اصولگرايي و نيروهاي متدين در جامعه و توده‌هاي مردم در بخش‌هاي مختلف كشور به احمدي‌نژاد تغيير خواهد كرد.

فضائلي با اشاره به اينكه انقلاب نشان داده با كسي عقد اخوت نبسته است، اضافه كرد: امام در جريان منتظري به صراحت در يكي از سخنراني‌هاي خود اعلام كردند "من با كسي عقد اخوت نبستم " و يك هشدار غير مستقيمي را به منتظري دادند و در عمل نيز ثابت كردند كه اگر كسي حتي منتظري با تمام سوابق ارزشمند خود، از اصول انقلاب عدول كند، امام به خاطر انقلاب و اسلام وي را كنار مي‌گذارند.

وي با بيان اينكه اين قاعده به عنوان يك موضوع پذيرفته شده، وجود دارد، يادآور شد: اين موضوع فقط مخصوص منتظري نبوده و نخواهد بود و اگر احساس كنيم، فردي به نقطه‌اي رسيده كه تحمل آن با مسئله نظام همخواني ندارد، نظام با تلخي چنين تصميم‌هايي را در مورد وي خواهد گرفت.

وي با بيان اينكه احمدي‌نژاد بايد اين موضوع را به خوبي بفهمد، گفت: تصور ما از احمدي‌نژاد اين است كه در اين ماجرا و در ادامه مسائل پيش‌آمده باز هم تبعيت و همراهي خود را نشان دهد و تلاش كند انتظاراتي كه از وي مي‌رود را درست انجام دهد.

فضايلي در پايان خاطرنشان كرد: ممكن است برخي اطرافيان وي تحليل‌هايي داشته باشند كه معني آنها اين باشد كه مي‌توان نظام و رهبري نظام را در عمل انجام شده قرار داد اما احمدي‌نژاد و اطرافيان وي بايد بدانند كه رهبري نظام از آنجا كه بر اساس تكليف الهي عمل كرده و مي‌كنند، در برابر عمل انجام شده به اين معنا كه در ذهن اين آقايان است قرار نخواهد گرفت و ما در مقاطع مختلف شاهد اين مسئله بوديم و در عين حال همچنان خوشبينيم و اميد داريم اين دوستان به راه مثبت گذشته بازگردند.

۱۳۹۰ فروردین ۲۸, یکشنبه

آل سعود در يك قدمي سقوط

لشگركشي آل سعود به بحرين و قتل عام وحشيانه مردم مظلوم و غيرمسلح اين سرزمين شيعه نشين -كه به ناحق و در جريان خيانت شاه معدوم از ايران جدا شده است- اگر چه رخدادي تلخ و فاجعه آميز است اما تمامي شواهد و قرائن موجود بي آن كه گزافه و اغراقي در ميان باشد، حكايت از آن دارند كه آل سعود به پايان حيات نفرت انگيز خود رسيده است و خاورميانه اسلامي در آينده اي بسيار نزديك از اين جرثومه فساد و تباهي و متحد تابلودار اسرائيل پاكسازي مي شود. براساس همين شواهد كه در اين يادداشت به نمونه هايي از آن اشاره مي شود، بعيد به نظر مي رسد خاندان آل سعود از روز بد حادثه اي كه پيش روي دارند، جان سالم به در برند و در مجازات اين خاندان تحت قيموميت آمريكا، تنها به فروپاشي حاكميت آنها بسنده شود، بخوانيد؛
1-«مارتين ايندايك» سفير سابق آمريكا در اسرائيل و مدير بخش خارجي موسسه «بروكينگز» طي يادداشتي در روزنامه واشنگتن پست - 7 آوريل / 18 فروردين- به فهرستي از نقاط آسيب پادشاهي آل سعود اشاره كرده و به گونه اي تلويحي، ادامه حاكميت اين خاندان در شبه جزيره عربستان را ناممكن ارزيابي مي كند. «ايندايك» كه نظرات وي در ميان دولتمردان آمريكا از اعتبار بالايي برخوردار است، تنها راه پيش پاي آمريكا براي حفظ حاكميت آل سعود را تبديل «پادشاهي مطلقه» به «مشروطه سلطنتي» مي داند ولي بلافاصله مي افزايد «با توجه به امواج بلند سونامي اسلامي در خاورميانه و شمال آفريقا، بعيد به نظر مي رسد كه فرصتي براي اين تغيير ساختار در حكومت آل سعود باقي مانده باشد». مارتين ايندايك توضيح مي دهد حكومت كنوني عربستان، بر گرفته از مدل حكومت هاي استبدادي قرن 15 ميلادي است كه نمي تواند در قرن 21 شانس دوام داشته باشد و در مواجهه با خيزش هاي امروز خاورميانه، به طور كامل از بين خواهد رفت.
سفير سابق آمريكا در اسرائيل در ادامه تحليل -بخوانيد گزارش- خود از شرايط شكننده و روبه زوال آل سعود مي نويسد؛ «بسته كمك هاي مالي به ارزش يكصد ميليارد دلار و تعهد ايجاد 60 هزار فرصت شغلي كه ملك عبدالله وعده داده است، نمي تواند از خروش مردم و مخصوصاً جوانان عربستان عليه آل سعود جلوگيري كند» و مي افزايد «مردم اين مبلغ را فقط بخشي از مطالبات خود مي دانند كه تاكنون از آنان دريغ شده است» و مي نويسد «جاذبه استقلال و آزادي سياسي كه از آن سوي مرزها و امروز از ايران پمپاژ مي شود و از طريق اينترنت و تلويزيون هاي كابلي در ميان شهروندان عربستان منتشر مي شود، چيزي نيست كه ملك عبدالله بتواند با پرداخت رشوه مالي و اختناق پليسي مانع گسترش آن شود».
2- ديپلمات هاي سعودي در محافل سياسي و رسانه اي آمريكا و كشورهاي اروپايي به «ديپلمات هاي شرمسار»- ASHAMED DIPLOMATS- شهرت دارند چرا كه به شدت از روبرو شدن با خبرنگاران و مصاحبه با آنان پرهيز مي كنند. رسانه هاي غربي بر اين باورند كه آنچه ديپلمات هاي سعودي را از روبرو شدن با خبرنگاران پرهيز مي دهد، نگراني آنها از پرسش هاي احتمالي درباره ساختار حكومتي آل سعود است. ساختاري كه هيچ توضيح قابل قبولي براي آن وجود ندارد. حاكميت يك خاندان دست نشانده انگليس و تحت قيموميت كنوني آمريكا بر مردم عربستان، بي آن كه در آن از انتخابات و دخالت مردم در تعيين سرنوشت خويش كمترين اثر و نشانه اي باشد. پرهيز ديپلمات هاي سعودي از روبرو شدن با خبرنگاران تا آنجاست كه وزير خارجه عربستان نيز در جريان ديدار با همتايان خود از حضور در كنفرانس مشترك خبري كه يك رسم تعريف شده ديپلماتيك است خودداري مي كند.
از سوي ديگر اكثر دانشجويان عربستان كه در خارج از كشور خويش به تحصيل اشتغال دارند نيز به دانشجويان خجالتي و كم حرف معروفند و بسياري از آنها در هيچيك از مباحث سياسي كه در ميان دانشجويان متداول و معمول است شركت نمي كنند. برخي از اين دانشجويان انكار نمي كنند كه با حكومت قرون وسطايي آل سعود موافق نيستند و آنها را دايناسورهاي فرار كرده از پارك ژوراسيك مي دانند! ولي از بيم بازخواست دستگاه امنيتي عربستان ترجيح مي دهند مخالفت خود را ابراز نكنند. يكي از همين دانشجويان به هفته نامه آمريكايي «نيويوركر» مي گويد؛ تا چند ماه قبل، از اين كه يك شهروند عربستان سعودي هستم، احساس ناخوشايند و آزاردهنده اي داشتم و در برخي از مواقع خود را يكي از ايرانيان عرب زبان معرفي مي كردم اما امروزه با شكل گيري قيام مردمي عليه آل سعود، ديگر آن احساس را ندارم و مخصوصا در كنار برادران فلسطيني خود، احساس شرمندگي و حقارت نمي كنم.
3- چهارشنبه هفته گذشته- 24 فروردين ماه- روزنامه سعودي «عكاظ» به نقل از سايت «ايلاف» كه وابسته به وهابيون دربار سعودي است، نوشت؛ آيا هيچكس مقاله هاي ضد ايراني ما را مي خواند يا اين مطالب را كه همه روزه در رسانه هاي كشورمان منتشر مي كنيم براي خودمان مي نويسيم تا خشم خود را از حضور پرقدرت ايران در همه جاي خاورميانه و حتي شمال آفريقا كاهش دهيم؟! ايران فقط با گروه هاي شيعه در كشورهاي عربي ارتباط ندارد، بلكه با جنبش سني مذهب حماس در فلسطين نيز مرتبط است و شايد تعجب كنيد اگر گفته شود در ميان مردم ليبي هم حضور دارد. ايران اكنون نيروگاه هسته اي دارد، زيردريايي مي سازد، موشك دوربرد و پيشرفته توليد مي كند و همه جا در ميان مردم ما حضور دارد. ايران اكنون به شبحي تبديل شده كه در باغ هاي ما گردش مي كند ولي ما او را نمي بينيم و نمي دانيم كجاست؟
4- همان روز- چهارشنبه- سمر مقرون، يكي از نويسندگان معروف عربستان در روزنامه سعودي «الجزيره» نوشت «اين روزها هركس به من مي رسد، مرا به خاطر مقالاتي كه عليه ايران مي نويسم، سرزنش مي كند و به من تهمت ضد شيعي مي زند و به شدت از انقلاب بحرين حمايت مي كند. اين افراد با اين كه شهروند عربستاني هستند خيلي بيشتر از شهروندان ايراني از نظام اسلامي ايران حمايت مي كنند و ما را نويسندگان جيره خوار مي نامند. اين افراد در رسانه هاي عربستان نمي توانند به نفع ايران شعار بدهند ولي در محافل خود و از طريق سايت هاي اينترنتي، به صراحت از ايران و حتي از نظاميان ايران دفاع مي كنند. چنين افكاري نشان دهنده يك طرز تفكر خطرناك و جدي در ميان جامعه ماست و بايد آن را خطرناكترين دشمن خود بدانيم».
5- در يكي از اسناد منتشر شده ويكي ليكس به ملاقات سري «مئير داگان» - رئيس وقت سازمان موساد- با «نيكلاس برنز» معاون وقت وزارت خارجه آمريكا در سال 2007 ميلادي اشاره شده است. اين ملاقات همزمان با فروش 63 ميليارد دلار تسليحات نظامي از سوي آمريكا به عربستان سعودي صورت گرفته و موضوع آن رايزني با اسرائيل و ارزيابي پي آمدهاي فروش تسليحات ياد شده به عربستان است. در اين ملاقات، مئير داگان به وزارت خارجه آمريكا اطمينان مي دهد كه از فروش تسليحات نظامي به عربستان نگران نيست و در توضيح نظر خود مي گويد؛ آل سعود، متحد منطقه اي ما هستند ضمن آن كه توان و مهارت هاي لازم براي استفاده از سلاح هاي مدرن را ندارند و اين تسليحات در اختيار مستشاران و نظاميان آمريكايي باقي مي ماند. رئيس وقت موساد در اين ملاقات به نكته اي اشاره مي كند كه با توجه به تهديد اخير عربستان عليه جمهوري اسلامي ايران و حضور بزدلانه و جنايتكارانه ارتش اين كشور در بحرين، نكته اي شنيدني است. داگان مي گويد؛ توان ارتش عربستان فقط در حد و اندازه مقابله با يك قبيله بدون سلاح عرب است و اساساً قدرت تقابل با يك ارتش منظم و حتي يك قبيله عرب مسلح را ندارد.
گفتني است كه دو سال قبل، ارتش آل سعود با تجهيزات كامل زميني و هوايي براي كمك به علي عبدالله صالح در سركوب انقلابيون جنوب يمن- الحوثي ها- وارد يمن شد ولي در فاصله اي بسيار كوتاه، شكست سخت و سنگيني را تحمل كرده و با برجاي نهادن بسياري از ادوات نظامي خود- حداقل 7 تانك و دو فروند بالگرد و انبوهي از تجهيزات و تسليحات فردي نظاميان سعودي - مجبور به عقب نشيني شد.
6- با توجه به نكات فوق كه فقط اندكي از بسيارهاست و از پايه هاي لرزان رژيم آل سعود حكايت مي كند و با در نظر گرفتن امواج بلند سونامي اسلامي كه منطقه را فرا گرفته و هر روز بر دامنه و بلنداي آن افزوده مي شود، به آساني مي توان نتيجه گرفت كه پادشاهان آل سعود با لشگركشي به بحرين و قتل عام مردم بي دفاع آن دست به خودكشي زده اند و سقوط حتمي خود را جلو انداخته اند. چرا؟!
الف: مگر مردم مسلمان عربستان با مردم مصر، تونس، اردن، يمن، ليبي و... چه تفاوت عمده اي دارند؟ و مگر نه اين كه طي چند ماه اخير بارها نارضايتي خود از رژيم آل سعود را فرياد زده و سركوب ها نيز به اعتراف حاميان و دولتمردان آل سعود در كاهش خشم و نفرت مردم نسبت به ديكتاتورهاي حاكم بر سرزمين وحي كمترين تاثيري نداشته است؟ بنابراين عربستان نيز مانند ساير كشورهاي اسلامي تحت سلطه ديكتاتورهاي دست نشانده آبستن حادثه است و به قول «مارتين ايندايك» از سونامي اسلامي در امان نيست. گفتني است برخي از منابع غربي به كوچ تعداد قابل توجهي از اعضاي خاندان آل سعود به آمريكا و كشورهاي اروپايي طي چند ماه اخير خبر داده اند. به گزارش اين منابع، شاهزاده هاي سعودي از شركت بلاك واتر «BLACK WATER »كه يك ارتش خصوصي و مشهور آمريكايي است براي حفاظت از خود، مزدور استخدام كرده اند.
ب:نظاميان سعودي در بحرين به هنگام حضور در صحنه براي سركوب و قتل عام مردم از ماسك استفاده مي كنند و به شدت از اين كه شناخته شوند بيم دارند. و در همان حال، نشانه هاي قابل توجهي از سرپيچي و تمرد نظاميان سعودي براي اعزام به بحرين گزارش شده است. به نوشته گزارشگر «وال استريت ژورنال»، نظاميان سعودي با توجه به تحولات اخير خاورميانه، سقوط رژيم آل سعود را نزديك مي دانند و از اينكه قرباني بلندپروازي هاي خاندان آل سعود شوند وحشت دارند. گزارشگر وال استريت ژورنال مي نويسد؛ وحشت فرماندهان و سربازان سعودي از پشت ماسك ها نيز به آساني قابل ديدن است.
ج: تقريبا تمامي شاهزادگان سعودي و فرماندهان و صاحب منصبان رژيم آل سعود در ايالات مختلف آمريكا و كشورهاي اروپايي صاحب قصرهاي افسانه اي هستند و چند ماه از سال را در اين كشورها به سر مي برند، بنابراين شناسايي و انتقام از آنها به آساني امكان پذير است و شنيده ها حكايت از آن دارد كه جوانان بحريني در انتقام خويش از اين جرثومه هاي فساد و تباهي مصمم هستند و سوگند ياد كرده اند كه گريبان آنها را حتي بعد از سقوط رژيم آل سعود نيز رها نكنند. چرا كه اعدام انقلابي آنها را در هر نقطه دنيا يك تكليف الهي مي دانند و الحق كه چنين است.
د: آل خليفه، اساساً از ساكنان بحرين نيستند و از قبايل باديه نشيني بوده اند كه بعد از خيانت شاه معدوم و جدايي استان بحرين از ايران، به اين منطقه كوچانده شده اند و از سوي ديگر عمده ترين منابع و ذخاير نفتي عربستان در منطقه شيعه نشين قطيف قرار گرفته است كه پيوندهاي ديرينه با مردم بحرين دارند و طي چند هفته گذشته بارها در اعتراض به حاكميت آل سعود و به حمايت از مردم مظلوم بحرين دست به تظاهرات زده اند. مردم قطيف با استناد به سوابق تاريخي خود و مختصات جغرافيايي منطقه خواستار جدايي از عربستان و تشكيل يك كشور مستقل هستند. رژيم آل سعود طي چند سال گذشته براي بر هم زدن تركيب جمعيتي قطيف و بحرين اقدام به كوچاندن برخي از قبايل عرب به اين دو منطقه كرده است كه امروزه مردم بحرين و قطيف آنان را به چشم بيگانه مي نگرند و اعلام كرده اند كه در حكومت آينده، آنها را خارجيان پاسپورت دار تلقي مي كنند نه از اتباع شناسنامه دار در بحرين و قطيف.
7- و بالاخره همه شواهد و قرائن حكايت از آن دارند كه رژيم قرون وسطايي آل سعود فقط چند گام كوتاه با سقوط فاصله دارد و بديهي است اعضاي خاندان آل سعود، صاحب منصبان دربار سعودي و نظاميان اعزامي به بحرين در صورتي كه پس از پايان ماجرا- كه بسيار نزديك است- زنده بمانند، در هيچ نقطه دنيا از انتقام ملت هاي مسلمان در امان نيستند.
حسين شريعتمداري