ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۸۹ شهریور ۳, چهارشنبه

تاكيد مجدد آيت الله العظمي مکارم شيرازي براي كمك به سيل‌زدگان پاکستان

آيت الله العظمي مکارم شيرازي بيان کرد: از تمام کساني که سخن من به آنان مي‌رسد مي‌خواهم به مسلمانان پاکستان کمک کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين مرجع تقليد در سلسله درس‌هاي تفسير قرآن در شبستان امام خميني (ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اينکه با 50 ميليون توماني که ايران به پاکستاني‌ها کمک کرده 10 هزار چادر براي اسکان سيل زدگان تهيه شده است، گفت: ايران تصميم گرفته است که تمام 2 ميليون بي خانمان پاکستاني را اسکان دهد و در اين راه از مردم هم کمک مي‌گيرند و من از تمام کساني که سخنان من به آنان مي‌رسد مي‌خواهم به مسلمانان پاکستان کمک کنند.
وي در ادامه انحصارطلبي، بخل و دنياپرستي را سه صفت رذيله برا ي انسان عنوان و بيان كرد: در حال حاضر دنياي غرب گرفتار اسراف شده است و ريخت و پاش هاي فراواني وجود دارد و اين در حالي است کودکان آفريقايي در فقر و گرسنگي به سر مي‌برند و هر روز تعداد زيادي از کودکان بر اثر اين فقر و گرسنگي مي‌ميرند.
مکارم شيرازي با تاکيد بر اين‌که انسان بايد اشتباهات خود را به گردن بگيرد و درصدد جبران باشد، بيان كرد: معمولا هنگامي که در يک خانه يا جامعه‌اي اشتباه يا گناهي از کسي سر بزند همه درصدد اين هستند که آن اشتباه را برگردن يکديگر بيندازند و مثلا دولت گردن مجلس و مجلس گردن قوه قضائيه و قوه قضائيه هم گردن نيروي انتظامي مي‌اندازد.
اين استاد درس خارج فقه حوزه با اشاره به مبحث قسم بيان كرد: قسم براي انجام کارهاي مباح مستحب و براي انجام کارهاي واجب صحيح است است و مشکلي ندارد.
وي با بيان اين‌که قسم براي انجام کارهاي زشت و گناه باطل است، به ذکر مثالي در اين زمينه پرداخت و گفت: به عنوان مثال قسم براي نديدن برادر باطل است.
اين مرجع تقليد کمک به ديگران را مورد تاکيد قرار داد و بيان کرد: آنچه که خداوند در اختيار انسان قرار مي‌دهد اگر بيشتر از نيازش باشد مال ديگران هم هست و بايد در اختيار ديگران نيز قرارگيرد.
وي ادامه داد: اگر يک مقام و نفوذي نيز در اختيار انساني قرار مي‌گيرد تنها مال وي نبوده و ديگران نيز بايد ازآن بهره مند شوند و بايد اين مقام را صرف خدمت رساني به مردم کند.

هیچ نظری موجود نیست: