ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۸, جمعه

گوشه‌نشيني و تنزه‌طلبي شاخص هاي اصلي تحجر از ديدگاه امام است

خبرگزاري فارس: وحيد جليلي تحجر در ديدگاه حضرت امام را داراي دو شاخص اصلي گوشه‌نشيني و تنزه‌طلبي دانست و افزود: من درنامه‌اي خطاب به ميرحسين موسوي خطاب به وي نوشتم كه شما در اين 20 سال جزو مصاديق اعم تحجر هستيد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، در مخابره خبر مربوط به سخنراني وحيد جليلي در تاريخ 11 ارديبهشت در نشست واحد خواهران اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان و در قسمت تيتر اين خبر مبني بر اينكه "مخالفان احمدي‌نژاد حرفي براي گفتن ندارند " اشتباهي رخ داده بود كه بدينوسيله در پي اعتراض نامبرده به اين خبر، متن دقيق اظهارات وي منتشر مي‌شود:
وحيد جليلي روزنامه‌نگار و فعال سياسي در نشست واحد خواهران اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با بيان اينكه به نظر من بايد از حضور آقاي موسوي در انتخابات استقبال كنيم گفت: بايد از اينكه چپي‌ها تحت لواي ايشان رفته‌ و قبول كرده‌اند كه بايد با يك ادبيات متفاوت‌تري صحبت كنند استقبال كنيم.
وي در ادامه با اشاره به اينكه جنگ رواني روزهاي آينده معين مي‌‌كند كه چه اتفاقي خواهد افتاد و چه اتفاقاتي در پيش است گفت: اجمالش اين است كه اگر ما نقدي هم نسبت به آقاي موسوي داريم بايد در يك چهارچوب منطقي و استدلالي طرح بشود.
اين فعال سياسي در ادامه عرصه انتخابات را عرصه مقايسه خواند و خاطرنشان كرد: عملكرد احمدي‌نژاد و موسوي را مقايسه كنيد زيرا اگر مقايسه بشود خيلي چيزها مشخص خواهد شد.
جليلي در ادامه افزود: نبايد عرصه را حدي و سياه و سفيد كرد چون اگر سياه سفيد شود طيف مقابل نيز مي‌توانند سياه سفيد كنند.
جليلي در ادامه ميرحسين را داراي برخي نقاط قوت دانست و گفت: كتاب فرزند ملت كه براي احمدي‌نژاد درست شده‌ است 10 برابرش را مي‌توانند براي ميرحسين دربياورند زيرا ميرحسين از نظر شخصي از اين چيزها دارد.
وي افزود: بررسي شخصيت و ديدگاه‌ها و عملكرد هر كانديدايي از ويژگي‌هاي لازم براي شناخت و رأي دادن به هر كانديدايي است.
اين روزنامه نگار در ادامه با اشاره به اينكه از طرفي ميرحسين در 10 سال گذشته رئيس فرهنگستان هنر بود و از طرفي ديگر ايشان ادعا دارد كه مثلا من خط امام را مي‌خواهم دنبال كنم، تصريح كرد: من يك بار 3 ، 4 سال پيش و يك بار حدود يك‌ ماه پيش از ايشان درخواست مصاحبه كردم ولي ايشان هيچ‌گاه نپذيرفتند.
جليلي در ادامه با اشاره به پيام امام راجع به هنرمندها افزود: سؤال من از ايشان اين بود كه من شما را به عدالت‌خواهي و خط امامي مي‌شناسم، شما 10 سال است كه رئيس فرهنگستان هنر هستيد، ميلياردها تومان در اين حوزه خرج كرده‌ايد بياييد و بگوييد كه چه قدمي به سمت خط امام برداشتيد؟
وي خاطرنشان ساخت: ما كه 10 سال است در صحنه رسانه و فرهنگ و هنر هستيم چيزي از ميرحسين در اين رابطه نديديم شايد هم گفته باشد شايد هم كاري كرده باشند و ما نديديم و از فرهنگستان هنر چنين تلقي نداريم.
اين فعال سياسي با اشاره به ديدگاه‌هاي مشخص و غيرقابل تأويل ما در حوزه هنر، خطاب به ميرحسين گفت: شما در اين فرهنگستان هنر كه جايگاه كوچكي بوده نتوانستي خط امام را حتي 10 درصد هم پياده كني و يا شايد هم نخواستي؛ حالا چه طور ادعا مي‌كنيد كه مي‌خواهيد كل مملكت را براساس گفتمان امام اداره كنيد.
جليلي با اشاره به سكوت ميرحسين در 20 سال گذشته و بيانيه وي مبني بر اينكه "براي جلوگيري از ورود به تحجر بايد به هاشمي رأي دهيم " كه يك روز قبل از انتخابات 84 در روزنامه شرق چاپ شد، گفت: آن زمان بنده يك نامه به ايشان كه در سوره هم چاپ شد نوشتم و گفتم تحجر كه يك فحش سياسي نيست. حرف‌هاي امام مبنا داشت؛ تحجر در ديدگاه حضرت امام تعريف و شاخص دارد. تحجر يك انگ سياسي و يك فحش ژورناليستي نيست كه ما هركجا بخواهيم خرجش كنيم.تحجر يك مفهوم تئوريك دارد.
وي تحجر در ديدگاه حضرت امام را داراي دو شاخص اصلي گوشه‌نشيني و تنزه‌طلبي دانست و افزود: من در آن نامه هم گفتم كه شما در اين 20 سال جزو مصاديق اعم تحجر هستيد ولي با اين وجود باز هم از ايشان درخواست كرديم كه مصاحبه بدهد كه ايشان نپذيرفت.
وي با تأكيد بر اينكه قضيه انتخابات قضيه‌ خيلي پيچيده‌اي نيست كه ما خيلي بخواهيم فكر كنيم و كار خاصي بكنيم گفت: هر كدام از كانديداها بايد كارنامه‌ خود را بياورند و سپس ما تصحيح مي‌كنيم كه در اين اثنا نمره يكي 14 يكي 12 و ديگري 7 مي‌شود كه از بين آنها انتخاب مي‌كنيم.
اين روزنامه‌نگار در ادامه علت رفتن در فضاهاي كاريزمايي را ضعف اطلاعات دانست و افزود: اگر احمدي‌نژاد واقعاً اينقدر نقطه قوت نداشته باشد و گفتمانش قوي نباشد كه بخواهد مستدلاً با رقبايش عمل بكند اصلا ارزش ندارد كه ما بخواهيم برايش كاري بكنيم.
جليلي در ادامه به بيان دو نمونه از اين مصداق‌ها پرداخت و گفت: ما دوستي داشتيم كه بعداً نماينده مجلس شد و الان 3 دوره است كه نماينده مجلس است و دور پيش هم رئيس ستاد هاشمي در استان خودشان بود و نشريه‌هاي زيادي هم عليه احمدي نژاد به اسم ايشان در آمده است؛ اخيراً در يك مجلس خانوادگي ايشان را ديدم و براي اينكه ببينم او چه مي‌گويد به او گفتم: مملكت را اين آقاي احمدي‌نژاد ريخت به هم! و داغون كرد و بعد گفتم با اين سفرهاي استاني مسخره‌اش! اما دوستم با شنيدن اين حرفم گفت: من راجع به سفرهاي استاني هيچ موضع‌گيري نه مثبت نه منفي نداشتم و تا موقعي كه در استان خودمان انجام بشود فكر مي‌كردم همه اين سفرها كه تا 200 مصوبه دارد الكي است، اما در سفر رئيس جمهور به استان خودمان شاهد بودم كه همه اين مصوبات از قبل كار كارشناسي مي‌شود و سپس همه جمع مي‌شود و مهر آخر آن در اين جلسه مي‌خورد.
وي افزود: البته دوستم مي‌گفت كه احمدي نژاد تصميمات خلق‌الساعه هم دارد؛ مثلا من براي شهر خودمان يك پروژه 2 ميليارد توماني براي تربيت بدني را كه ساعت‌ها طرح كارشناسي‌‌ گذرانده بود را آورديم كه در جلسه استاني مصوب شود ولي من شيطنت كردم و وقتي براي تصويب آمد گفتم آقاي احمدي‌نژاد 500 ميليون تومان ديگه هم اگر بدهيد مثلا يك استخر هم كنارش مي‌سازيم و احمدي‌نژاد هم قبول كرد ولي بلافاصله به آقاي سعيدلو گفت اين را از مبلغ فلان بند فلان ماده كم كنيد كه بعد هم داد.
اين فعال سياسي در ادامه با اشاره به اينكه اين فردي است كه رئيس ستاد هاشمي بوده و عليه آقاي احمدي‌نژاد حرف زده و نشريه پخش كرده ‌گفت: همين دوستمان براي مشخص شدن تفاوت گفتمان‌ها تعريف مي‌كرد كه ما قبلاً وقتي استاندار قرار بود بياد شهرمان، مثل زمان شاه از 4 ماه پيش خبر داشتيم كه استاندار قرار است مثلا در تيرماه بياد شهر ما بازديد ولي الان طوري شده كه من استاندار را اين قدر در شهرمان مي‌بينم كه گاهي كنار جاده مي‌ايستيم و مشكلات را حل مي‌كنيم.
جليلي در ادامه با اشاره به اينكه الان ديگر زمان آن نيست كه بگوييد دكتر نان و پنير مي‌خورد و به يتيمان محبت مي‌‌كند گفت: اين‌ها را در دوره قبل گفتيم و ملت آنها را مي‌داند. الان بايد نقاط عملكردي دولت را گفت.

هیچ نظری موجود نیست: