ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

ایران در مسیر بی نیازی از محصولات دفاعی خارجی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط میان بخش صنعت و نیروهای مسلح ، ایران را در مسیر بی نیازی از محصولات دفاعی خارجی خواند و گفت: خدا را شاکریم که تحریم هستیم و بیگانگان به ما چیزی نمی‌دهند.
به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ احمد وحیدی امروز پنجشنبه در پنجمین همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: درخواست از بیگانه نشانه درماندگی است و باید به نقطه‌ای برسیم که به هیچ محصول دفاعی خارجی نیاز نداشته باشیم.
وی راهکار خوداتکایی و مقابله با تحریم‌ها را ارتباط گسترده میان بخش صنعت و نیروهای مسلح دانست و گفت: هر چه این ارتباط عمیق‌تر شود ، استقلال‌مان بیشتر خواهد شد.

 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر توانایی داخلی در تولید محصولات دفاعی از آمادگی بخش صنایع دفاعی برای استفاده بیشتر از نیروهای متخصص نیروی زمینی ارتش خبر داد.

 
وی در بخش دیگری از سخنان خود که به موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاص داشت ، گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات ، امروز عنصر مهمی است که موجب تحولات اساسی در عرصه‌های نظامی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی شده است.

 
وحیدی یکی از تفاوت های جنگ های کنونی با جنگ های گذشته را استفاده از " فناوری اطلاعات و ارتباطات" دانست و افزود: چنین پدیده‌ای با ورود به جنگ‌ها موجب تغییر ساختارها و تاکتیک‌ها شده است.

 
وی جنگ‌های سایبری را مصداقی از به کارگیری این فناوری خواند و افزود:امروز کشورهایی هستند که به صورت رسمی ، ارتش سایبری ایجاد کرده‌اند و این به این معناست که دیگر دفاع و حمله محدود به مرزهای فیزیکی نیست ، بلکه حوزه الکترونیک را نیز در بر می‌گیرد.

 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد : جنگ‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند هدایت عملیات نظامی را در جنگ مختل کند به همین علت مسئله مهم مربوط به جنگ‌افزارها ، مصون داشتن آنها در برابر چنین حملاتی است بر همین اساس ، نرم‌افزار ما باید بومی باشد .
 
وی افزود: جنگ الکترونیک هم بدون فناوری اطلاعات و ارتباطات عملی نیست و حتی در حوزه جنگ روانی هم به این فناوری نیاز است.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با قدردانی از برگزاری همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی زمینی ارتش، چنین همایش هایی را عاملی برای ارتقای دانش فنی برای آمادگی در برابر تهدیدها دانست.
 
در پنجمین همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی زمینی ارتش که صبح امروز پنجشنبه در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد ، از تعدادی تلاش‌گر و پیشکسوت این حوزه قدردانی شد.

هیچ نظری موجود نیست: