ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲, چهارشنبه

احمدي نژاد: اگر اوباما بناي تغيير داشت بايد در اجلاس ژنو شرکت مي کرد

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، دکتر " محمود احمدي نژاد" که روز چهارشنبه در اجتماع باشکوه مردم ورامين سخن مي گفت، اظهار داشت: آمريکا بايد در اجلاس ضد نژاد پرستي ژنو حاضر مي شد و اعلام مي کرد که با رژيم صهيونيستي مخالف است و سياست اين کشور در تبعيض نژادي و نژادپرستي عوض شده است.
احمدي نژاد افزود: اينکه اوباما در جايي ديگر بنشيند و صحبت‌هاي مرا محکوم کند، کمکي به حل مسايل نمي کند.
رييس جمهوري خطاب به کشورهاي حامي نژاد پرستي گفت: بايد رفتار خود را عوض کنيد . ملت‌ها خواهان تغيير سياست‌هاي آمريکا هستند بخصوص که دولت جديد اين کشور با شعار تغيير روي کار آمده است.
احمدي نژاد با انتقاد اظهارات برخي کشورها مبني بر اينکه به دليل حضور ايران در اين اجلاس، از شرکت در آن امتناع کرده اند، گفت: از اين پس نماينده ملت ايران در تمام کنفرانس هاي جهاني شرکت خواهد کرد و عليه ظلم و ستم شما صحبت خواهد کرد.
وي تصريح کرد: آنها 50 سال است که عادت کرده اند به ملت ها توهين کنند و از همه طلبکار باشند . آنان عادت کرده اند که گوش‌هاي خود را ببندند و زبان 12 متري داشته باشند. اما واقعيت اين است که آنها بايد زبانشان را قيچي کنند و گوش‌هايشان را تيز نمايند تا صداي ملت‌ها را بشنوند.
رييس جمهوري به ستم‌هاي وارد شده از سوي کشورهاي اروپايي و آمريکا عليه مردم آفريقا اشاره کرد و گفت: با اين کنفرانس مشخص شد که چه کساني طرفدار نژادپرستي ، جنايت و تبعيض نژادي هستند.
احمدي نژاد اضافه کرد: اميدوارم که آنان رفتار خود را اصلاح کنند و به ملت‌ها بپيوندند وگرنه سيل طوفنده ملت‌ها آنان را به گوشه‌اي پرتاب خواهد کرد و آنان منزوي خواهند شد.
وي با بيان اينکه کشورهاي اروپايي و آمريکا نيم قرن است که خود را اکثريت غالب جهان معرفي کرده و مخالفان خود را در عرصه جهاني منزوي مي‌کردند، گفت: اجلاس ضد نژاد پرستي نشان داد که در حقيقت چه کساني در اقليت هستند، چه کساني منزوي هستند و چه کساني در دل ملت ها جا دارند.
احمدي نژاد تاکيد کرد: چند کشور اروپايي خودخواه که طرفدار رژيم صهيونيستي هستند، منفورترين و منزوي ترين دولت ها در جهان هستند.
رييس جمهوري به توطئه اين کشورها در به هم زدن نظم اجلاس در حين سخنراني خود اشاره کرد و گفت: پس از آنکه آنان نتوانستند از ايراد سخنراني جلوگيري کنند، جلسه را ترک کردند و ديگران را نيز تحريک کردند که از آنها پيروي کنند.
احمدي نژاد افزود: من به جهالت آنها مي خنديدم. آنها اين همه به عالم ظلم کردند و امروز انتظار دارند که مردم حرفشان را گوش کنند.
وي با بيان اينکه اين کشورها خودشان اقرار به شکست کرده اند، گفت: اگر ملتي براي خدا بايستد، پيروز است.
رييس جمهوري با تاکيد بر اينکه کشورهاي حامي نژادپرستي و رژيم صهيونيستي از شکست خود در اجلاس ژنو عصباني هستند، گفت: آنها قادر نيستند هيچ غلطي عليه ملت ايران انجام دهند.
احمدي نژاد تاکيد کرد: در اين اجلاس فقط سياستهاي آنان شکست نخورد بلکه مکتب و انديشه آنان نيز با شکست رو به رو شد.
وي با بيان اينکه غربي ها حدود دو قرن است که با شعار ليبراليسيم بيش از 200 ميليون انسان را کشته و صدها جنگ در جهان به راه انداخته اند، گفت: سياست آنها خالي کردن جيب ملت‌ها بود اما امروز مکتب ليبراليسيم شکسته شده و به پايان راه خود رسيده است و ديگر ملت هاي جهان از اينها نمي ترسند.
احمدي نژاد با اشاره به حضور گروه هاي مردمي در اجلاس ژنو و ديدارش با نمايندگان اين گروهها ، گفت: آنان نيز مانند مردم ورامين محکم و شجاع ايستاده اند و عليه استکبار شعار مي دهند.

**در ژنو طراحي پيچيده حمايت از صهيونيست ها شکست خورد

رييس جمهوري گفت: در اجلاس ضد نژادپرستي در ژنو ، طراحي پيچيده حمايت از صهيونيست ها شکست خورد.
احمدي نژاد تصريح کرد: در اين اجلاس همچنين مشخص شد که حاميان رژيم صهيونيستي منفورترين و منزوي ترين دولت ها در جهان هستند.

** پاي متجاوز بايد در قدم اول خرد شود

رييس جمهوري گفت: حاميان رژيم صهيونيستي در اجلاس ژنو از من خواستند در مورد جنايات رژيم صهيونيستي در لبنان و غزه سکوت کنم و جواب من به آنها اين بود که بايد پاي متجاوز را در قدم اول خرد کرد.
احمدي نژاد افزود: در اجلاس ژنو فردي به من گفت، شما از ايستادگي و استقامت بر موضوع هسته اي دست برداريد و در مقابل ما آماده هستيم در بخش هاي انرژي در کشور شما سرمايه گذاري کنيم و جواب قاطع من "نه" بود.
رييس جمهور با اشاره به اين مساله که در آنجا از من خواستند که در مورد جناياتي که در فلسطين و غزه توسط رژيم صهيونيستي صورت گرفته، سکوت کنم و پاسخ من اين بود که صهيونيستها در سر خود روياي حکومت بر کل جهان را دارند و ما بايد در قدم اول، قدم و قلم آنها را خرد کنيم تا جرات نکنند به ساير مناطق اسلامي هم تجاوز کنند.
احمدي نژاد با بيان اين که مبارزه با نژاد پرستي سابقه طولاني دارد، در مورد اهداف برگزاري اجلاس ژنو گفت: اين مبارزه در اجلاس اول در آفريقاي جنوبي به پيروزي رسيد و در آفريقاي جنوبي به اين نتيجه رسيدند که رژيم صهيونيستي از مصاديق واقعي نژاد پرستي در دنيا است.
رييس جمهور افزود: از آن زمان رژيم صهيونيستي و حاميانش در صدد بودند به نوعي اين راي را مخدوش کنند و کارشکني هاي خود را براي تشکيل اجلاس دوم شروع کردند و جالب اين بود که هيچ يک از دولت هاي مدعي حقوق بشر براي تشکيل اين اجلاس کمک نکردند.
احمدي نژاد با بيان اين که ما ظن قوي داشتيم که آنها مي خواستند که اين اجلاس بدون حضور مسوولين کشورها و در سکوت برگزار شود، افزود: هدف حاميان رژيم صهيونيستي اين بود که بتوانند در اين اجلاس سند قبلي را پاک کنند و چهره مخدوش شده رژيم صهيونيستي را بازسازي کنند.
رييس جمهور گفت: دولت هاي اروپايي و آمريکا در اين اجلاس چهره مدعي به خود گرفته بودند و مي گفتند شما به چه حقي رژيم صهيونيستي را محکوم کرديد.
احمدي نژاد با بيان اين که حاميان رژيم صهيونيستي علاقه نداشتند از طرف ايران فردي در اين اجلاس شرکت کند، افزود: به فضل الهي با شرکت ايران در اجلاس تمام نقشه هاي آنها نقش بر آب شد و رژيم صهيونيستي دوباره محکوم خواهد شد.
رييس جمهور با اشاره به فضاي اجلاس گفت: آنها از اين کارشکني ها دو هدف داشتند، ابتدا مي خواستند با سر و صدا و هياهو بنده را از سخنراني و اعلام مواضع ملت منصرف کنند و هدف ديگر آنها اين بود که بعد از اين که در اين مرحله به نتيجه اي نرسيدند سعي کردند کاري بکنند که جلسه را از افراد حاضر خالي کنند و بگويند ايران تنها و منزوي است که هر دو توطئه به فضل الهي خنثي شد.
احمدي نژاد خطاب به کساني که ادعا مي کردند که ملت ايران بايد در مقابل توهين هايي که به مقدساتشان مي شود، تحمل داشته باشد، گفت: پس چرا خود شما حاضر نشديد 20 دقيقه حرف منطقي و مخالف با خودتان را تحمل کنيد.
رييس جمهور افزود: در اين اجلاس حتي دبير کل سازمان ملل هم از من خواستند تا در اين جلسه از برخي قضايا بگذرم و در باره آنها صحبت نکنم و من به ايشان گفتم آيا نبايد در باره جنايات رژيم صهيونيستي در لبنان و غزه صحبت کرد و آيا نبايد در باره نسل کشي، ترور انسانها و تهديد ملت صحبت کرد و ايشان اين موارد را تاييد کردند و بنده گفتم من هم مي خواهم در همين موارد صحبت کنم.

** استقامت رمز پيروزي است
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گفت: استقامت رمز پيروزي ملت ايران است که در طي 30 سال عمر نظام اسلامي يادگرفته است.
احمدي نژاد افزود: 2/5 سال قبل مردم شهرستان ورامين همچون ساير مردم ايران بر حق مسلم خود براي داشتن انرژي هسته اي تاکيد کردند و در طي اين مدت ايستادگي کرده تا به حق مسلم خود دست يافتند و اکنون دشمنان ما شرمنده هستند.
وي ادامه داد: ملت ايران در برابر حرکات زشت، بي ادبي ها و دشنام هاي بدخواهان استقامت کردند و خداوند به واسطه اين استقامت و هديه اي بي سابقه به مردم ما داد.
احمدي نژاد با اشاره به مسئوليت ها و وظايف دولت اسلامي اظهار داشت: در چند سفر اخير خود به شهرستان هاي مختلف در اين خصوص صحبت کرده ام، ولي در بين مردم ورامين مي خواهم به مطلبي جديد در اين خصوص بپردازم.
وي با برشماري بعضي از خصايص دولت اسلامي گفت: عدالت خواهي، مهرورزي، احترام به اخلاق نيک و حسنه، خدمت صادقانه به ملت، حفظ منابع انساني، طبيعي و مادي و در نهايت تلاش براي تحقق جامعه نمونه از جمله مهمترين مسئوليت هاي دولت اسلامي است.
رييس جمهور استقامت و پايداري را از ديگر خصايص دولت اسلامي برشمرد و ادامه داد: الگوي همه ما پيامبر اسلام(ص) است و او تنها مامور به استقامت بود،‌خداوند نيز در قرآن فرموده، مومنان و پيروان پيامبر (ص) نيز موظف به استقامت است.
وي با تاکيد بر اينکه دولتي که از ملت ايران برخاسته بايد استقامت داشته باشد، افزود: تمام قدرت هاي واقعي جهان براي خداوند است و همه قدرت ها مقهور اقتدار خداوند مي باشند و دولت اسلامي بايد متکي به قدرت خدا باشد و در برابر خداوند خاضع باشند.
احمدي نژاد با بيان اينکه هرکس که به خداوند متکي باشد و استقامت کند بدون ترديد پيروز است، اظهار داشت: مگر مي شود دولت و ملتي که به خداوند متکي باشد و استقامت کند پيروز نشود.

** مشکل آب شرب ورامين به زودي حل مي‌شود

رييس جمهوري در ادامه سخنان خود از تصميمات جديد دولت براي حل مشکل آب شرب و آب کشاورزي شهرستان ورامين در جريان سفر هيات دولت به اين شهرستان خبر داد.
احمدي نژاد مردم اين شهرستان را مردمي با اراده مستحکم و انديشه انقلابي دانست و گفت: در سفر نخست هيات دولت به اين شهرستان، تصميمات خوبي اتخاذ شده که بسياري از اين تصميمات در دست اجراست و برخي نيز در ابتداي مسير اجرايي شدن قرار دارد.
رييس جمهوري به مردم شهرستان ورامين قول داد که در جلسه هيات دولت براي استان تهران، موضوع قطار شهري ورامين را مورد رسيدگي قرار داده و بودجه مربوط به آن را تقويت نمايد.
احمدي نژاد درباره تامين آب شرب ورامين نيز گفت که وزير نيرو قول داده است که تا پيش از اتمام فصل تابستان امسال، مشکل آب اين شهرستان را حل کند.
وي خطاب به مردم ورامين گفت: اگر وزير نيرو به قول خود عمل نکند او را تحويل مردم ورامين خواهم داد.
وي همچنين به مردم اين شهرستان قول داد که ضمن اتصال شهرستان ورامين به جاده در دست احداث قم، تاسيس يک بيمارستان بزرگ و مجهز و نيز ايجاد يک منطقه ويژه اقتصادي را به تصويب دولت برساند.
**‌ موانع در برابر طرح بنگاه هاي زود بازده
رييس جمهوري همچنين گفت: بعضي ها يا از روي عدم درک درست و يا ساير نيات که معلوم نيست، موانعي را در برابر طرح بنگاه هاي زود بازده دولت، ايجاد کرده اند.
احمدي نژاد ادامه داد: در خصوص اشتغال، دولت نهم يک برنامه جامعي را تدوين و کار را شروع کرده بود و بودجه بخشي از واحدهاي اقتصادي زودبازده را نيز تامين کرده بود.
وي با تاکيد بر اينکه دولت براي سرمايه گذاري در مجموعه هاي وابسته به خود طرح هايي را به تصويب خواهد رساند، افزود: اعتبار مشخصي نيز براي اشتغال جوانان ورامين در اختيار اين شهر قرار مي دهيم.
رييس جمهور اظهار داشت: در سفر قبلي به شهرستان ورامين 10 طرح ورزشي به تصويب رسيد که در اين سفر نيز 10 سالن به بهره برداري مي رسد و در جلسه بعدي هيات دولت تعداد بيشتري طرح به تصويب خواهد رسيد.

سخنان احمدي نژادحاکي از محوريت ايران در نظام بين الملل است

به گزارش ايرنا، مشاوران جوان رييس جمهوري در بيانيه خود که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است: سخنان دکتر احمدي‌نژاد در اجلاس دوربان 2 در ژنو، بار ديگر بر هم زننده استراتژي‌هاي شيطاني غرب با محوريت آمريکا و اسراييل بود که در ساليان گذشته تحت عنوان نظم نوين جهاني به جهانيان ديکته مي‌شد.
اين مشاوران، استراتژي آمريکا و اسراييل را مبتني بر يکجانبه‌گرايي غرب به رهبري ايالات متحده آمريکا با محتواي سلطه‌گري و سلطه‌پذيري دانستند و تاکيدکردند: بيانات رييس جمهوري به همه جهانيان نشان داد که ايران اسلامي نه تنها ذره‌اي از اصول خود مبني بر مبارزه با نظام سلطه دست بر نداشته، بلکه محور و مرکز ثقل آرايشي جديدي مبتني بر عزت، حکمت و مصلحت در عرصه بين‌الملل است که با پيروزي انقلاب اسلامي در سرتاسر دنيا تحت عنوان جبهه جهاني مقاومت شکل گرفت.
مشاوران جوان رييس جمهوري خاطر نشان کردند: هرچند اين استراتژي محوري و مهم انقلاب در مقطعي توسط برخي دولت‌هاي گذشته کم‌رنگ شده بود و جاي خود را به سياست گفت‌وگو و سازش داده بود که آن هم دانسته يا نادانسته در جهت تکميل پازل دشمن بود، اما در دولت نهم شاهد اوج تقابل با نظام سلطه به رهبري آمريکا و صهيونيزم جهاني هستيم.
نويسندگان اين بيانيه تصريح کردند: اقدامات بي‌نظيري از قبيل نامه به سران غرب (بوش، مرکل و شيراک) و نيز نامه به رهبر کاتوليک‌هاي جهان، سخنراني در دانشگاه کلمبيا (با موضوع بيان منطق دين، جمهوري اسلامي و نگاه اسلام به علم)، آزادي ملوان‌هاي متجاوز انگليسي، دعوت جهانيان به صلح، درخواست رفع تبعيض فاحش عليه کشورهاي در حال توسعه در شوراي امنيت سازمان ملل، زير سوال بردن هولوکاست در مجامع و عرصه‌هاي گوناگون بين‌المللي، حمايت از ملت‌هاي مظلوم جهان، افزايش عمق استراتژيک جمهوري اسلامي و به تبع آن افزايش اقتدار همه جانبه ايران در منطقه و جهان و دفاع حقيقي از منافع ملي(نظير فناوري هسته‌اي) همگي نشانگر بيشترين پايبندي و وفاداري عملي به اصول و آرمان‌هاي شريف انقلاب اسلامي و امام خميني در دولت نهم در عرصه جهاني است.
مشاوران جوان رييس جمهوري با تاکيد بر اينکه رهبر معظم انقلاب سفرهاي خارجي رييس جمهوري را موفقيت آميز دانسته‌اند، در بيانيه خود آورده‌اند: آنچه در کنفرانس دوربان 2 روي داد ترکيدن غده و تاول چرکين شيطان بزرگ آمريکا و اسراييل و افشاي دروغ مقدس غرب، هولوکاست بود که موجب خروج و انزواي نژادپرستان اسلام‌ستيز و صهيونيزم از سالن کنفرانس شد.
در اين بيانيه آمده است: در اولين بهار از چهارمين دهه پر افتخار انقلاب اسلامي بار ديگر شاهد درخشش نظام مقدس جمهوري اسلامي در چشم جهانيان بوديم. آنگاه که رييس‌جمهور مکتبي و عزتمند ايران اسلامي به‌رغم همه توطئه‌ها در اقدامي ابراهيم گونه پيام اسلام و انقلاب را به جهانيان عرضه کرد تا در يک اقدام ابتکاري و فعالانه دشمنان اسلام و شياطين کفر و نفاق را بيش از پيش رسوا کند.
مشاوران جوان رييس جمهوري، اين اقدام احمدي نژاد را يکي از دستاوردهاي بزرگ دولت نهم در عرصه سياست خارجي و روابط بين‌الملل دانستند و تاکيد کردند که اين
اقدام برکات و آثار ارزشمند بسياري را در آينده در پي خواهد داشت.
در بخش ديگري از اين بيانيه خاطر نشان شده است: در طول يک قرن گذشته، نظام شيطاني غرب به سرکردگي آمريکا جنايات بيشماري را عليه مردم جهان (مکزيک - پاناما و...) و به‌ويژه مسلمانان (از فلسطين گرفته تا عراق و پاکستان و افغانستان و بوسني و ساير ملل مسلمان و مظلوم) مرتکب شده و مسلمانان را به جرم داشتن اعتقاد به دين مبين اسلام در سراسر جهان مورد هجمه نظامي، فرهنگي و رواني و آزار و اذيت فراوان قرار داده است.
آنان در بيانيه خود تاکيد کردند: ما جوانان، اين واقعه را به فال نيک مي‌گيريم و اميدواريم اين حرکت سرآغاز خروج آنها از تمامي عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي جهان باشد.
گروه مشاوران جوان رييس جمهوري در بيانيه خود خواستار برنامه‌ريزي مسوولان بويژه قشر فرهيخته دانشگاهي و حوزوي براي شناخت هر چه بيشتر فضاي بين‌المللي و راهکارها و فعاليت‌هاي مناسب جهت استفاده از فرصت‌هاي به‌وجود آمده شدند.