ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۸۷ اسفند ۱۵, پنجشنبه

آمريكا به زمينه‌هاي گفتگو با ايران چشم دوخته است

خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه آمريكا تاكيد كرد كه ايران به زمينه‌هاي گفتگو با ايران چشم دوخته و آماده تعامل با ايران است.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا ديروز در پايان سفر دو روزه‌اش به مصر ، سرزمين‌هاي اشغالي و كرانه غربي در هواپيماي حامل وي به بروكسل به خبرنگاران گفت: واشنگتن به زمينه‌هايي چشم دوخته تا با ايران از جمله درباره افغانستان و در صورتي كه مطمئن شود اين مذاكرات مفيد است، گفتگو كند.
اين در حالي است كه اوباما روز جمعه در پايگاهي نظامي ضمن اعلام راهبرد جديد آمريكا در عراق تصريح كرد كه به دنبال تعاملي اصولي و پايدار با كشورهاي خاورميانه از جمله ايران و سوريه است.
كلينتون با تكرار ادعاي گذشته، ايران را به دخالت در امور داخلي كشورهاي منطقه و حمايت مالي از حزب الله و حماس و ديگر گروهها متهم كرد ولي در عين حال به حمايت‌هاي گسترده كاخ سفيد به رژيم صهيونيستي و در اختيار قرار دادن تجهيزات نظامي به اين رژيم و دخالت واشنگتن در مسائل ديگر كشورها هيچ اشاره‌اي نكرد.
وزير امور خارجه آمريكا در عين حال گفت دولت آمريكا رايزني با ايران در خصوص افغانستان را بررسي مي‌كند.
كلينتون در پاسخ به سوالي درباره امكان رايزني آمريكا با ايران در خصوص افغانستان گفت: اگر مطمئن شويم اين مذاكرات مفيد و سازنده باشد، آن را بررسي خواهيم كرد.
وي گفت: در روزهاي اوليه تلاش‌هاي نظامي آمريكا و متحدين ما براي تحت تعقيب قرار دادن طالبان و القاعده ، ايران با سفير ما به طور روزانه رايزني مي‌كرد.
"هيلاري كلينتون " در ديدار با "شيخ عبدالله بن زايد آل نهيان " وزير امور خارجه امارت متحده عربي در شرم الشيخ مصر اعلام كرد كه وي ترديد دارد كه ايران به هر گونه تلاش براي تعامل بين دو كشور [ايران و آمريكا] پاسخ دهد.

۱ نظر:

Amoo Omidvar گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.