ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۹۰ خرداد ۲۶, پنجشنبه

حركت براي ساخت ماهواره‌برهاي بزرگ و ماهواره‌هاي سنگين در ايران آغاز شده است


به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به پرتاب موفقيت‌آميز جديدترين ماهواره ايراني به نام "رصد " اظهار داشت: با عنايت الهي و تحت توجهات حضرت ولي عصر و معصومين (ع) توانستيم ماهواره رصد را با ماهواره‌بر سفير رصد در مدار قرار دهيم كه اين يك خبر مسرت‌بخش براي كساني است كه به عظمت و بزرگي ايران مي‌انديشند.

وحيدي با بيان اينكه ماهواره‌بر سفير توانست ماهواره رصد را در ارتفاع بالاي 260 كيلومتر در مدار به صحت تزريق كند، اظهار داشت: اين عمليات پس از انجام مراحل مختلف يعني جدايش مرحله اول، جدايش مرحله دوم، كليه مراحل ديگر را به خوبي پشت سر بگذارد.

وي در ادامه به كوچكي وزن ماهواره رصد اشاره كرد و افزود: اين ماهواره عليرغم كوچكي، تمام خصوصيات يك ماهواره بزرگ را داشته و از قابليت تصويربرداري نيز برخوردار است.

وزير دفاع خاطرنشان كرد: فرستنده و گيرنده‌هاي لازم در برد اين ماهواره پيش‌بيني شده، داراي رنجينگ فرستنده و كنترل دما بوده و قابليت كنترل موقعيت خود در موقعيت اكتيو و پسيو را دارند.

وحيدي ادامه داد: يعني ماهواره رصد مي‌تواند هم با گراديان‌بوم جاذبه به شكل پسيو خود را كنترل كند و هم با چرخشگر مغناطيسي مي‌تواند موقعيت خود را تثبيت كند.

وي با اشاره به وجود پانل خورشيدي در اين ماهواره گفت: اين پانل به ماهواره رصد اين ويژگي را داده تا بتواند توان خود را از خورشيد بگيرد.

وزير دفاع اظهار داشت: اينها همه مشخصاتي است كه در يك ماهواره‌بر كوچك پيش‌بيني شده و مي‌تواند بسيار مهم باشد.

وحيدي با اشاره به اين دستاورد بزرگ افزود: ما توانستيم براي تثبيت و توسعه توان فضايي ايران گام بلندي برداريم كه اين پيروزي را خدمت رهبر معظم انقلاب، ملت ايران و شهداي انقلاب اسلامي تبريك مي‌گوييم.

وي اين موقعيت را برپايه يك هماهنگي و مديريت بسيار خوب در سطح كشور دانست و تصريح كرد: سازمان هوافضاي وزارت دفاع در كنار دانشگاه مالك اشتر اين وزارتخانه كه ماهواره را ساخت و با حمايت‌هاي همه جانبه سازمان فضايي كشور كه متولي مسائل فضايي كشور است، توانست به اين موفقيت بزرگ دست پيدا كند.

وزير دفاع تصريح كرد: در پرتو اين مديريت يكپارچه،‌ تدابير رهبري عزيز انقلاب و حمايت‌هاي بي‌دريغ رئيس‌جمهور توانستيم به اين موفقيت‌ها دست پيدا كنيم كه البته اين اقدام در تثبيت موقعيت ايران در خصوص ماهواره‌بر بسيار مهم بود و ما از اين به بعد گام‌هاي مهم ديگري را براي ساخت ماهواره‌برهاي بزرگتر و ماهواره‌هاي سنگين‌تر برخواهيم داشت.

وحيدي در پايان با اشاره به همزماني اين دستاورد بزرگ با سالروز ميلاد اميرالمومنين علي(ع) گفت: اين عمليات با رمز "يا علي ابن ابيطالب(ع) و شعار الله‌اكبر " صورت گرفت و اميدواريم هميشه عنايات و توجهات حضرت علي(ع) و ائمه معصومين شامل حال ملت ايران باشد.

هیچ نظری موجود نیست: