ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۹۰ خرداد ۳۰, دوشنبه

رای ما به احمدی نژاد به "راه" بود نه به "شخص"

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه رای به احمدی نژاد به خاطر خودش نبود بلکه به خاطر راهش بود، گفت:‌ ما احمدی‌نژاد را به خاطر شخص خودش انتخاب نکردیم بلکه به خاطر ویژگی‌هایی که داشت از جمله ساده زیستی، استکبار ستیزی و احیای گفتمان امام(ره) مورد حمایت قرار دادیم
به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی شهدای بصیرت و یادواره شهید عبدالحمید دیالمه که صبح امروز دوشنبه در محل مجلس قدیم برگزار شد،  طی سخنانی شهادت را نقطه اوج انسانیت و همان هدف خلقت و آفرینش دانست و افزود: شهدای بصیرت در بین شهدا ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی دارند.
وی به ویژگی‌های شهدای بصیرت در خطبه 150 نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود:‌ شهید دیالمه نیز از این جنس بود به طوری که وقتی تشخیص می‌داد در جایی باید نورافشانی کند هیچ واهمه‌ای نداشت و جوانی بود که وقتی لب به سخن می‌گشود بینش‌ها و نگرش‌ها را با همه سختی‌ها و زخم زبان‌های دوستان تغییر می‌داد.
حسینیان در ادامه به هجمه رسانه‌ها علیه خود اشاره کرد و افزود: در مقطعی روزنامه‌های زنجیره‌ای به خاطر برنامه چراغ اتهاماتی را به من روا داشتند اما از سویی دیگر نیز دوستان خودی برای اعلام برائت از خود مصاحبه‌هایی را انجام می‌دادند که برای من خیلی سخت بود به طوری که من حتی من چندین بار گریه کردم چون انتظار داشتم دوستان شمشیر به دست بگیرند و به میدان بیایند و آن هنگام به یاد مظلومیت شهید دیالمه افتادم.
وی با بیان اینکه شهید دیالمه در مورد بنی صدر و موسوی افشاگری کرد، گفت: ‌افرادی ماند شهید دیالمه در فهم و درک یک گام جلوتر از دوستان خود هستند و شخصیت افراد را به خوبی درک می کنند و می‌دانند که چه کسی در چه شرایطی چه کاری را خواهد کرد.
رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری برای تداوم حرکت احتیاج به بصریت داریم، گفت: باید حوادث روزگار را بشناسیم و برای این کار احتیاج به بصیرت داریم.
وی با بیان اینکه باید به سئوالات کی؟ کجا؟ چه کسی؟ و چه چیزی؟ پاسخ صحیح دهیم تا اهل بصیرت باشیم، گفت: گاهی انسان‌ها شرایط را درک می‌کنند اما در جای خود اقدام نمی‌کنند. به طور مثال همه شهدای کربلا این خصوصیت را داشتند و در جای مناسب همراه امامشان حرکت کردند اما توابین که چند سال بعد قیام کردند آنچنان در تاریخ تاثیرگذار نبودند چرا که در شرایطی که امام حسین(ع) به آنها احتیاج داشت همراه ایشان نبودند و عمل به هنگامی را انجام ندادند.
حسینیان با تاکید بر اینکه باید ببینیم چه کسی چه هنگامی شعاری را سر می‌دهد، گفت: نباید به دنبال هر شعار ولو حق راه بیافتیم حتی اگر کلمه طیبه لا اله الا الله از دهان شیاطین بیرون بیاید نباید آن را قبول کنیم.
وی در ادامه به تحولات منطقه اشاره کرد و افزود: امروز در منطقه و جهان اسلام تحولات عظیمی که بی‌شک متاثر از انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی بوده است در جریان است به طوری که در اکثر کشورهای منطقه و حتی جرقه‌هایی از بیداری اسلامی را در عربستان مشاهده می‌کنیم.
رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به این که امام راحل چنین تحولاتی را پیش‌بینی می‌کردند، گفت: حضرت امام(ره) در آن مقطع فرمودند انقلاب اسلامی صادر شده و اثرات آن را ابتدا در شرق عالم و سپس در غرب عالم خواهید دید.
وی اضافه کرد: جهانخواران منزوی خواهند شد و در کنار انزوا آرام نخواهند نشست بلکه به دنبال انتقام شکست خود از انقلاب اسلامی هستند.
حسینیان ادامه داد: در حقیقت نظام سلطه دو کار را انجام می‌دهد یکی حاکمیت بر انقلاب‌های دینی و مصادره آن برای ناکارآمد جلوه دادن انقلاب ایران در اذهان عمومی و دیگر اینکه با شعار حقوق بشر برای تخریب چهره نظام و همچنین با تشدید تحریم‌ها و اتخاذ راههای دیگر به مصاف با انقلاب اسلامی خواهند آمد که ما باید آماده باشیم.
وی در ادامه به فتنه 88 اشاره کرد و افزود: در فتنه 88 خیلی از بزرگان ما مردود شدند و منافع شخصی خود را مقدم بر نظام دانستند و رهبری را در سخت‌ترین شرایط تنها گذاشتند.
رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس خاطرنشان کرد: اما امروز که می خواهیم نفس راحتی بکشیم و بگوییم که جریان فتنه شکست خورده احمدی‌نژاد با حرکت نسنجیده خود یک یاس و حیرت را برای نیروهای در خط رهبری ایجاد کرد.
وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر ما در حوادث پیچیده، تلخ، ناگوار و کمرشکنی قرار گرفته‌ایم که بصیرت تنها راه نجات‌مان است و انشاء الله این گردنه سخت را هم طی خواهیم کرد که با پیروزی اسلام و نیروهای مومن ختم خواهد شد.
حسینیان با تاکید بر اینکه در این شرایط حساس باید چشم خود را به دهان رهبری بدوزیم و نه کوتاهتر، نه بلند، نه عقب‌تر و نه جلوتر از رهبری حرکت کنیم، گفت: در زمان فتنه 88 خیلی‌ها در مقابل فریاد رهبری سکوت کرده بودند اما امروز فریادهایی از گوشه و کنار بلند کردند و می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. حتی کسانی که برخورد دوگانه با فتنه 88 داشتند و منتظر بودند که کدام طرف پیروز می‌شود و به آن طرف بپیوندند هم اکنون که دیدند جریان فتنه بیش از آنچه که فکر می‌کردند بی ریشه است فوراً به این طرف آمدند و انقلابیون دو آتشه شدند.
رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه جریان بالنده حزب‌الله وابسته به فرد نیست، گفت: اگر صدها نفر مثل احمدی‌نژاد هم بیاید و برود این جریان بالنده به حرکت خود ادامه می‌دهد و باید ادامه دهد و هرگز هیچکس از مومنین یاسی نباید به دل خود راه دهد زیرا این جریان حزب‌الله پوینده و آماده آمدن حضرت مهدی(عج) و برپایه حکومت ایشان است بنابراین با آمدن و رفتن افراد مختلف به این جریان آسیبی نخواهد رسید.
وی ادامه داد: در حال حاضر خیلی از افراد نگرانند و می‌گویند دیدید شما که از احمدی‌نژاد حمایت می‌کردید چه شد؟ اما ما نسبت به آنچه که در گذشته انجام داده‌ایم شرمنده نیستیم و آن زمان درست حمایت کردیم و با استنباط اینکه نظر رهبری این است چنین کاری را کردیم و بر حمایت خود در گذشته از احمدی‌نژاد اصرار می‌ورزیم.
حسینیان اضافه کرد: امروز هم اگر مخیر به انتخاب بین موسوی و احمدی‌نژاد شویم واضح است که دوباره احمدی‌نژاد را انتخاب می‌کنیم زیرا فرق می‌کند بین بچه تخسی که گاهی در برابر پدر عصیان می‌کند و بچه‌ای که پدر خود را صرفاً شوهرننه می‌پندارد.
وی با انتقاد شدید از عملکرد احمدی‌نژاد گفت: رهبری در دولت های نهم و دهم بیشترین حمایت را از رئیس جمهور و دولت کرد اما این رفتار احمدی‌نژاد خلاف لوطی گری بود.
رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه واقعاً عجیب است که انسان همه چیز خود را فدای یک جریان انحرافی کند که خیرخواه او هم نباشد، گفت: صحبت‌هایی از مشایی که در مراسم رونمایی از منشور کوروش منتشر شد کاملاً نشان داد که تفکر این فرد انحرافی است و از تفکر امام و اسلام نشات نگرفته است بلکه از همان جریان فکری سروش این زمان نشات گرفته است.
وی با بیان اینکه اگر انسان همه هستی و آبروی خود را فدای چنین جریانی کند کار معقولی نکرده است، گفت:‌ متاسفانه این جریان وجود دارد و ظاهراٌ همچنان ادامه هم خواهد داشت.
حسینیان در ادامه در بیان وظیفه امت حزب‌الله در این شرایط گفت: امت حزب‌الله در این شرایط هم باید تلاش کند که جلوی نفوذ و سرایت این تفکر انحرافی را در نهادهای حکومتی بگیرد و در عین حال هم باید در چنین موقعیت همان طور که رهبری سیاست‌شان بر این قرار گرفته، هیمنه دولت اسلامی را حفظ کند البته امر بسیار مشکل و مسئولیت خطیری است که احتیاج به مطالعه زیادی دارد تا خدایی نکرده امت حزب‌الله روحیه خود را از دست ندهند.
وی اضافه کرد: در این راستا بزرگان قوم نشسته‌اند و برای حفظ تفکر امت حزب‌الله می اندیشند.
رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه احمدی نژاد به خاطر خودش نبود بلکه به خاطر راهش بود که مورد حمایت امت حزب‌الله قرار گرفت، گفت:‌ ما احمدی‌نژاد را به خاطر شخص خودش انتخاب نکردیم بلکه به خاطر ویژگی‌هایی که داشت از جمله ساده زیستی، استکبار ستیزی و احیای گفتمان امام(ره) مورد حمایت قرار دادیم ضمن اینکه گفتمان و اندیشه ضداستکباری امام(ره) زنده تر از گذشته است و اگر در این تفکر انسان‌ها صد بار مورد آزمون قرار گیرند و شکست بخورند این راه همچنان ادامه خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: