ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

نواده روح الله؛ سيد حسن نصرالله

چند شب پيش، آقاي ميرباقري در برنامه «ديروز، امروز و فردا» حرف قشنگي زد. اينكه راه امام و خط امام، نيازي به تحليل و تفسير ندارد. افكار و سخنان امام كاملا مشخص است و براي پيدا كردنش، بايد به صحيفه و وصيت نامه امام مراجعه كنيم. ديگران هم اگر حرفي دارند، مرد باشند و از زبان خودشان حرف بزنند، چرا حرف دل خودشان را به نام امام مطرح مي‌كنند؟
دوم: اين سالها خاطره گفتن مدعيان خط امام، خيلي مد شده و اين مساله كم‌كم دارد جاي اسناد معتبري چون وصيت‌نامه و صحيفه امام را مي‌گيرد. براي جلوگيري از تحريف راه امام، صحيفه امام را بخوانيم. صحيفه امام، البته 21 جلد دارد و بايد از صفحه اول آن شروع كرد و تا آخرين صفحه‌اش را خواند كه همان آخرين برگ وصيت‌نامه‌ي امام و آخرين جمله‌اش است: «ميزان در هركس، حال فعلي اوست!» خواندن صحيفه، سير چند ساله‌ي خط فكري، اعتقادي، عرفاني، سياسي و حكومتي امام را از آغاز تا پايان عمر مادي آن مرد الهي به ما نشان مي‌دهد.
سوم: در سال‌هاي اخير و مخصوصا ماه‌ها و روزهاي گذشته، برخي از مدعيان خط امام دست گذاشته‌اند بر بخشي از آراء امام كه مربوط است به آزادي، مردم، انتخابات، قانون و … در برابر اين آدم‌ها، برخي تصور كرده‌اند كه بايد بخش ديگر افكار امام يعني ولايت فقيه، انقلاب اسلامي، مبارزه با آمريكا و … را پر رنگ كنند. غافل از اينكه افتادن به چنين دامي، خود از نقشه‌هاي آن مدعيان است. آنها مي‌خواهند اين دروغ را القاء كنند كه آزادي و قانون در اين مملكت فراموش شده است و اينكه آنها طرفدار واقعي آزادي و قانون هستند! در حالي كه اگر پرونده سياسي خود آنها را بررسي كنيم، مي‌بينيم هرجا در برابر قانون و راي مردم مقاومتي صورت گرفته، اصلاح‌طلبان و مدعيان خط امام هم حضور فعال دارند!
نبايد فضا را دو قطبي كرد و يك گروه را نماينده افكار آزادي‌خواهانه امام و گروه ديگر را نماينده مسائل ديني و اسلامي و مذهبي دانست. مگر آراء و انديشه‌هاي امام از هم جدا هستند؟ شيوه درست اين است كه به تمامي صحيفه و افكار پايبند باشيم نه فقط به يك پاراگراف آن! البته قطعا در ميان آراء امام، بعضي مسائل از اهميت بيشتري برخوردارند. مثلا نمي‌شود از قانون دم زد، اما اساس نظريه امام و اصلي‌ترين بند قانون اساسي يعني ولايت فقيه را ناديده گرفت.
چهارم: دشمنان امام را بشناسيم. بطور كلي دشمنان امروز امام، همان دشمنان ديروز امام هستند و هيچ تغييري در اين دشمني‌ها و مرزبندي‌ها ايجاد نشده است. البته علاوه بر دشمنان ديروز، دشمنان ديگري هم ظهور كرده‌اند كه اگر در شناختشان دقت نشود، خودشان را به عنوان دوست به ما معرفي مي‌كنند!
پنجم: امام معصوم نبود! اين جمله‌ي تكراري جزو بديهي‌ترين حرف‌هايي است كه مدام از سوي آدم‌هايي خاص و با منظوري خاص بيان مي‌شود. البته ما هم قبول داريم كه به غير از 14 معصوم، كسي از اشتباهات مصون نيست. اما بايد ديد كه منظور اين آقايان از چنين جمله‌اي چيست و آنها به دنبال پيدا كردن و يا جبران كدام اشتباه امام هستند؟
به نظر مي‌رسد دو گروه، بيشتر از بقيه روي اشتباهات امام تاكيد دارند. اول منتقدان و مخالفان قديمي امام يعني جبهه ملي، نهضت آزادي و ملي‌ مذهبي‌ها و … اين جماعت، اصلي‌ترين عقايد سياسي و مذهبي امام را جزو اشتباهات امام مي‌دانند. يعني اصل ولايت فقيه، ايجاد جمهوري اسلامي، صدور حكم ارتداد جبهه ‌ملي، صدور حكم اعدام سلمان رشدي، بركناري آقاي منتظري، نامه به محتشمي در خصوص فعاليت نهضت آزادي و …
گروه دوم، مدعيان خط امام هستند كه اخيرا به دنبال جبران اشتباهات امامند! هرچند فعلا جرات نكرده‌اند رك و پوست كنده نيت اصلي خودشان را بگويند، اما رفتار، كردار و گاهي گفتار آنها دقيقا اين مساله را روشن مي‌كند. سخنان اخير سيد محمد خاتمي در خصوص اينكه استثنائات دوران امام، امروز به قاعده تبديل شده‌اند، در همين راستاست. نامه كروبي به آيت الله موسوي اردبيلي، درباره اعدام‌هاي سال 67؛ همچنين مصاحبه ميرحسين موسوي با سايت كلمه در خصوص نقد دوران امام، بيانگر همين نكته است. البته موسوي ترجيح داد پاسخ صريح و روشني به اصرار مشكوك سايت كلمه ندهد و به طور سربسته بگويد كه فعلا فضا براي نقد امام خميني مهيا نيست(!) اما همين چند جمله هم مورد استقبال دوستان خارجي‌اش قرار گرفت!
سوال اين است: مدعيان خط امام كه تا چند سال پيش، ديگران را با شعار مخالفت با ولايت مطلقه فقيه، از دور رقابت‌ها خارج مي‌كردند و هنوز هم ماجراي آن 99 نفر را بر سر جناح رقيب مي‌كوبند، چرا اين روزها به نقد اشتباهات امام روي آورده‌اند؟! اين جماعت كه كمترين نقدي را درباره نوه امام تحمل نمي‌كنند و چنان هاله تقدسي را اطراف او به وجود آورده‌اند تا كسي حرفي درباره او نزند، چرا خودشان دنبال نقد امام خميني هستند؟!
اصل ماجرا اين است كه اين افراد، مدت‌هاست از عملكرد سابق خود شرمنده‌اند. از سوي ديگر دائما در انتخابات و رقابت‌هاي سياسي، از سوابق خود دم مي‌زنند و عنوان «خط امام و ياران امام» را يدك مي‌كشند. اين تناقضات باعث شده است كه در حوادث اخير، برخي حاميان ضدانقلاب آنها، نسبت به نيات موسوي، كروبي و خاتمي دچار شك و شبهه شوند. بنابراين بهترين راه براي آنها اين است كه ادعا كنند «امام خميني هم اشتباهات زيادي مرتكب شده و ما قصد جبرانش را داريم!» (سوال اصلي سايت كلمه از موسوي)
رفتار سياسي اين مدعيان در سال گذشته و رفت و آمدشان با مخالفان امام و مواضع اخيرشان، نشان مي‌دهد كه از نظر آنها، اشتباهات امام اينها هستند: «تسخير لانه جاسوسي، اعدام منافقان، ممانعت از فعاليت گروهك‌هاي ضدانقلاب و ضدنظام، ممانعت از راهپيمايي مخالفان نظام، ممانعت از فعاليت نهضت آزادي، بركناري آقاي منتظري و …» دقيقا به همين علت است كه پخش سخنان امام را از صداوسيما، خشن نشان دادن امام، تعبير مي‌كنند و يا تصميمات امام را استثنائات آن سال‌ها مي‌نامند!
بايد از آقاي خاتمي پرسيد كه آيا منظور از استثنائات همين موارد است؟ اگر اينها را جزو استثنائات و يا اشتباهات امام مي‌دانيد كه اين مسائل، جزو تصميمات اساسي، مهم و تاريخي امام خميني هستند و امام در روزها و ماه‌هاي آخر عمر خود بارها روي اين مسائل تاكيد كردند. (منشور روحانيت)
ششم: خط امام و ياران واقعي امام چه كساني هستند؟ آيا سوابق افراد مي‌تواند تا ابد ملاك و معيار خط امام باشد؟ آيا نسبت خانوادگي و فاميلي، معيار درستي براي نزديكي به امام است؟ آيا امام اساسا در يك جمع بسته حزبي و خانوادگي مي‌گنجد كه بخواهيم او را بر همين اساس معرفي كنيم؟ اصلا آيا ياران واقعي امام را بايد از ميان همان چهره‌هاي شناخته شده سياسي و حزبي و خانوداگي انتخاب كرد، يا اينكه ياران امام، فراتر از مرزهاي جغرافيايي هستند؟
امام هيچگاه، ملاك و معيار دوري و نزديكي به خود را، مواضع حزبي، گروهي، جناحي و خانوادگي، قرار نداد. چه بسا، افرادي از بستگان و اطرافيانش را به خاطر حفظ انقلاب و نظام، از خود جدا كرد. اگر معيار و ملاك را وصيت‌نامه امام بدانيم، تنها كساني مي‌توانند خود را ياران واقعي امام بنامند كه به بند بند آن عمل كنند. اگر كسي دم از آزادي مي‌زند، بايد به حريم آزادي هم پايبند باشد. اگر دم از انتخابات مي‌زند، به نظارت شوراي نگهبان هم راضي باشد. اگر دم از مردم مي‌زند، به راي واقعي مردم هم احترام بگذارد. اگر دم از ايران مي‌زند، به مظلومان و مستضعفان دنيا هم نظر داشته باشد. اگر جمهوري اسلامي مي‌خواهد، در برابر جمهوري ايراني سكوت نكند! اگر حامي مظلومان و مسلمانان است، شعار «نه غزه ، نه لبنان» را تحمل نكند. اگر مدعي پيروي از خط امام است، ائتلاف با دشمنان امام را يك مساله عادي نداند. اگر خود را نخست وزير سابق و محبوب امام مي‌داند، با دشمنان امام نشست و برخاست نداشته باشد!
هفتم: امام خميني يك خاطره و يك حس نوستالژيك نيست. خط امام نيز يك رابطه خانوادگي و يا سابقه‌ي حزبي براي كوبيدن بر سر رقيب سياسي نيست. اگر خط امام را صرفا خاطره‌اي نوستالژيك و رابطه‌اي خانوادگي بدانيم، نتيجه‌اش مي‌شود وضعيت امروز مدعيان خط امام كه اصلي‌ترين آرمان‌هاي امام را كنار گذاشته‌اند.
سابقه مهم است اما حزب‌الله لبنان به سوابقش نمي‌نازد! فرزند جسمي خميني بودن ارزشمند است، اما فرزند معنوي خميني بودن ارزشمندتر است! امام خميني هرگز نمرده است كه وارثي داشته باشد، امام خميني يك حقيقت هميشه زنده است و ياران و فرزندانش، امروز علاوه بر ايران، در جنوب لبنان، در نوار غزه، در شمال آفريقا، در خاور دور، در آمريكاي لاتين و در همه جاي دنيا حضور دارند.

۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

امام‌خميني(ره): آقاى خامنه‏اى نعمتى كه چون خورشيد روشنى مى‏دهد

خبرگزاري فارس: امام خميني(ره) مي فرمودند: آقاى خامنه‏اى، در بين متعهدان به اسلام و مبانى اسلامى، نعمتى است كه چون خورشيد، روشنى مى‏دهد.

به گزارش خبرگزاري فارس، در آستانه انتخاب حضرت آيت‏الله العظمى خامنه‏اى به رهبرى نظام جمهورى اسلامى ايران توسط مجلس خبرگان‏ رهبري به نمونه هايي از گفته هاي حضرت امام خمينى(ره) درباره ايشان اشاره مي‌شود؛

حضرت امام خمينى(ره):

*آقاى خامنه‏اى، در بين متعهدان به اسلام و مبانى اسلامى،نعمتى است كه چون خورشيد، روشنى مى‏دهد

من آقاى خامنه‏اى را بزرگ كردم.(1) (او كسى است) كه آواى دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمين جهان طنين‏انداز است؛(2) متعهد و مبارز در خط مستقيم اسلام و عالم به دين سياست.(3)
اين‏جانب كه از سال‏هاى قبل از انقلاب با (ايشان) ارتباط نزديك داشته‏ام و همان ارتباط بحمدالله تعالى تاكنون باقى است، (ايشان) را يكى از بازوهاى تواناى جمهورى اسلامى مى‏دانم و چون برادرى كه به مسائل فقهى آشنا (بوده) و متعهد به آن (هستند) و از مبانى فقهى مربوط به ولايت مطلقه فقيه جداً جانبدارى (مى‏كنند)، مى‏دانم و در بين دوستان و متعهدان به اسلام و مبانى اسلامى، از جمله افراد نادرى (هستند) كه چون خورشيد، روشنى (مى‏دهند).(4)

*نعمتى است از طرف خدا

شما اگر گمان بكنيد كه در تمام دنيا، (در بين) رئيس‏جمهورها و سلاطين و امثال اين‏ها، (مى‏توانيد) يك نفر را مثل آقاى خامنه‏اى پيدا بكنيد كه متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار و بناى قلبى‏اش بر اين باشد كه به اين ملت خدمت كند، پيدا نمى‏كنيد. من ايشان را سال‏هاى طولانى مى‏شناسم و در آن زمانى كه اول نهضت بود، ايشان براى رساندن پيام‏ها، به اطراف تشريف مى‏بردند و بعد از (آن) كه اين انقلاب به اوج خودش رسيد، ايشان همه جا حاضر واقعه بود تا آخر و حالا هم هست. (او) يك نعمتى (است كه) خدا به ما داده (است).(5)

*فقط خدمت به اسلام‏

ما در پيشگاه خداوند متعال و ولى بر حق او حضرت بقيةالله ارواحنا فداء افتخار مى‏كنيم به سربازانى در جبهه و در پشت جبهه كه شب‏ها را در محراب عبادت و روزها را در مجاهدت در راه حق تعالى به سر مى‏برند. من به شما خامنه‏اى عزيز تبريك مى‏گويم كه در جبهه‏هاى نبرد با لباس سربازى و در پشت جبهه با لباس روحانى به اين ملت مظلوم خدمت نموده و از خداوند تعالى سلامت شما را براى ادامه خدمت به اسلام و مسلمين خواستارم(6) (و) ان شاء الله تعالى، خداوند، امثال جناب عالى را كه جز خدمت به اسلام نظرى نداريد، در پناه خود حفظ فرمايد.(7)

1) صحيفه نور، ج 15، ص 139
2) صحيفه نور، ج 15، ص 41
3) صحيفه نور، ج 15، ص 179
4) صحيفه نور، ج 15، ص 173
5) صحيفه نور، ج 17، ص 170
6) صحيفه نور، ج 15، ص 41
7) صحيفه نور، ج 20، ص 171

۱۳۸۹ خرداد ۹, یکشنبه

لزوم کاهش همه جانبه روابط ایران با روسیه و چین در صورت صدور قطعنامه

یک عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر روسیه وچین در شورای امنیت مجددا علیه ایران رای بدهند ایران باید روابط خود را با این دوکشور به صورت جدی و همه جانبه کاهش دهد بر ضرورت تبدیل تهدید قطعنامه جدید به فرصت تاکید کرد.
حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به احتمال تصویب و صدور قطعنامه دیگر علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت، اظهارداشت: ما از قطعنامه تحریمی تازه علیه کشورمان استقبال نمی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه صدور قطعنامه جدید به معنای تسلیم جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: تاکنون 3 قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شده است و معتقدم که باید تلاش کنیم تا قطعنامه دیگری علیه ما صادر نشود.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت این دوره با دوره های گذشته خاطرنشان کرد: تفاوت این دوره با دوره های گذشته وجود دو رویه است که یکی از آنها بیانیه تهران و در پیش گرفتن رویه ای منصفانه وعادلانه است که البته این رویه تا حد زیادی جنبش غیرمتعهدها را نیز با خود همراه کرده است و دیگری صدور قطعنامه ها ودر پیش گرفتن رویه قبلی یعنی همان تداوم فشار علیه جمهوری اسلامی ایران است.
وی با تاکید بر لزوم انجام مذاکره جدی با روسیه وچین جهت عدم تصویب وصدور قطعنامه تازه علیه تهران گفت: اگر روسیه وچین با ایالات متحده در صدور قطعنامه تحریمی تازه علیه تهران همراه شوند این یک ننگ تاریخی برای آنها محسوب خواهد شد.
نماینده مردم اسلام آباد غرب تصریح کرد: اگر روسیه و چین در شورای امنیت مجددا علیه ایران  رای بدهند تهران باید روابط خود با آنها را بطور جدی و همه جانبه کاهش دهد.
 
وی معتقد است که اجماعی برای تصویب وصدور قطعنامه تازه علیه تهران در شورای امنیت حاصل نخواهد شد زیرا بیانیه تهران که نشاندهنده حقانیت وحسن نیت ایران بود تا میزان قابل توجهی موجب عدم فراگیری و اجماع اعضای شورای امنیت بر سر تصویب وصدور قطعنامه جدید شده است.

فلاحت پیشه دربیان واکنش جمهوری اسلامی ایران نسبت به تصویب وصدور قطعنامه جدید در شورای امنیت نیز به مهر گفت: جمهوری اسلامی ایران ابتدا باید همه تلاش خود را برای عدم صدور قطعنامه در شورای امنیت بکند اما درعین حال هم باید آمادگی برخورد با آن را داشته باشد واز این تهدید بعنوان یک فرصت استفاده کند.

نتیجه بازنگری در ان‌پي‌تي؛ 189 کشور علیه اسرائیل

سند نهایی کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی در نیویورک یک پیروزی برای ایران محسوب می‌شود كه حضور دكتر احمدي‌نژاد در افتتاحيه كنفرانس و بيان پيشنهادات يازده‌گانه فضاي نشست را كاملاً تحت تأثير قرار داد و براي اين پيروزي آماده كرد.

به گزارش رجانيوز، در اين سند، از اسرائيل خواسته شده است به ان‌پی‌تی بپیوندد. این يعني، رژيم صهيونيستي باید با کنار گذاشتن سیاست ابهام هسته ای، سلاح های هسته ای خود را از بین ببرد و بازرسان آژانس را بپذیرد. مهم این است که این موضوع اکنون نه درخواست ایران یا چند کشور عربی بلکه درخواست 189 کشور جهان در قالب سند رسمي يك كنفرانس مهم است.

همچنين در این سند، هیچ نامی از ایران برده نشده است. این در حالی است که امریکایی ها قصد داشتند از ایران به عنوان کشوری که مرتکب "عدم پای بندی" به معاهده شده در این سند نام ببرند.

این سند از قدرت های بزرگ می خواهد روند خلع سلاح خود را تسریع کنند و تا سال 2014 در این مورد به جامعه جهانی گزارش بدهند. این موضوع یکی از درخواست های کلیدی ایران در این نشست بوده است.

اما چرا سند نهايي نيويورك به اين شكل منتشر شد؟

یکی از اصلی ترین عوامل منتهی شدن کنفرانس ان‌پی‌تی به این نتیجه، بدون شک سفر رییس جمهور به نیویورک و سخنرانی در افتتاحیه اجلاس بازنگری بوده است. رییس جمهور با این سفر و ارائه سخنرانی به عنوان اولین ناطق افتتاحیه اجلاس عملاً دستور کار اجلاس را که امریکایی ها قصد داشتند آن را روی ایران متمرکز کنند، تغییر داد و همه نگاه ها را به سمت عدم پای بندی قدرت های بزرگ به تعهدات خود طبق ان‌پی‌تی سوق داد.

امریکایی ها از زمان افتتاحیه به بعد، دیگر هرگز موفق نشدند موضوع ایران را به عنوان دستور کار اصلی نشست جا بیندازند.

عامل دوم نیاز شدید امریکا به کسب یک پیروزی و در شکل حداقلی جلوگیری از شکست در این نشست بود. منابع غربی از مدت ها قبل تاکید داشتند که هدف اصلی اوباما از اقداماتی مانند امضای پیمان نیو استارت با روسیه، انتشار سند بازنگری وضعیت هسته ای و برگزاری اجلاس امنیت هسته‌ای در واشنگتن این بوده است که بر اجلاس بازنگری ان‌پی‌تی و سند نهایی آن تاثیر بگذارد.

در واقع امریکایی ها با اینکه با بخش مربوط به اسراییل موافق نبودند و نماینده آمریکا هم در نطق خود علیه آن موضع گرفت، با بیانیه پایانی مخالفت نکردند چون نمی‌خواستند اجلاس شکست بخورد.

در هر حال صدور این سند می‌تواند از دید مقامات رژیم اشغال‌گر قدس به عنوان ضربه‌ای کاری از سوی سیاست‌های دولت اوباما ارزیابی شود، چرا که پس از این مقامات تل‌آویو بايد به‌فکر اتخاذ سیاست جدیدی در جایگزینی سیاست ابهام هسته‌ای خود و پاسخ‌گویی به جامعه جهانی به‌دلیل 50 سال پنهان‌کاری باشند.

در مقابل، رژیم صهیونیستی به‌شدت به بیانیه پایانی کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه هسته ای که این رژیم را موظف به تبعیت از الزامات این معاهده کرده است، واکنش نشان داد و آن را "عمیقا" معیوب و ریاکارانه " خواند و گفت که این بیانیه هیچ اشاره ای به ایران نکرده است.

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی شب گذشته با حمله به ايران اعلام کرد: «اسرائیل سند نهایی کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی را به‌شدت محکوم می کند چرا که این سند هیچ اشاره ای به رژیم تروریست ایران نمی کند که برای پیشرفت به سمت تولید سلاح‌های هسته ای مسابقه گذاشته است و آشکارا اسرائیل را تهدید به محو شدن از نقشه جهان می کند.»