ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۸, جمعه

گوشه‌نشيني و تنزه‌طلبي شاخص هاي اصلي تحجر از ديدگاه امام است

خبرگزاري فارس: وحيد جليلي تحجر در ديدگاه حضرت امام را داراي دو شاخص اصلي گوشه‌نشيني و تنزه‌طلبي دانست و افزود: من درنامه‌اي خطاب به ميرحسين موسوي خطاب به وي نوشتم كه شما در اين 20 سال جزو مصاديق اعم تحجر هستيد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، در مخابره خبر مربوط به سخنراني وحيد جليلي در تاريخ 11 ارديبهشت در نشست واحد خواهران اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان و در قسمت تيتر اين خبر مبني بر اينكه "مخالفان احمدي‌نژاد حرفي براي گفتن ندارند " اشتباهي رخ داده بود كه بدينوسيله در پي اعتراض نامبرده به اين خبر، متن دقيق اظهارات وي منتشر مي‌شود:
وحيد جليلي روزنامه‌نگار و فعال سياسي در نشست واحد خواهران اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با بيان اينكه به نظر من بايد از حضور آقاي موسوي در انتخابات استقبال كنيم گفت: بايد از اينكه چپي‌ها تحت لواي ايشان رفته‌ و قبول كرده‌اند كه بايد با يك ادبيات متفاوت‌تري صحبت كنند استقبال كنيم.
وي در ادامه با اشاره به اينكه جنگ رواني روزهاي آينده معين مي‌‌كند كه چه اتفاقي خواهد افتاد و چه اتفاقاتي در پيش است گفت: اجمالش اين است كه اگر ما نقدي هم نسبت به آقاي موسوي داريم بايد در يك چهارچوب منطقي و استدلالي طرح بشود.
اين فعال سياسي در ادامه عرصه انتخابات را عرصه مقايسه خواند و خاطرنشان كرد: عملكرد احمدي‌نژاد و موسوي را مقايسه كنيد زيرا اگر مقايسه بشود خيلي چيزها مشخص خواهد شد.
جليلي در ادامه افزود: نبايد عرصه را حدي و سياه و سفيد كرد چون اگر سياه سفيد شود طيف مقابل نيز مي‌توانند سياه سفيد كنند.
جليلي در ادامه ميرحسين را داراي برخي نقاط قوت دانست و گفت: كتاب فرزند ملت كه براي احمدي‌نژاد درست شده‌ است 10 برابرش را مي‌توانند براي ميرحسين دربياورند زيرا ميرحسين از نظر شخصي از اين چيزها دارد.
وي افزود: بررسي شخصيت و ديدگاه‌ها و عملكرد هر كانديدايي از ويژگي‌هاي لازم براي شناخت و رأي دادن به هر كانديدايي است.
اين روزنامه نگار در ادامه با اشاره به اينكه از طرفي ميرحسين در 10 سال گذشته رئيس فرهنگستان هنر بود و از طرفي ديگر ايشان ادعا دارد كه مثلا من خط امام را مي‌خواهم دنبال كنم، تصريح كرد: من يك بار 3 ، 4 سال پيش و يك بار حدود يك‌ ماه پيش از ايشان درخواست مصاحبه كردم ولي ايشان هيچ‌گاه نپذيرفتند.
جليلي در ادامه با اشاره به پيام امام راجع به هنرمندها افزود: سؤال من از ايشان اين بود كه من شما را به عدالت‌خواهي و خط امامي مي‌شناسم، شما 10 سال است كه رئيس فرهنگستان هنر هستيد، ميلياردها تومان در اين حوزه خرج كرده‌ايد بياييد و بگوييد كه چه قدمي به سمت خط امام برداشتيد؟
وي خاطرنشان ساخت: ما كه 10 سال است در صحنه رسانه و فرهنگ و هنر هستيم چيزي از ميرحسين در اين رابطه نديديم شايد هم گفته باشد شايد هم كاري كرده باشند و ما نديديم و از فرهنگستان هنر چنين تلقي نداريم.
اين فعال سياسي با اشاره به ديدگاه‌هاي مشخص و غيرقابل تأويل ما در حوزه هنر، خطاب به ميرحسين گفت: شما در اين فرهنگستان هنر كه جايگاه كوچكي بوده نتوانستي خط امام را حتي 10 درصد هم پياده كني و يا شايد هم نخواستي؛ حالا چه طور ادعا مي‌كنيد كه مي‌خواهيد كل مملكت را براساس گفتمان امام اداره كنيد.
جليلي با اشاره به سكوت ميرحسين در 20 سال گذشته و بيانيه وي مبني بر اينكه "براي جلوگيري از ورود به تحجر بايد به هاشمي رأي دهيم " كه يك روز قبل از انتخابات 84 در روزنامه شرق چاپ شد، گفت: آن زمان بنده يك نامه به ايشان كه در سوره هم چاپ شد نوشتم و گفتم تحجر كه يك فحش سياسي نيست. حرف‌هاي امام مبنا داشت؛ تحجر در ديدگاه حضرت امام تعريف و شاخص دارد. تحجر يك انگ سياسي و يك فحش ژورناليستي نيست كه ما هركجا بخواهيم خرجش كنيم.تحجر يك مفهوم تئوريك دارد.
وي تحجر در ديدگاه حضرت امام را داراي دو شاخص اصلي گوشه‌نشيني و تنزه‌طلبي دانست و افزود: من در آن نامه هم گفتم كه شما در اين 20 سال جزو مصاديق اعم تحجر هستيد ولي با اين وجود باز هم از ايشان درخواست كرديم كه مصاحبه بدهد كه ايشان نپذيرفت.
وي با تأكيد بر اينكه قضيه انتخابات قضيه‌ خيلي پيچيده‌اي نيست كه ما خيلي بخواهيم فكر كنيم و كار خاصي بكنيم گفت: هر كدام از كانديداها بايد كارنامه‌ خود را بياورند و سپس ما تصحيح مي‌كنيم كه در اين اثنا نمره يكي 14 يكي 12 و ديگري 7 مي‌شود كه از بين آنها انتخاب مي‌كنيم.
اين روزنامه‌نگار در ادامه علت رفتن در فضاهاي كاريزمايي را ضعف اطلاعات دانست و افزود: اگر احمدي‌نژاد واقعاً اينقدر نقطه قوت نداشته باشد و گفتمانش قوي نباشد كه بخواهد مستدلاً با رقبايش عمل بكند اصلا ارزش ندارد كه ما بخواهيم برايش كاري بكنيم.
جليلي در ادامه به بيان دو نمونه از اين مصداق‌ها پرداخت و گفت: ما دوستي داشتيم كه بعداً نماينده مجلس شد و الان 3 دوره است كه نماينده مجلس است و دور پيش هم رئيس ستاد هاشمي در استان خودشان بود و نشريه‌هاي زيادي هم عليه احمدي نژاد به اسم ايشان در آمده است؛ اخيراً در يك مجلس خانوادگي ايشان را ديدم و براي اينكه ببينم او چه مي‌گويد به او گفتم: مملكت را اين آقاي احمدي‌نژاد ريخت به هم! و داغون كرد و بعد گفتم با اين سفرهاي استاني مسخره‌اش! اما دوستم با شنيدن اين حرفم گفت: من راجع به سفرهاي استاني هيچ موضع‌گيري نه مثبت نه منفي نداشتم و تا موقعي كه در استان خودمان انجام بشود فكر مي‌كردم همه اين سفرها كه تا 200 مصوبه دارد الكي است، اما در سفر رئيس جمهور به استان خودمان شاهد بودم كه همه اين مصوبات از قبل كار كارشناسي مي‌شود و سپس همه جمع مي‌شود و مهر آخر آن در اين جلسه مي‌خورد.
وي افزود: البته دوستم مي‌گفت كه احمدي نژاد تصميمات خلق‌الساعه هم دارد؛ مثلا من براي شهر خودمان يك پروژه 2 ميليارد توماني براي تربيت بدني را كه ساعت‌ها طرح كارشناسي‌‌ گذرانده بود را آورديم كه در جلسه استاني مصوب شود ولي من شيطنت كردم و وقتي براي تصويب آمد گفتم آقاي احمدي‌نژاد 500 ميليون تومان ديگه هم اگر بدهيد مثلا يك استخر هم كنارش مي‌سازيم و احمدي‌نژاد هم قبول كرد ولي بلافاصله به آقاي سعيدلو گفت اين را از مبلغ فلان بند فلان ماده كم كنيد كه بعد هم داد.
اين فعال سياسي در ادامه با اشاره به اينكه اين فردي است كه رئيس ستاد هاشمي بوده و عليه آقاي احمدي‌نژاد حرف زده و نشريه پخش كرده ‌گفت: همين دوستمان براي مشخص شدن تفاوت گفتمان‌ها تعريف مي‌كرد كه ما قبلاً وقتي استاندار قرار بود بياد شهرمان، مثل زمان شاه از 4 ماه پيش خبر داشتيم كه استاندار قرار است مثلا در تيرماه بياد شهر ما بازديد ولي الان طوري شده كه من استاندار را اين قدر در شهرمان مي‌بينم كه گاهي كنار جاده مي‌ايستيم و مشكلات را حل مي‌كنيم.
جليلي در ادامه با اشاره به اينكه الان ديگر زمان آن نيست كه بگوييد دكتر نان و پنير مي‌خورد و به يتيمان محبت مي‌‌كند گفت: اين‌ها را در دوره قبل گفتيم و ملت آنها را مي‌داند. الان بايد نقاط عملكردي دولت را گفت.

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۷, پنجشنبه

اظهارنظری از زهره كاظمی با نام مستعار "زهرا رهنورد"، 30 سال پیش

زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی 68ساله در آبان‌ماه 1358 (همان زمان كه همسرش سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی بود) طی 7 شماره متوالی با روزنامه جمهوری اسلامی كه در آن زمان با سردبیری میرحسین موسوی منتشر می شد، گفت و گو كرد. این مجموعه گفت‌وگوها كه تحت عنوان "ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران" منتشر شد، حاوی نكات مهمی است كه در اینجا به آنها اشاره می‌شود:

زهرا رهنورد در این مجموعه گفت‌وگوها خواستار سپردن دولت به نسل جوان و كناره‌گیری دولت‌مردان با "سن‌های بالا" شد و اظهار داشت: «چون حرف سر این است كه چه تیپ دولتی روی كار می‌خواهد بیاید، به نظر من در درجه اول باید انشاء الله دولتی روی كار بیاید كه اول از نسل جوان و زبده باشد، به هیچ‌وجه سن‌های بالا كارایی ندارند. ما احتیاج داریم به تجربه دست زدن. چون اسلام 1400 سال پیش توی سیستم بسیار ساده‌ای پیاده شده بود، حالا می‌خواهیم اسلام را به شكل پیچیده‌ای در این نظام قرن بیستمی پیاده بكنیم، در این زمینه نیاز به تحول و شجاعت داریم. دست به تجربه زدن، چه بسا شكست‌هایی بخوریم و این كار را حتماً نسل جدیدی می تواند بكند. كه در عین حال شدیداً ضدطبقاتی باشد. یك چنین تیپی بیاید روی كار، شروع كند شدیداً با صراحت، اصلاحات، تغییرات انقلابی در سیستم تقسیم زمین‌ها، دولتی كردن كارخانه‌ها و ملی كردن چون كه ملی كردن عمیق‌تر است. ما بعد از انقلاب باید بدون این كه وارد خشونت‌های مسلحانه شویم، باید وارد از بین بردن تضادهای طبقاتی و از بین بردن مالكیت‌های متمركز می‌شدیم. چون بعد از انقلاب وارد مرحله شدیداً ضد طبقاتی مبارزه با فئودال‌ها و سرمایه‌دارها نشدیم، به آن هدف اصلی كه توحیدی كردن افكار و اندیشه مردم است نیز نرسیدیم.»

رهنورد ضمن ایراد اتهام تقلب به نحوه انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی، متن نهایی تدوین شده قانون اساسی از سوی این مجلس را غیرعادلانه خوانده و اظهار می‌دارد: «در مورد قانون اساسی باید بگویم اولاً در این تركیب یكدستی كه در مجلس خبرگان هست، من موافق نیستم. كه البته به این معنا نیست كه اینهایی را كه الآن هستند، آدم‌های خوبی ندانم. قطعاً افراد خالص و پاكی هستند. مردم محله¬های خودشان اینها را انتخاب كردند و هیچ شكی نیست. حالا اگرچه در انتخابات تقلب بوده ولی به نظر من همه دسته‌ها و گروه‌ها تقلب كرده اند! این تركیبی كه وجود دارد، بینش مكتبی اسلام كه الآن برای ما اصل قضیه است، در آن به ندرت حضور دارد، نه اینكه مطلقاً وجود نداشته باشد، هستند افرادی كه خیلی مبارز هستند و در عین حال، مكتبی فكر می‌كنند ولی اندیشه حاكم بر مجلس خبرگان به نظر من یك اندیشه سنتی، مكتبی اسلام است. جنبه های اسلامی قانون اساسی قوی‌تر است ولی جنبه‌های برابری طلبانه¬اش، آزادیخواهانه آن، آنطور كه اسلام می‌خواهد، نیست. به این دلیل كه جنبه مكتبی ندارد. یك مثالی من اینجا می‌زنم كه خیلی جالب بود و آن این بود كه لغت توحید را حذف كردند، به‌خاطر این كه به نظرشان بوی ماركسیستی می‌داد ولی لغت توحید اصلاً، اصل اول اصول دین ما است. چطور ما می‌توانیم به آن اصل مشكوك باشیم به‌خاطر این كه از یك مكتب منزجریم. انزجار ما از یك مكتب را فقط و واقعاً می‌توانیم با قدرت مكتب خودمان نشان دهیم. ما كه بیاییم و مكتب خودمان را حقیرتر نشان بدهیم، دیگر چطور می‌توانیم از آن مكتب منزجر باشیم. ما هم اگر منزجر باشیم، توده ما خواه ناخواه گرایش به آن پیدا می‌كنند. لغت توحیدی را آنها بیم از آن داشتند به‌خاطر این كه فكر می‌كردند معنی جامعه كمونیستی را می دهد، در حالی كه (جامعه توحیدی)، جامعه‌ای را می گویند كه هر گونه طبقه‌بندی در آن وجود ندارد. این یك جز كوچكی بود كه من مثال زدم كه آیا وقتی كه با یك چنین شروع می شود، صحبت قانون اساسی طبیعی است كه از اول روال منطقی و مكتبی به خود نداشته باشد."

همسر موسوی سپس در مخالفت با تصویب اصل ولایت فقیه در قانون اساسی می‌گوید: «این حقی كه به ولایت فقیه و شورای ولایت داده شده، كاملاً نفی كننده آن توانایی‌های انسان برای شناخت حق و باطل است. به نظر من این كارایی منفی است. ضعفش در این است كه توان شاخت و مسئولیت را از مردم می گیرد. اصلاً ولایت باید روشن شود كه مسئله قیم بودن برای مردم نیست و مسئله فقیه باید معلوم شود. شرایط فقاهت باید معلوم شود و در صورتی این 2 مفهوم به همان معنی اصلی اسلامی‌اش بر گردد نه به آن معنایی كه بعدها پیدا شده و الآن هم یك چیزی نیست كه بشود واقعاً صد در صد با این مفهومی كه عرضه می شود، بگویم مورد دفاع هر اسلام شناسی باشد. آن كدام فرد است كه بتواند نماینده خدا باشد در روی زمین و بنابراین طبعاً باید با توجه به اینكه خود خدا آزادی و اختیار به خود انسان‌ها داده، دیگر هیچ كس نمی تواند سلب آزادی و اختیار از انسان‌ها بكند، به‌عنوان اینكه من ولی هستم. این پرورش فقیهی كه بعد از ائمه تا الان داشتیم، می بینیم افرادی با خرد و نبوغ امام خمینی اگر نگوییم كه اصلاً نداریم، خیلی كم داشتیم و این خودش واقعیتی را نشان می دهد كه خود آن زمینه ها نارسا است. این فقیهی كه از همین حوزه تربیتی كه تمام فقها داشتند، می خواهد طی كند و بیاید ولایت كند، خود این فقیه روی میزان شناختش حرف است. یعنی من معتقد نیستم بتواند همه جا باشد و رهبری همه جانبه در جامعه داشته باشد. در نتیجه شخصیت شناسی فقیه چیزی است كه باید تغییر پیدا كند. فرض كنیم فقیهی آمد روی كار و شناختی خیلی متعالی هم داشت، آیا این باید به این ترتیب رهبری كند كه تمام قدرت خلاقیت، انتخاب، كارایی و هر نوع مسئولیتی را از مردم بگیرد. اگر اینچنین باشد، این حقی كه در قانون اساسی مطرح شده از نظر من مردود است.»

زهرا رهنورد سپس به روحانیت به شدت انتقاد كرده و می‌گوید: «سازمان روحانیت این ضعف را داشت كه مكتبی نبود و از نظر بینش بسیار پایین بود. بعد از انقلاب در حقیقت تا حدود زیادی قدرت به دست روحانیتی كه صدیق بود ولی بینش نداشت، افتاد. گروه هایی كه در طول انقلاب حضور داشتند ولی حضورشان به هیچ‌وجه حالت فعال و مكتبی نبود.»

گفتنی است زهره كاظمی با نام مستعار "زهرا رهنورد" در سال 1348 با میرحسین موسوی ازدواج كرد و پس از برگزاری یك نمایشگاه نقاشی در حسینیه ارشاد به همراه همسرش كه او نیز خود را با نام مستعار "حسین رهجو" معرفی می‌كرد، به امریكا رفت و در آستانه پیروزی انقلاب به ایران بازگشت.‏ رهنورد در سال 75 به جبهه اصلاح‌طلبان می پیوندد و در كنار محمد خاتمی قرار می‌گیرد. با پیروزی خاتمی در ‏انتخابات دوم خرداد 76 وی به عنوان مشاور سیاسی رئیس‌جمهوری برگزیده می‌شود. یك سال بعد نیز به عنوان رئیس ‏دانشگاه الزهرا(س) منصوب می شود، سمتی كه تا سال 85 در آن مشغول به كار بود. زهره كاظمی (زهرا رهنورد) مدارك كارشناسی ارشد و دكتری خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه آزاد دریافت كرده است.

منبع : روزنامه جمهوری اسلامی در تاریخ‌های 14 لغایت 24 آبان 1358

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

احمدي‌نژاد: كسي حق ندارد حتي به بهانه طرفداري از من عليه ديگران حرف بزند

خبرگزاري فارس: رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه احدي حق ندارد در روند تصميم گيري مردم در انتخابات اثر گذاري سوء داشته باشد، تاكيد كرد: كسي حق ندارد به خصوص به بهانه طرفداري از بنده، عليه ديگران حرف بزند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري در حاشيه آيين گشايش بيست و دومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در مصلاي امام خميني (ره) در پاسخ به سئوالي به ذكر چند توصيه انتخاباتي پرداخت و تاكيد كرد: انتخابات بايد به تقويت وحدت و همبستگي ملي منجر شود و تجلي قدرت ملي براي پيشبرد امور كشور باشد و نبايد فضايي براي ترويج بد دلي در كشور ايجاد شود.
وي با تاكيد بر اينكه در آينده نزديك درباره انتخابات مفصل با مردم سخن خواهد گفت، در عين حال طي سخناني خطاب به ملت اظهار داشت: انتخابات متعلق به ملت و در واقع نقطه تجلي اراده ملت و جايي است كه ملت مي خواهد آينده كشور را رقم بزند و هيچ احدي حق ندارد در انتخابات دخالت سوئي كند و يا سعي كند در روند تصميم گيري مردم اثر گذاري سوئي داشته باشد.
رئيس جمهور در ادامه، با بيان اينكه رهبر عزيز انقلاب در مشهد مقدس فضاي بسيار لطيف، عاطفي و مناسبي را در باره انتخابات ترسيم كردند، افزود: انتخابات حق مردم است و كانديداها و هواداران آنها هم حق دارند تبليغات كنند.
احمدي نژاد اضافه كرد: در تبليغات اصل بر معرفي كانديداست و بايد خودشان را معرفي كنند و همه بايد تلاش كنند فضاي مناسب و آرامي باشد؛ اگر خداي ناكرده فضاي تهمت و دروغ و تخريب و فضا گرد و غباري باشد، در اين فضا تشخيص هم سخت مي شود و اين تضييع حق مردم است.
وي بر همين اساس به هواداران كانديداهاي رياست جمهوري دهم توصيه كرد كسي حق ندارد به بهانه حمايت، فرد ديگري را تخريب يا توهين كند و يا افترا بزند و يا دروغ بگويد؛ البته برخي ها در اين گونه كارها حرفه اي هستند و در مراسم امروز فردي به من گفت نمي خواهيد به دروغ هايي كه عليه شما مي گويند جواب بدهيد كه گفتم من براي اينگونه كارها وقت ندارم.
"بايد كار كنيم و به نظرم ورود به اين عرصه به حال كشور مضر است؛ بنابر اين هيچ كس حق ندارد به خصوص به بهانه طرفداري از بنده به ديگران حرفي بزند و كساني هم كه تحت عنوان ستادهاي مردمي مي خواستند كار كنند به آنها پيغام دادم كه در فضاي شما نبايد مطلقا حرف ديگران باشد و عليه ديگران فعاليت شود و يا توهيني به ديگران صورت گيرد و اصولا نبايد اين قبيل كارها انجام گيرد ".

* از همه كساني كه در اين چهار سال عليه من حرف زدند و الان هم مي گويند گذشت كردم

رئيس جمهور به كانديداها و هواداران آنها توصيه كرد كه حرف خود را بدون غلو بزنند و واقعيات را در حدي كه لازم است و واقعيت و ارزش گفتن دارد بگويند؛ چرا كه بسياري مطالب هست كه واقعيت دارد، ولي ارزش گفتن ندارد و طوري نباشد كه بخواهند ضعف‌ها را بپوشانند؛ هر كسي ضعف و اشكالي دارد.
احمدي نژاد تاكيد كرد: انتخابات بايد به تقويت وحدت و همبستگي ملي منجر شود و تجلي قدرت ملي براي پيشبرد امور كشور باشد و بايد به نقطه اي برسيم كه بعد از انتخابات، جايگاه كشور در جهان و اقتدار ملي بالاتر برود و قدرت اعمال مديريت افزايش پيدا كند و همه اينها نيازمند يك فضاي تعاملي سازنده و منطقي است و نبايد فضايي براي ترويج بددلي در كشور ايجاد شود.
وي اضافه كرد: همه بايد بيايند و ديدگاه هاي خود را مطرح كنند و برنامه ها را بگويند و ملت هم انتخاب مي كند و هر انتخابي ملت انجام دهد، همه بايد بپذيرند؛ همه يك راي دارند و بنده هم در انتخابات يك راي دارم كه مي دهم و درنهايت هر چيزي كه ملت تصميم بگيرد همه بايد تبعيت كنند، براي اينكه كشور جلو برود و آرمان هاي ملت ما محقق شود و عزت ما محفوظ و روز افزون باشد.
رئيس جمهور گفت: ملت ايران علاوه بر اينكه ملتي فرهنگي و اخلاقي و انسان دوست هستيم، جمهوري اسلامي ايران نيز هستيم و آن چيزي كه در انتخابات اينجا بروز مي كند بايد براي همه ملت ها الگو شود؛ چرا كه ما مي خواهيم جامعه شاهد و الگو برپا كنيم كه انتخابات يكي از صحنه هاي بسيار مهم و اثر گذار در دنياست كه به سرعت به الگو تبديل مي شود و همه كانديداها و طرفدارانشان و مردم و به خصوص رسانه ها بايد كمك كنند.
احمدي نژاد افزود: قبلا هم گفتم از همه كساني كه در اين چهار سال عليه من حرف زدند و الان هم مي گويند گذشت كردم و هيچ دنبال نكردم و دنبال هم نمي كنم، ولي بالاخره اين چيزهايي است كه آثار دارد و ممكن است نتيجه آن به كساني كه مي خواهند چنين اخلاقي را منتشر كنند برگردد.
وي در پايان خاطر نشان كرد: ما بايد وقتي را كه ملت در اختيارمان قرارداده است، براي خدمت بگذاريم و آن مقدار هم كه نياز به اطلاع رساني هست در حداقل آن بايد انجام دهيم و از همه دوستانه خواهش مي كنم به سمت فضاي منطقي و اعلام برنامه ها و تقويت دوستي ها و برادري ها بروند.

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۴, دوشنبه

فاطمه موسوی : چرا با دشمنان همراهي مي کنيد ؟؟

کنکاش در تاريخ به همه اثبات کرده است که آزموده را نبايد آزمود. گاهي گاف هايي از برخي منور الفکرها مي بينيم که همچنان که دل رهبري را به درد مي آورد ما را نيز مي آزارد.هميشه رهنمودهاي مقام عظمي ولايت مشت محکي بر دهان برخي از دشمان دوست نما بوده و هست . ولي باز از شيطنت اين گونه افراد مغرض و منفعل کم نشده است گويا بايد هر بار گوشزد شود و هر بار از شکست قبلي ايشان پرده برداري مجدد کرد .با اينکه در همه امور سنگ اندازي کردند و در هر جا که دولت تلاشگر به موفقيتي دست يافت اينان چون مار زخمي نيش از آستين خودي سر برآورده و زهر خود را پاشيده اند. غفلت و حقارت در برابر ديده گان مردم شريف و غيور حاضر در صحنه جزيي از بخش لاينفک باطن اينان است که هر روز اين بر همگان اشکار تر و ملموس تر شده است. بخشي از سخنان رهبري به همين رسوايان دوست نما بود که ملت بزرگ ايران با حضوپرشور وصميمانه خود در انتخابات رياست جمهوري انتخاباتي مي آفريند که دشمن را خشمگين کند.واين نکته اي است که برخي از اين دشمنان انگشت اشاره را تا جايي بر ان فرو گذاشته اند که گويا مردم ما خواب زده و يا اينکه رهبريت و نظام را رها کرده اند. ملتي که در طول سيسال و قبل از ان سالهايي در جور و ستم طاغوتيان در مبارزه و در استقامت زبان زده همه عالم و جهانيان شده اند،آيا دشمن از اينچنين مردمي درس نگرفته است ؟که باز هم لبه تيز تيغ خود را در دست گرفته و ابلهانه فرياد حقوق ملت ايران اسلامي را سر ميدهد و از اين مردم مي tخواهد کهبرپاي صندوقهاي راي نروند و با نظامي که بر گرفته از تلاشها و مجاهدات خود اين ملت و دلسوزان خدمتگزارش بنياد شده است دشمني ورزند ؟؟؟؟ زهي خيال باطل که مردم قهرمان ما گوش به اين ياوه ها بدهند. و يا بعضا با انگشت گذاري بر روي کانديدا هايي از حس بلند پروازي آنها استفاده کرده و فريب و نيرنگ خود را در وعده هاي پوچ وتو خالي بر مي انگيزد و آنان را وادار به بد اخلاقي ومخدوش سازي چهره کانديداي ديگري که دشمن از ان بيم و هراس دارد مي کند . اين باعث تاسف است که آب را بر اسياب دشمن مي ريزند و فريب دغل بازي آنان را ميخورند. چرا با رقابت سالم به معرفي خود و بر نامه هاي خود نمي پردازيد و چرا بايد با ناديده انگاشتن پيروزي و يا محبوبيت ديگران سعي به زيبا سازي رفتار زشت خود مي پردازيد. بايد عرض کنم که دشمن در بدترين شرايط قرار دارد که اينگونه با هجمه قرار دادن دستاوردهاي انقلاب و جمهوري اسلامي سعي در خنثي سازي وجد وشور بپا شده ناشي ازدست يابي به موفقيت هاي اخير ملت و دولت ايران نموده است .چشماني که هميشه باز باشد هر گز تحرک دشمن را ناديده نخواهد گرفت و خود را براي نزديک سازي به آن به هر آب و آتشي نخواهد زد. روي صحبت بنده نيز به همان هايي است که صبح تا شب در دفتر شان رفت و آمد هايي است که باعث نا زيبا يي هر چه بيشتر اين کانديداها ميشود . شمارا به خدا لحظه اي به خود آييد و بازگشت را ترجيح دهيد. در سخنان رهبر فرزانه انقلاب اينطور شنيديم که متأسفانه برخي دوستان بيانصاف و کساني که جزو ملت هستند و توقع دارند مردم به آنها توجه کنند، با ناسپاسي، عليه ملت حرف ميزنند و با تکرار حرف دروغ دشمن، سلامت انتخابات را زيرسئوال مي برند.شکافي که دشمن مي خواهد در بين ملت و دولت و رهبري ايجاد کند يک حيله و تزوير جديد نيست بلکه دشمن مدت هاست منتظر لحظه اي است تا بدترين ضربات خود را از طريق همين دوستان دهن بين نادان وجاهل بر پيکره نظام وارد کند.دشمن سعي دارد موفقيت هاي کسب شده را عکس جلوه دهد و با تاسف در سايتي از اين دست افراد که با دغل و جابجايي نظر سنجي همين خواسته دشمنان را بکار گرفتند. امروز در تريبونهاي خود فرياد سر مي دهند که الا يا اهل عالم در ايران آزادي پايمال شده و ما مي خواهيم بيايم و آزادي از دست رفته شما را باز گردانيم و با دشمنان هم کلام شده و برصحت انتخابات انگشت شيطنت آميز گذاشته و مي کوبند آنچه را که خود در انجام آن نا توانند.با در نظر گرفتن سخنان مقام معظم رهبري که بار ديگر تداوم حضور ملت قهرمان و امت شهيد پرور رادر پاي صندوقهاي رايبه همراه خواهد داشت و از طرفي نيز سرکوب کردن دشمنان داخلي و خارجي را به همراه خواهد داشت .در انتها ي سخن به اين نتيجه خواهيم رسيد که باز هم براي رسيدن به يک پيروزي ديگر بايد در پناه سخنان رهبري گوشها و چشم هارا خوب باز کرد وخوب شنيدو خوب ديد تا در حماسه اي ديگر به رقم بد خواهان عدالت و غربزده گان بي هويت و همچنين جاهلان و خود فروختگان و بد خواهان و مغبوضين پيروزي هاي اخير ملت و دولت کار آمد به جهانيان اثبات کنيم که ما ملت ايران، مومن به همان اسلام و آرمانهاي امام و شهدا و دستورات رهبر حکيم انقلاب مقام معظم رهبري هستيم.

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۳, یکشنبه

حاج رضا میگوید توکلی و مسیح مهاجری پیرو سیاستهای پنهان

با سلام به تمامی عزیزانی که در خط امام و رهبری ایستادند و در این روزهای حساس وسرنوشت ساربرای ملت در صدد روشنگری صادقانه تلاش میکنند. آقای توکلی و مسیح مهاجری کسانی هستند که ما بایستی تا به امروز خوب شناخته باشیم اگر غیراز اینست پس بایستی کمی به حافظه خود فشار بیاریم . من امروز برای ثپت درتاریخ و هر چه بیشتر روشن شدن افکار عمومی از این دو شخصیت جنجالی مطاالب زیر رابرای شما تهیه نمودم . حاج رضا عزیز دوست گرامی تعریف میکنه بچه های نسل دومی انقلاب دوران وزارت آقای توکلی را هنوز از خاطرشان نرفته دوران سیاهی که جناح راست از فرامین امام راحل مثل امروز که خود را بالاتر از ولایت می دانند سرباز می زدند و با استدلالات مختلف مثل اینکه صحبت امام مولایی بود یا ارشادی سعی می کردند از زیر بار مسئولیتهایشان شانه خالی کنند تا اینکه ایشان بار سفر بستند و برای ادامه تحصیل به کشور گل و بلبل و خانه روباه پیر یعنی انگلستان سفر کردند و بعد از مدتی با کوله باری از تجربه و با مدرک دکتری اقتصاد از فرنگ بازگشت این دوران مصادف بود با دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و ایشان سوار بر بال باد با شناخت از فضای انتقادی مردم نسبت به حکومت هاشمی با اعلام مخالفتهای مختلف و انتقاد از شیوه مدیریت هاشمی کم کم چهره خویش را در نزد انقلابیون بازسازی کرد، در دوران خاتمی نیز به همین شیوه ادامه داد بطوریکه در انتخابات به عنوان یک لیدر اصولگرا توانست جایی در دلهای مردم باز کند و در دو مرحله به نمایندگی مجلس انتخاب شد اما از همان دور اول انتخاب شدنش در مجلس هفتم با سیاستهای بسیار حرفه ای دولت را مورد هجوم خود و همفکرانش قرار داد البته شناخت این آدم واقعا سخت است چهره ای مودب و مذهبی اما به دید من بسیار خطرناک که شاید در آینده اگر خداوند کمک کند نقاط تاریک حضور ایشان در انگلیس کشف خواهد شد ، یادتان می آید با چه شهامتی موسوی جاسوس را جاسوس می نامید اما بعد از مدتی نامه یا بقول معروف توبه نامه ایشان نسبت به موسوی به سمع و نظر ارباب جمعی رسانه رسید جدا چرا ؟ امروز کم کم او با رخنه در جبهه اصولگرایی به عنوان لیدر مخالفین دولت شناخته می شود آیا این همان سیاست روباه پیر انگلیس نیست ؟ یعنی تفرقه در جناح اصولگرایی!!

همین آقای مسیح مهاجری (روزنامه جمهوری اسلامی) که رابطه مراد و مریدی با آقای هاشمی رفسنجانی دارد و از همان روز اول انتخاب احمدی نژاد بر خلاف همه نصایح رهبری با سیاه نمایی کارهای دولت در صدد تخریب دولت بر می امد آیا عملکرد این فرد در روزنامه و نگاه تخریبی او به دولت ، مورد علاقه روباه پیر انگلیس نیست ؟ یادش بخیر این روزنامه دیگر روزنامه اون قدیمها نیست روزنامه ای که هر روز صبح با افتخار می خواندیمش ولی امروز اگر کمکهای بعضی از آقایان نباشد یک روز هم دوام نمی آورد چون پایگاه مردمیش را از دست داده است .

و امروز توکلی و روزنامه جمهوری اسلامی به مدیریت مسیح مهاجری آب در هاوان دشمن می کوبند اما آنها مطمئن باشند نسل امروز انقلاب با شناخت تاریخ انقلاب و با پیروی از مقام معظم رهبری سره را از ناسره باز می شناسد حتی اگر در پشت مقدس ترین تریبونها پنهان شده باشند.

جناب آقای مسیح مهاجری ایا به نظر شما این شرم اور نیست به مقام محترم ریاست جمهوری عزیز کشورمان تهمت دروغ حواله کنید .

آقای مسیح مهاجری عصر روز چهارشنبه در دیدار باهسته مرکزی نسیم ٨٨ بیان میکنند یکی از دروغ هایی که شاید عوام متوجه نشوند اما خواص می فهمند "ادعای پیروی از ولایت فقیه" است. ما در طول این سی سال دولتی نداشتیم که تا این حد نسبت به رهبری و مراجع تقلید بی اعتقاد باشد و البته از آن طرف سنگ آن را هم به سینه بزند ایشان میگویند بنظر من شورای نگهبان در روز قیامت هیچ جوابی ندارد بدهد که چگونه این فرد را جزء رجال سیاسی کشور اعلام کرد یا اگر بخواهد برای این دوره هم این کار را تکرار کند. من اگر در شورای نگهبان بودم بدون هیچ تردیدی و با توجه به عملکرد و بی‌صداقتی اش اعلام می کردم احمدی نژاد به هیچ وجه شایستگی کاندیداتوری برای ریاست جمهوری آینده را ندارد. حاج اقا خجالت هم بخدا خوب چیزیه . والسلام