ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

محمد حسين زاده - دانشجوي ارشد مديريت دانشگاه فردوسي مشهد

1- شنيده ايد كه مي گويند شيرسلطان جنگل است. يك روز اين سلطان جنگل در حال بازديد از قلمرو خود بود كه خرگوشي را ديد. دستور داد خرگوش را به پيشش آوردند. جناب شير خطاب به خرگوش گفت: اينجا چه مي كني و با اجازه چه كسي در قلمرو ما زندگي مي كني؟ خرگوش به هزار و يك دليل اثبات كرد كه من جاي زندگي ام در جنگل است. شير خطاب به خرگوش گفت كه كلاهت كجاست؟ خرگوش كه مانده بود چه بگويد گفت كه به جد و اجدادت قسم كه من كلاهي نداشته ام كه بگويم كجاست. شير به خرگوش گفت پس اگر نمي خواهي كه من بخورمت بايد الساعه برايم هويج بياوري. خرگوش سريع هويج آورد، شير گفت كه چرا نارنجي است، خرگوش سبزش را آورد، شير گفت چرا كوچك است، خرگوش بزرگش را آورد، شير گفت...، خرگوش... آورد. خلاصه هر چه شير مي گفت، خرگوش مي گفت چشم و مي آورد، وقتي شير ديگر بهانه اي نداشت با عصبانيت خطاب به خرگوش گفت پس كلاهت كو؟
2- ماجرا اين است كه از سال 82 ما را متهم مي كردند كه در مسئله هسته اي پنهان كاري كرده ايد و دم به ساعت تهديد و بيانيه از شوراي حكام و شوراي امنيت برايمان صادر مي كردند. مسئولين آن دوره هم به اسم اعتمادسازي هر چه آقا شيره مي گفت، از ترسش گوش مي كردند و پاي هر بيانيه اي را امضا مي كردند. اما امروز كه ايران 18ماه جلوتر براساس همان قانوني كه جناب شير و كفتارها و گرگ هاي اطرافش تنظيم كرده اند، ساخت سايت فردو را به آژانس اعلام كرده است، باز بيانيه مي دهند كه چرا مي سازيد! حالا كار به اين نداريم كه براساس همان قانون خودشان، بايد به كشورهاي متقاضي انرژي هسته اي صلح آميز در ساخت تأسيسات كمك كنند.
3- جان كلام اين است كه قانون جهان، قانون جنگل است، هر كس با روساي اين جنگل باشد در امن و امان است. بمب هسته اي هم داشته باشي ولي چون اسراييل هستي و هم پيمان آمريكا خلاف قانون نيست ولي اگر دانشمند هسته اي در ايران، آب هم بخواهد بخورد، چون كمك به ساخت بمب اتم است محكوم است و مصداق تروريسم و بعدش بيانيه هاست كه رديف مي شود.
عربستان با حكومت سلطنتي ديكتاتوري و باخفقان شديد با اسراييل براي نابودي حماس جلسه مي گذارند، 22روز غزه به خاك و خون كشيده مي شود و 5كشور شوراي امنيت به اسراييل اطمينان خاطر مي دهند كه ما حق وتو داريم و نمي گذاريم كسي بگويد كه بالاي چشمت ابروست و آنوقت حماس محكوم مي شود و به جاي وهابيون عربستان با سابقه كشتار حجاج در مكه و حمايت از حمله به غزه و كشتار شيعيان يمن، ايران مي شود ناقض حقوق بشر و حامي تروريست ها.
ماجرا اين است كه يا بايد قوائد دهكده (جنگل) جهاني را بپذيريم و بشويم مثل همين حاكمان كشورهاي عربي خليج كه سرشان در خور و خواب و شهوتشان گرم است و يا راه امام را در پيش بگيريم و نظم ظالمانه جهاني را قبول نكنيم و آن را بر هم بزنيم و طرحي نو براندازيم.
4- امام چون حكم ارتداد و اعدام انقلابي سلمان رشدي را داد، ترسوها گفتند كه خلاف مصلحت است و به خودي خود، كشور به خاطر اعدام قاتلين و اشرار به نقض حقوق بشر محكوم است، حال با حكم اعدام سلمان رشدي كه ديگر ما را با خاك يكسان خواهند كرد!
5- اقدام مجلس و دولت در جواب قطعنامه اخير، جوابي قاطع و صريح و روشن براي غرب بود. آشفتگي غرب در اظهارنظرهاي متناقض مسئولان غربي از پاسخ ايران مشخص است.
6- مردم ايران در طول تاريخ در عين حالي كه صلح طلب بودند، عزت طلب هم بودند و براي همين است كه بعد از گذشت سالها از قرارداد تركمنچاي و گلستان، هر ايراني آزادي خواهي اظهار شرم و تنفري از حاكمان بزدل قاجار مي كند.
7- دشمن، دشمن است و آمريكا، روسيه، انگليس، فرانسه و چين هم ندارد، هر كشوري كه استقلال ما را و عزت ما را به رسميت شناخت براي ما هم عزت است و هر كشوري كه دشمني كند بايد با او دشمني كرد. به كسي كه چنگ و دندان نشان مي دهد كه تو را بدرد، لبخند زدن احمقانه است.
5- درست است كه در جنگل زندگي مي كنيم، ولي آنكه نام شير بر خود نهاده، به حبابي مي ماند كه به قول رهبر شجاع حزب الله لبنان و تصريح قرآن، خانه شان از تار عنكبوت هم سست تر است كه آنها هنوز در حماس و حزب الله در مانده اند چه برسد به ايران كه اگر درصدي احتمال توفيق ميدادند لحظه اي در حمله به ايران دريغ نمي كردند كه در عراق و افغانستان اين چنين كردند