ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۶, شنبه

شصت و پنج صفت و امتیاز دولت نهم در کلام ولایت

از همان ابتدای روی کار آمدن دولت نهم، رویکرد ارزشی، انقلابی و مکتبی آن مشخص بود؛ به گونه ای که رسانه های غربی در همان روزهای آغازین انتخاب دکتر احمدی نژاد توسط ملت و تشکیل دولت اسلامی در خبرها و تحلیل های خود تاکید می کردند که ایران به سالهای آغازین انقلاب و دوران اقتدار امام خمینی(ره) بازگشته است.

خشنودی رهبر معظم انقلاب نیز چیزی نبود که پنهان بماند و ایشان از همان ابتدا رضایت خود را از روی کار آمدن چنین دولتی ابراز داشته و در سخنرانی ها و دیدارهای مختلف از رویکردهای اصولی این دولت نهم اعلام کردند.

اما نکته ای بیش از همه مورد استفاده بدخواهان کشور خصوصا منافقین داخلی قرار میگرفت، این تحلیل بود که رهبری با توجه به جایگاهی که دارد، از همه دولتها حمایت می کند و حمایت های رهبری از دولت نهم چیز جدیدی نیست !

این تحلیل ها حتی تا جایی پیش رفت که قلم های زهرآلود شروع به مقایسه سخنان رهبری در دوران روسای جمهور گذشته و رئیس جمهور کنونی کردند و با برخی ترفندها و سانسور واقعیات اینگونه وانمود کردند که نه تنها حمایت های رهبری از دولت نهم و شخص دکتر احمدی نژاد چیز جدیدی نیست، بلکه رهبری از عملکرد این دولت رضایت ندارد!

اما همچون همیشه رهبر حکیم انقلاب با اشراف کامل بر اخبار و درایتی خاص این خط را شناخته و طی سخنان مهمی که اول فروردین ماه ۸۶ در حرم مطهر رضوی ایراد فرمودند، تاکید کردند :

"من از دولت حمايت مى‏كنم. از همه‏ى دولتهاى بر سر كار و منتخب مردم حمايت كردم، بعد از اين هم همين خواهد بود؛ از اين دولت هم به طور خاص حمايت مى‏كنم.

اين حمايت، بى‏دليل و بى‏حساب و كتاب نيست. اولاً جايگاه دولت در نظام جمهورى اسلامى و در نظام سياسى كشور ما جايگاه بسيار مهمى است، ثانياً بيشترين مسئوليتها را دولت بر دوش دارد؛ بعد هم اين جهتگيرى‏هاى دينى و اين ارزش‏گرايى انقلابى و اسلامى خيلى ارزش دارد.

سختكوشى، تلاش فراوان، ارتباط با مردم، سفرهاى استانى، جهتگيرى عدالت و زىّ مردمى؛ اينها خيلى قيمت دارد و من قدر اين كارها را مى‏دانم. من به خاطر اين چيزها از دولت حمايت مى‏كنم. "

قطعا با معیار قرار دادن چنین سخنانی که بارها و بارها توسط رهبری به صورت ریز و شفاف بیان شده است، می توان عملکرد دولت نهم را ارزیابی و نتیجه گیری کرد .

براین اساس در زیر 65 شاخصه و امتیاز کلی که مقام معظم رهبری در بیاناتشان همواره بر آن تأکید کرده و می کنند تببین می شود :


1. تكيه‏ بر عدالت

2. پُررنگ كردن هدف‌هاى بلند انقلاب

3. دولت كار

4. دولت خدمت

5. پيروى از آرمان‏هاى اسلام

6. دولتی از جنس مردم

7. ساده‏زيستى

8. مردم‏گرايى

9. اجتناب از اسراف و ريخت‏وپاش

10. عدم وابستگی به احزاب

11. شايسته‏سالارى

12. نظارت بر عملكرد زيرمجموعه

13. تلاش بى‏وقفه

14. قانون‏گرا

15. شجاعت و قاطعيت در بيان و اعمال

16. نشاط و تحرك

17. سرعت بخشيدن به سازندگىِ

18. استقرار عدالت

19. رسيدگى به مشكلات مردم

20. تسهيل زمينه‏هاى رشد و پيشرفت

21. دولت با نشاط وچابك

22. فعال

23. دلسوز

24. دلبسته‏ به منافع و خواسته‏هاى مردمى

25. دولت مردمى

26. شيوه و منش مردمى

27. دلبستگى كامل به ارزش‌هاى اسلامى

28. اعتمادبه‏نفس

29. اهل كار و اهل ابتكار

30. اهل خدمت و اهل عمل

31. مبارزه‏ با فساد

32. جهت‌گيرى‏هاى دينى

33. ارزش‏گرايى انقلابى و اسلامى

34. سختكوشى

35. تلاش فراوان

36. ارتباط با مردم

37. سفرهاى استانى

38. اقدامات شجاعانه

39. شجاعت در قبال مسائل جهانى

40. پايبندى به خدمت

41. پركارى

42. روحيه تحول‏گرايى و نوآورى و اصلاح

43. ايستادگى در مقابل زياده‏خواهى استكبار

44. مشى مردمى

45. احساس مسؤوليت

46. تلاش خستگى‏ناپذيرى

47. بسيار پر كار و زحمتكش

48. دولت حركت و اقدام

49. احیای شعار و گفتمان امام

50. استكبارستيزى

51. جرأت در مقابله با فساد

52. روحيه تهاجم در مقابله با زورگويان بين‏المللى

53. زنده‏كردن و بازسازى برخى

54. داراي خصوصيات جوهرى انقلاب و منطق امام

55. روحيه مردمى و خاكى

56. سرشار از انرژی

57. اجتناب از اشرافي‌گرى

58. متعهد

59. كارآمد

60. دلجويى از محرومين

61. دولت مکتبي

61. حامی ارزش‌ها

62. دولت اصول‌گراي معتقد به مباني انقلاب

63. شوق خدمت به مردم

64. حرکت در وادی طولانی، دشوار و پرخطر عدالت

65. تلاش بی‌وقفه

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۳, چهارشنبه

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خطاب به ملت ايران اظهار داشتند: کسي را برگزينيد که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند و از درد مردم احساس درد کند

رهبر معظم انقلاب اسلامي با تشريح علل و عوامل عزت ملي به عنوان مسئله اي بسيار مهم و اساسي، آن را از نشانه هاي حيات حقيقي يک جامعه سرافراز و پويا و از عوامل مهم ايستادگي در مقابل بيگانگان خواندند و افزودند: ملتي که از«تاريخ و فرهنگ و موجوديت» خود، احساس حقارت و ذلت نکند و با چشم غرور و اميد به داشته ها، سنن، آداب و تاريخ و مفاخر خود بنگرد، از عزت ملي برخوردار است و اين مهم به فرموده قرآن کريم با اتکاي به ايمان محقق خواهد شد چرا که عزت، مخصوص پروردگار، پيامبر خدا و مؤمنان به پروردگار است.

ايشان با اشاره به تلاش استعمارگران و حکومتهاي وابسته براي القاي احساس حقارت در ملت ايران، سياستهاي مذلت بار حکومتهاي ديکتاتوري و فاسد قاجار و پهلوي را در مقابل انگليس و امريکا مصيبت بزرگ ملت ايران در دوران قبل از انقلاب دانستند و خاطرنشان کردند:ملت ايران با اتکاي به اسلام و به رهبري امام عظيم الشأني که مظهر عزت اين ملت و اين سرزمين بود در مقابل چنين مصيبتي قيام کرد و امروز مردم ايران به ايراني بودن و مسلمان بودن خود افتخار مي کنند و قدرتمندان عالم هم معترفند که تهديدات آنها هيچ تأثيري در ملت عزتمند ايران و نظام مقتدر و پرنفوذ اسلامي ندارد.

حضرت آيت الله خامنه اي حفظ عزت ملي را در گرو حفظ ايمان، وحدت، اقدام شجاعانه، استقامت و ارتقاي روحيه «کار و تلاش و ابتکار» خواندند و افزودند: حفظ عزت ملي نقطه اي اساسي در تحليل حوادث سياسي است و همه مردم بخصوص جوانان بايد در بررسي مسائل، به علل تداوم عزت ملي توجه کافي کنند.

ايشان عناصر برهم زننده وحدت ملي را عوامل آگاه و يا ناآگاه دشمن خواندند و تأکيد کردند: هرکسي وحدت ملي را به بهانه هاي مذهبي از جمله طرفداري از شيعه و سني خدشه دار کند چه شيعه باشد و چه سني، مزدور دشمن و دشمن اسلام است چه بداند و چه نداند.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ناآگاهي برخي عوامل مزدور دشمن افزودند: بسياري از عناصر و عوامل وهابي و سلفي که در عراق و افغانستان و پاکستان اقدامات تروريستي مي کنند متوجه مزدوري خود نيستند همچنانکه فرد شيعه اي که به مقدسات اهل سنت توهين مي کند حتي اگر متوجه نباشد مزدور دشمن است.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: در نگاه جماعت سلفي و وهابي، شيعيان و «اهل سنتِ محب اهل بيت و اهل سنت پيرو عرفان قادري»، در هر جاي دنيا باشند کافرند اما حقيقت اين است که پيروان اين فکر شوم مأمور ايجاد اختلاف ميان برادران مسلمان هستند همچنانکه شيعه اي که از روي ناداني و يا غرض به مقدسات اهل سنت توهين مي کند مأمور ايجاد اختلاف است و بهرحال رفتار هر دو گروه حرام شرعي و خلاف قانوني است.

ايشان ملت را به قدرشناسي همراهي «دولت با مردم» و دولت را به قدرشناسي «ايمان و حضور پرشور و شوق مردم» توصيه کردند و افزودند: بايد ابتکار و روحيه کارآفريني مردم بويژه جوانان را قدر شناخت.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين منطقه کردستان را سرزمين ايمان، فرهنگ و هنر – صفا و وفاداري و «استان فداکاريهاي بزرگ» خواندند و افزودند: مجاهدتهاي مردم رشيد اين خطه که با هوشياري، توطئه دشمن را در اولين و حساس ترين سالهاي عمر نظام تشخيص دادند و مردانه در مقابل آن ايستادند از ياد ملت ايران نخواهد رفت.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به آشنايي نزديک خود با مردم کردستان افزودند: مردم با عظمت اين استان، مردمي امتحان داده هستند چرا که وقتي دشمن با سياست خباثت آلود خود در پي ايجاد تفرقه قومي و مذهبي در پيکره عظيم ملت ايران بود، مردم کردستان با هوشياري و مجاهدت اين توطئه بزرگ را خنثي کردند.

ايشان طبيعت زيبا و سرسبز، روحيه مهربان و با صفاي مردم استان و علما و شعراي بزرگ اين خطه را از جلوه هاي زيباي استان فرهنگي کردستان دانستند و خاطرنشان کردند: مخالفين سرافرازي ايران، از اول انقلاب سعي کردند اين منطقه را استاني امنيتي کنند اما نظام مقتدر اسلامي با همراهي مردم، اين مشکل بزرگ را حل کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به قدرداني مردم کردستان از شهيدان بزرگي همچون کاوه – صياد شيرازي – متوسليان – بروجردي، کاظمي و ديگر سرداران شهيد افزودند: جوانان رزمنده اي که به اين ديار مي آمدند نيز محبت مردم کردستان را فراموش نمي کنند.

رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به سياست رژيم طاغوت براي عقب نگه داشتن استان کردستان افزودند: اين استان، قبل از انقلاب فقط 360 دانشجو داشت و تنها حدود 30 درصد مردم استان باسواد بودند و کارهاي عمراني نيز در حد صفر بود اما اکنون بيش از 40 هزار دانشجو در بيش از 20 مرکز آموزش عالي مشغول تحصيلند.

ايشان کارها و خدمات نظام اسلامي در منطقه کردستان را عظيم دانستند اما خاطرنشان کردند کارهاي فراوان ديگري وجود دارد که بايد با توجه و همت بيشتر مسئولان انجام شود - و در زمينه حل دو مسئله اصلي اين استان يعني بيکاري و کمبود سرمايه گذاري، گامهاي بزرگتري برداشته شود.

حضرت آيت الله خامنه اي، نگاه نظام اسلامي به مسئله تنوع اقوام را نگاهي برخاسته از متن اسلام خواندند و افزودند: در نگاه ما، تنوع اقوام فرصت بزرگي است تا اجزاء پيکره ملت ايران با مراودات صحيح، همزيستي و اتحاد کامل بتوانند با استعدادها و ظرفيتهاي مختلف يکديگر را تکميل کنند.

ايشان در همين زمينه تأکيد کردند: نگاه ما به استان کردستان، نگاهي لبريز و متکي به محبت، برادري، اتحاد و همدلي است و هرکس با اين نگاه مخالف است، برخلاف سياست نظام رفتار مي کند.

ايشان با يادآوري دوراني که ايادي بيگانه، حرفهاي دشمنان را به اسم حرفهاي مردم کرد مطرح مي کردند افزودند: در آن دوران مردم استان و مجموعه رشيد و پر افتخار پيشمرگان کرد مسلمان با تقديم 5400 شهيد، به مقابله با دستهاي تفرقه افکن برخاستند و افتخار بزرگي آفريدند.

ايشان جوانان استان کردستان را به آشنايي با تاريخ فداکاريها و مجاهدات مردم اين سرزمين توصيه کردند و افزودند: مسائل عبرت آموزي نيز در حوادث تاريخي اين منطقه وجود دارد از جمله اينکه خانواده هاي بي گناهي که فرزندانشان فريب بيگانگان را خوردند و خونشان را در راه اهداف امريکا و صهيونيزم به هدر دادند در نگاه دلسوزانه ما خانواده هايي داغدارند که اين نيز از خسارتهايي است که ضد انقلاب به اين استان وارد کرده است.

حضرت آيت الله خامنه اي فعاليتهاي ضد انقلاب در سالهاي اول تشکيل جمهوري اسلامي باعث از دست رفتن فرصت کار عمراني و سرمايه گذاري بيشتر در استان کردستان دانستند و افزودند: دولتها کارهاي فراواني در اين استان انجام داده اند بگونه اي که امروز بر خلاف دوران طاغوت، دولتها به استانها و شهرهاي مختلف کشور مي روند و مردم دور افتاده ترين مناطق نيز، شاهد حضور رئيس جمهور، وزرا و ديگر مسئولان هستند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ضرورت هوشياري در مقابل توطئه هاي پيچيده استکبار تأکيد کردند: دشمن با وجود ناکاميهاي متعدد، ساکت ننشسته است و از استقامت ملت و مسئولان جمهوري اسلامي ايران عصباني است بنابراين همه بايد با هوشياري کامل، تحرکات و طرحهاي بيگانگان را زير نظر داشته باشند چرا که ممکن است دشمن ضمن عوض کردن روشها همان اهداف پليد را دنبال کند.

حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه تأکيد کردند: ملت ايران به ويژه جوانان با هوشياري کامل و با همه توان از موجوديت و تماميت ارضي کشور و از اسلام عزيز دفاع مي کنند و همانگونه که تاکنون از رعد و برق توخالي دشمنان نترسيده اند از اين به بعد هم نمي ترسند و عقب نشيني نمي کنند.

حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود، انتخابات را از آزمونهاي بزرگ ملي برشمردند و خاطرنشان کردند: حضور فعال و همه جانبه مردم در انتخابات رياست جمهوري، مسئله اي بسيار مهم است و باعث افزايش آبرو و عزت ملي و تحکيم استقامت کشور خواهد شد و دشمن را از طمع ورزي، توطئه گري و فساد و فتنه، نااميد خواهد کرد.

ايشان با اشاره به حساسيت دشمنان پرکينه ملت ايران نسبت به اين انتخابات افزودند: دشمنان در تبليغاتي که به تدريج و از حدود يک سال پيش آغاز کرده اند در درجه اول سعي دارند انتخابات را در ايران تعطيل کنند که البته موفق نخواهند شد همانگونه که در برهه اي درباره انتخابات مجلس چنين طرحي داشتند اما خداي متعال و اراده ملت حيله آنها را بي اثر گذاشت.

حضرت آيت الله خامنه اي دومين غرض بيگانگان را حضور نيافتن ملت در پاي صندوقهاي رأي و برگزاري يک انتخابات سرد و سبک دانستند و تأکيد کردند: ملت هوشيار ايران، درست در نقطه مقابل خواست دشمن، «فعال، پرشور و شعور - و همراه با درک و آگاهي کامل» در پاي صندوقهاي رأي حضور خواهد يافت چرا که انتخابات را آبروي ملي، وسيله اي براي افزايش عزت ملي و از جمله شاخص هاي رشد ملي مي داند.

رهبر انقلاب اسلامي، امکانات بسيار گسترده اي را که در اختيار رئيس قوه مجريه است، از جمله علل اهميت انتخابات 22 خرداد برشمردند و افزودند: ملت بزرگ ايران براي خود «حق و توان تصميم گيري و تأثيرگذاري» در روند مديريت و اداره کشور قائل است و مي داند و مي بيند که اگر رئيس جمهور منتخب او شور و شوق و اراده داشته باشد مي تواند چه خدمات بزرگي انجام دهد.

حضرت آيت الله خامنه اي اولين و مهمترين مسئله در انتخابات رياست جمهوري را حضور گسترده مردم دانستند و افزودند: دومين مسئله در انتخابات آتي اين است که مردم از ميان نامزدهايي که صلاحيت آنها پس از عبور از ذره بين شوراي نگهبان، اعلام خواهد شد، صالح ترين نامزد را برگزينند.

ايشان در همين زمينه افزودند: همه نامزدهايي که شوراي نگهبان اعلام مي کند صالحند اما نبايد در مسئله مهمي همچون انتخاب رئيس جمهور به حداقل ها کفايت کرد بلکه بايد با تکيه بر شاخص ها، از ميان نامزدهاي صالح، بهترين و صالح ترين نامزد را انتخاب کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي، با يادآوري اينکه بنده نسبت به اشخاص هيچگونه نظري ابراز نمي کنم به تبيين شاخص هاي مهم انتخاب صالح ترين رئيس جمهور پرداختند و خطاب به ملت افزودند: کسي را برگزينيد که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند و از درد مردم احساس درد کند، با مردم يگانه و صميمي باشد، ساده زيست باشد و خود و خانواده و نزديکانش از فساد و اشرافي گري و اسراف دور باشند چرا که گرايش مسئولان به اشراف و تجمل آفت بزرگي است.

ايشان در بحث ضرورت دوري مسئولان از تجمل و اسراف به نامگذاري سالجاري به سال حرکت به سوي اصلاح الگوي مصرف اشاره کردند و افزودند: مبارزه با اسراف و تبديل آن به فرهنگ، به سالها تلاش مستمر نياز دارد اما طبعاً مسئولاني که خود و يا نزديکانشان اهل اسراف باشند نمي توانند در اين زمينه به ملت کمک کنند.

رهبر انقلاب اسلامي در جمعبندي اين بخش از سخنانشان به مردم تأکيد کردند: با اين شاخص ها در ميان نامزدها جستجو کنيد تا آگاهانه به صالح ترين فرد برسيد سپس با قصد قربت، به آنچه رسيديد رأي دهيد تا خداوند نيز به شما اجر دهد.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين نامزدهاي محترمي را که مشغول تبليغات و بيان ديدگاههاي خود هستند به انصاف، پرهيز از تخريب و توجه کامل به حق و صدق فراخواندند و افزودند: نامزدها گاه مسائلي خلاف واقع درباره اوضاع کشور و مسائل اقتصادي مطرح مي کنند که مردم را نگران مي کند و انسان نمي تواند باور کند که دادن اين همه نسبت خلاف، از روي صدق و صفا مطرح شده باشد.

ايشان به نامزدهاي انتخاباتي خاطرنشان کردند: کسي به گوينده اينگونه حرفهاي تخريبي که انشاءالله از روي اشتباه بيان مي شود، دلبسته و علاقه مند نخواهد شد بنابراين نامزدهاي محترم دقت کنند که با حرفهايي که بسياري از آنها واقعيت هم ندارد افکار عمومي را تخريب نکنند.

حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان تأکيد کردند: ملت و مسئولان ايران، حاکميت اسلام را که متضمن آبادي دنيا و آخرت مردم است به عنوان هدف اصلي خود برگزيده اند و در اين راه تا آخر ايستاده اند و هيچ فشار و قدرتي نمي تواند بر اراده مسئولان که متکي بر اراده ملت است تأثيري بگذارد.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين سيد موسي موسوي نماينده ولي فقيه در منطقه کردستان با اشاره به انتظار عاشقانه مردم کردستان براي ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: تقديم هزاران شهيد و جانباز در راه دفاع از ايران اسلامي نشان از عمق ارادت و تعلق مردم اين خطه به سرزمين ايران اسلامي دارد و استقبال پرشکوه مردم اين خطه از حضرت آيت الله خامنه اي نشان دهنده اين حقيقت روشن است.

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۲, سه‌شنبه

نرخ بيكاري 14درصدي دولت اصلاحات، در دولت نهم تك رقمي شد

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، سه كانديداي اصلي رقيب احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوري دهم طي سخنرانيهاي تبليغاتي خود در حالي از افزايش بيكاري در كشور طي سالهاي اخير در مقايسه با دولت اصلاحات خبر مي دهند كه مستندات مركز آمار ايران كه تنها متولي معتبر در اعلام نرخ بيكاري است، خلاف واقع بودن اين اظهارات را مشخص مي كند.
بر اين اساس، خبرگزاري فارس در عين حالي كه تصديق مي كند مشكل بيكاري در كشور ما همواره به عنوان يكي از مشكلات اصلي جوانان برومند كشور مطرح بوده است و اختصاص به يك دولت خاص ندارد، مستندات مركز آمار را مبني بر كاهش نرخ بيكاري در دولت نهم در مقايسه با دولت گذشته به شرح زير منتشر مي كند.
مستندات مركز آمار ايران كه تنها مركز معتبر كشور براي اعلام نرخ بيكاري است، نشان مي دهد، متوسط نرخ بيكاري كشور طي هشت سال دولت خاتمي بيش از 12.8 درصد بوده است كه اين رقم در چهار سال دولت احمدي نژاد به 10.9 درصد كاهش يافته است.
بنابراين گزارش، نرخ بيكاري (جمعيت ده ساله و بيشتر برحسب مناطق شهري و روستايي) در كشور طي سالهاي 76 تا 79 به ترتيب 13.1درصد، 12.5درصد، 13.5 درصد و 14.3 درصد بوده است كه با اين حساب متوسط نرخ بيكاري در كشور طي چهار سال اول دولت خاتمي 13.3 درصد مي شود كه 2.4 درصد بالاتر از متوسط نرخ بيكاري در چهار سال دولت احمدي نژاد است.
اين گزارش حاكي است: طي 12 سال بالاترين نرخ بيكاري در كشور در سال 79 با رقم 14.3 درصد ثبت شده است.
مركز آمار ايران گزارش مي دهد، نرخ بيكاري در كشور طي سالهاي 80 تا 83 به ترتيب 14.2 درصد، 12.8 درصد، 11.8 درصد و 10.3 درصد بوده است و بنابراين متوسط نرخ بيكاري در چهار سال دوم دولت دوم خرداد نيز 12.2 درصد مي شود كه 1.3 درصد بالاتر ار متوسط نرخ بيكاري در دولت احمدي نژاد است.
بر اساس گزارش مركز آمار ايران، نرخ بيكاري در كشور طي سالهاي 84 تا 87 به ترتيب 11.5 درصد، 11.3 درصد، 10.5 درصد و 10.4 درصد بوده است كه روند كاهشي آن طي اين سالها كاملا " محسوس است.
بر اساس آمارهاي موجود در مركز آمار ايران از نرخ بيكاري فصلي در كشور، بالاترين نرخ بيكاري فصلي طي هشت سال گذشته 14.7 درصد در زمستان سال 80 بوده است و در چهار سال دوم دولت اصلاحات به هيچ عنوان شاهد نرخ بيكاري تك رقمي نبوديم.
اين در حالي است كه نرخ بيكاري فصلي در دولت احمدي نژاد به پايين ترين رقم يعني 9.5 درصد در پاييز سال گذشته رسيد و در مجموع در اين چهارسال طي 4 فصل يعني تابستان و پاييز 86 و بهار و پاييز 87 شاهد نرخ بيكاري تك رقمي در كشور بوديم.

*نرخ بيكاري مناطق روستايي در دولت نهم نصف شد

بر اساس مستندات مركز آمار ايران، نرخ بيكاري در مناطق روستايي در دولت اصلاحات تا 13.6 درصد هم افزايش يافته بود كه اين رقم در دولت نهم به 6.6 تا 7.1 درصد كاهش يافت كه نشان دهنده نصف شدن نرخ بيكاري در مناطق روستايي طي سالهاي اخير است.
بر اساس اين گزارش، نرخ بيكاري در مناطق روستايي در سالهاي 76 تا 79 به ترتيب 13.6 درصد، 11.7 درصد، 13 درصد و 13.4 درصد بوده و در سالهاي 80 تا 83 نيز به 13.5درصد، 10.9 درصد، 10 درصد و 6.8 درصد رسيده است. اين در حالي است كه نرخ بيكاري در مناطق روستايي در سالهاي 84 تا 86 به ترتيب 7.1 درصد، 7.1 درصد و 6.6 درصد بوده است.
اين گزارش حاكي است، نرخ بيكاري فصلي در مناطق روستايي در سال 87 نيز به ترتيب 6.2درصد در بهار، 6.4 درصد در تابستان و 6.7 درصد در پاييز بوده است.
بر اساس اين گزارش، نرخ بيكاري در مناطق شهري در دولت اصلاحات حداكثر 14.9 درصد و حداقل 12.3 درصد بوده است كه اين ارقام در دولت احمدي نژاد حداكثر 13.8 درصد و حداقل 11.5 درصد گزارش شده است.

*كاهش 11 درصد نرخ بيكاري جوانان در دولت احمدي نژاد

مستندات مركز آمار ايران حاكي است: نرخ بيكاري جوانان (15 تا 24 سال) كه به بيش از 33.6 درصد در سال 80 افزايش يافته بود، در سال 86 به 22.3 درصد كاهش يافت و در فصل بهار سال 87 حتي شاهد نرخ بيكاري 20.3 درصد جوانان هم بوديم.
نرخ بيكاري جوانان (15 تا 29 سال) نيز كه در دولت اصلاحات بين 19.6 تا 27.4 درصد در نوسان بود، در دولت احمدي نژاد به 18.6 درصد تا 20.8 درصد كاهش يافته است.
به گزارش فارس، نرخ مشاركت اقتصادي كه عبارت است از نسبت جمعيت فعال (شاغل و بيكار) 10 ساله و بيشتر به جمعيت در سن كار 10 ساله و بيشتر ، طي سالهاي 76 تا 86 از 34.7 درصد تا 40.4 درصد افزايش داشته است.
كاربران عزير خبرگزاري فارس براي مشاهده مستندات مركز آمار ايران ار نرخ بيكاري در كشور به آدرس اينترنتي زير مراجعه كنند.
http://www.sci.org.ir/portal/faces/public/sits

سردار جعفري: انقلابى ماندن مهم است نه سابقه انقلابى داشتن

سرلشکر محمدعلی جعفری شبهه افکنی های فرهنگی و اجتماعی و بازی های سیاسی را نمونه ای از شیطنت های جدید دشمنان علیه ایران دانست.
فرمانده کل سپاه روز دوشنبه در جمع بسیجیان استان قزوین با اشاره به تهدیدات مختلف دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، خاطر نشان کرد: امروز تهدیدات دشمنان شکل جدیدی به خود گرفته و با خروج از بعد نظامی وارد مباحث فرهنگی و اجتماعی شده است.
به گزارش ایرنا، وی شبهه افکنی های فرهنگی و اجتماعی و بازی های سیاسی را نمونه ای از شیطنت های جدید دشمنان علیه ایران دانست.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در این راه، مردم کشور همواره یار و یاور دلسوزان نظام بوده و در عرصه مقاومت و پایداری و حفظ ارزش های والای انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نبوده اند.
وی با اشاره به اثرات دفاع مقدس بر روابط جهان و رشادت های رزمندگان اسلام در این دوران اظهار داشت: وقتی روابط اجتماعی و سیاسی کشورهای مختلف دنیا مورد مطالعه قرار می گیرد متوجه تاثیرپذیری این روابط از جریان های دفاع مقدس خواهیم شد.
سردار جعفری در ادامه حفظ ارزش های دفاع مقدس و راه شهیدان را مورد تاکید قرار داد و به مسئولان و نسل جوان کشور توصیه کرد: در انجام کارها با تاسی گرفتن از سیره شهیدان گام بردارند.
وی به اقدامات آمریکا در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: این کشور غاصب بیش از 70 درصد توان نظامی خود را قریب به هفت سال است که در اطراف ایران مستقر کرده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: این امر با هدف حمله نظامی به ایران و تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفته اما هیچ غلطی از این جرثومه پلید تاکنون صورت نگرفته است.
وی بیان داشت: ایران در اوج قدرت و در زمانی که به خیال ابرقدرت های جهان در تهدید به سر می برد پیشرفت ها و موفقیت های بسیاری را کسب کرد.
وی مهمترین موفقیت کشور را دستیابی به چرخه سوخت هسته ای عنوان کرد و بیان داشت: این موفقیت بزرگ به سبب ایستادگی قاطع در مقابل خواسته نامشروع کشورهای غربی به دست آمد.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهاد امروز را در جبهه های فرهنگی و سیاسی دانست و خاطر نشان کرد: برخی از افراد فکر می کنند در راه خدا مبارزه کردن تنها با پوشیدن لباس رزم و گرفتن اسلحه در دست محقق می شود.
وی جهاد در راه خداوند را تمام نشدنی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی همواره نیاز به مجاهدت و از خودگذشتگی ایثارگران دارد.
سردار جعفری با اشاره به همراهی برخی از افراد در داخل کشور با دشمنان همیشگی نظام مقدس جمهوری اسلامی تصریح کرد: چهره های این افراد پنهان شدنی نیست و دست آنها برای مردم رو شده است.
وی آنها را به دشمنان داخلی کشور تشبیه کرد و افزود: این عمل تنها خفت و خواری هرچه بیشتر دشمنان را در پی داشته است.

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۱, دوشنبه

کيهان : عبدالسيا سروش آفتابى شد!

روشنفکر برکشیده ناتوی فرهنگی، با حمله به نظام اسلامی و مقایسه آن با طالبان، بر حمایت از نامزدی آقای کروبی تاکید کرد.
عبدالکریم سروش در گفت وگو با همکار سلطنت طلب سایت روز آن لاین ابتدا در پوشش نواندیشی دینی به نظام اسلامی و فقهی جمهوری اسلامی حمله کرد و حکومت فقیهان را استبدادی و غیراخلاقی ترین حکومت جهان خواند. وی که از سوی محافلی نظیر شورای روابط خارجی آمریکا و دیدبان حقوق بشر مورد پشتیبانی وسیع مالی و تبلیغاتی قرار دارد، با استفاده از نفرت عمومی نسبت به گروهک آمریکا ساخته طالبان، تلاش کرد سناریوی «سیا» و ناتوی فرهنگی برای تطبیق طالبان با فقه شیعه و حکومت دینی را عملی کند بنابراین ادعا کرد «حکومت فقه، مهلک ترین و موحش ترین استبداد است چرا که حکومت فقیهان، استبداد را نه فقط حق فقیه بلکه تکلیف فقیه می داند(!؟) ما متاسفانه شیپور را از سرگشادش می نوازیم».
این دیلماج محافل فقه ستیز غربی، افزود: اتفاق بدی که در کشور ما افتاد این بود که اسلام را از دریچه فقه و فقه را از دریچه بریدن دست و سنگسار دیدند. طالبان هم حکومت اسلامی را همین طوری معنی کردند.
سروش همچنین با جسارت به استاد فرزانه عرفان و اخلاق حضرت آیت الله مشکینی، وی را نیز با طالبان قیاس کرد! و سپس درباره انتخابات از نامزدی آقای کروبی دفاع کرد. وی در توضیح دفاعش از کروبی گفت: من 4 سال پیش حرفی به شما زدم و حالا هم کم و بیش بر همان نظرم علی الخصوص که من در سخنان آقای موسوی، نکته تازه ای نمی بینم. در عملکردش هم کار دلچسبی مشاهده نمی کنم. گمان می کنم با افکار پیشین وداع نکرده است. در عمل هم 20 سال نشست و ظلم ها را تماشا کرد. من رفتن پاره ای از دوستان و آقای خاتمی پشت آقای موسوی را هم اصلاً درک نمی کنم. اینکه دوباره کسی بیاید که ادعای رسالت روشنفکری داشته باشند، نمی پسندم باید کسی بیاید که مرد عمل باشد.
خوب است آقای کروبی با خواندن مواضع مغرضانه این عنصر دست پرورده محافل آمریکایی- که دقیقاً در تکمیل کار گروهک آمریکایی- طالبان عمل می کند- موضع شفافی نسبت به مواضع و حمایت ننگین وی اتخاذ کند.
مقامات سازمان سیا بارها تصریح کرده اند فقه پویای شیعه و روحانیت آن نقش اساسی در سرنگونی رژیم وابسته پهلوی و به چالش کشیده شدن سیاست های کاخ سفید در منطقه داشته و بنابراین استراتژی تفرقه بینداز و نابود کن را در درون جریان شیعه در دستور کار قرار داده اند. مایکل برانت رئیس بخش شیعه شناسی سازمان سیا در کتاب خود به طور مبسوط این پروژه را توضیح می دهد. به گفته سازمان سیا در یک قلم صدها میلیارد دلار برای این پروژه اختصاص داد.