ا

الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلا

۱۳۸۸ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

دست متجاوز در هر نقطه از دنيا را پيش از هر اقدامي از بازو قطع مي‌كنيم


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس‌، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور صبح امروز در مراسم رژه نيروهاي مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس كه در مرقد مطهر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) برگزار شد، با تبريك هفته دفاع مقدس به ملت بزرگ و تمدن‌ساز ايران و نيروهاي مسلح، ياد و خاطره امام راحل و شهداي انقلاب و دفاع مقدس را گرامي داشت و گفت: بدون ترديد دفاع مقدس گرچه همراه با تلخي‌ها و مرارت‌ها و از دست دادن بهترين فرزندان ملت بود، اما يك تجديد حيات افتخارآفرين براي ملت ما و گشايش راه جديدي به سوي نجات و روشنايي در برابر بشريت بود.
وي افزود: دفاع مقدس ملت ايران تجلي سنت‌هاي الهي و ارزش‌هاي والاي انساني و جلوه‌اي از حضور يكپارچه ملتي مومن و موحد بود كه براي دفاع از هستي و سرزمين و فرهنگ خود به پا خاست.
احمدي‌نژاد دفاع مقدس را بازيابي هويتي ايماني و آرماني ملت ايران دانست و ادامه داد: در دفاع مقدس فشارهاي سنگين جبهه استكبار و مقاومت جانانه ملت ايران تبديل به بستري شد تا هويت حقيقي اين ملت كه سرشار از شجاعت، وفاداري، ايثارگري و عشق به آرمان‌هاي الهي است، احيا شود و در خدمت كمال و پيشرفت ايران قرار گيرد.
وي دفاع مقدس را تحقق وعده الهي ناميد و اظهار داشت: ملت ما در دفاع مقدس نشان داد كه اگر براي خدا و در راه خدا قيام كنيم و بايستيم، نزول ياري خدا حتمي است و اين درس بزرگي براي بشريت امروز و ملت‌هاي مظلوم و دردمند است.
رئيس‌جمهور دفاع مقدس را مصداقي از تجلي عزت يك ملت مومن دانست و افزود: چشيدن طعم عزت آنچنان ارزشمند است كه آزادگان جهان حاضرند جان و مال و هستي خود را فداي آن كنند و در همين راستا دفاع مقدس ما تبديل به نمادي از ذلت شيطانيان، خودپرستان و دنياپرستان شد. يعني كساني كه با ظلم و تجاوز و تعدي به حقوق ديگران مي‌خواهند جيب‌هاي گشاد خود را پر كنند.
وي با بيان اينكه دفاع مقدس نمادي از مظلوميت ملت ايران بود، گفت: فاسدترين عنصر سياسي منطقه يعني صدام كه سرشار از جنايت بود با تشويق و تجهيز چند دولت و قدرت بزرگ و به اميد سد كردن راه انقلاب اسلامي به سرزمين مقدس ما حمله كرد و زشت‌ترين شيوه‌ها عليه ملت ما به كار گرفته شد. اما بوق‌هاي استكبار ملت ما را متجاوز و ضد حقوق بشر معرفي مي‌كردند و براي جنايات صدام هورا مي‌كشيدند؛ و همان كساني كه روزي صدام را تجهيز و عليه ما به تهاجم وادار كردند و تلاش مي‌كردند خاك ما به اشغال صدام درآيد روزي براي منافع خود و به ظاهر براي دفع شر صدام به عراق حمله كردند و جناياتي مرتكب شدند كه روي صدام را سفيد كرد.
احمدي‌نژاد دفاع مقدس را نماد مظلوميت يك ملت پاك و آزاده دانست كه پرده از چهره كريه استكبار جهاني دريد و گفت: در دفاع مقدس ما پرده از چهره كساني كنار زده شد كه با يك دست جنايت كرده و با دست ديگر شعار آزادي، دموكراسي و حقوق بشر مي‌دهند.
رئيس‌جمهور دفاع مقدس را نماد ايثار ملتي كه با دست خالي در برابر همه سلاح‌ها ايستاد و غلبه ايمان بر سلاح و دل‌هاي كينه‌ورز شيطاني و نمادي از كينه‌ورزي بي‌پايان مستكبران عليه ملت‌ها دانست و گفت: اگرچه خود اين حمله تلخ بود اما ميوه‌هاي دفاع مقدس شيرين بود چرا كه مجاهدت فرزندان اين ملت در آن ايران و انديشه آرماني آن را بيمه كرد و صف‌بندي جديدي از سياست و فرهنگ را در جهان شكل داد.
وي با اشاره به رويارويي صف موحدان در برابر صف شيطان‌پرستان و آدم‌كشان حرفه‌اي افزود: دفاع مقدس ايران را بيمه كرد و هيچ قدرتي جرات نخواهد كرد كه انديشه تجاوز به سرزمين نور يعني ايران عزيز و منافع اين ملت را در سر بپروراند.
وي ادامه داد: به فضل الهي و با پيگيري فرهنگ ايثار و شهادت كه در دفاع مقدس نهادينه شد،‌امروز ملت ايران زنده‌تر و آرماني‌تر در وسط ميدان‌هاي اصلي انقلاب ايستاده و جوانه‌هاي نيروهاي مسلحي شكوفا شد كه با عشق به آرمان‌هاي الهي انقلاب و دلبسته به ملت و در خط ولايت در حال حركت هستند.
رئيس شورايعالي امنيت ملي ارتش، سپاه، نيروي انتظامي و بسيج را نيروهاي برخاسته از دل انقلاب، شجاع، ايثارگر و هجمه‌كننده به سياهي‌ها دانست و تصريح كرد: نيروهاي مسلح پشتيبان ملت و انقلاب هستند و ملت نيز با همه وجود دلبسته و پشتيبان نيروهاي مسلح است چرا كه ملت ايران براي بشريت پيام و راه حل انساني دارد و خواهان امنيت پايدار و صلح و برادري و همزيستي انساني براي همه ملت‌ها است.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه راهبرد اصلي و توان نظامي نيروهاي مسلح ما دفاعي و بازدارنده است، اظهار داشت: ملت ايران هيچ گاه چشمداشتي به سرزمين و حقوق ديگران نداشته است اما امروز هم ملت ايران مانند دوران دفاع مقدس در دفاع از حقوق و سرزمين خود مقتدر است و با تكيه بر اقتدار ذاتي نيروهاي مسلح خود در برابر همه دشمنان مي‌ايستد.
وي افزود: امروز هيچ قدرتي در دنيا جرات انديشيدن به تعدي عليه ملت ايران را ندارد اما يك بار ديگر تاكيد مي‌كنم كه هر دستي در هر نقطه‌اي از دنيا بخواهد عليه ملت ايران ماشه‌اي را بچكاند، قبل از اين اقدام توسط نيروهاي مسلح مقتدرانه از بازو قطع خواهد شد.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه ملت ايران از همه ارزش‌ها، آرمان‌ها و حقوق و سرزمين خود دفاع مي‌كند، تصريح كرد: ما اهل منطق و گفتگو و دوستي مبتني بر عدالت هستيم و به آنها نيز توصيه مي‌كنيم روش، ‌انديشه و جهت‌گيري خود را به نفع ارزش‌ها متحول كنند.
احمدي‌نژاد گفت: امروز قابل قبول نيست كساني از هزاران كيلومتر دورتر به منطقه ما لشكركشي كنند و دست به اشغال، كشتار،‌تهديد و ناامني بزنند و بخواهند بين ملت‌ها اختلاف بياندازند؛ آنها سالانه چندين ميليارد دلار در منطقه ما سلاح مي‌فروشند و قابل قبول نيست كه همزمان بخواهند شعار برپايي امنيت داده و ديگران را متهم به ايجاد ناامني كنند.
وي افزود: آنها بايد رفتار خود را عوض كنند و بدانند كه ملت‌هاي منطقه مي‌توانند امنيت خود را برپا كنند پس بايد دست از توهين به استقلال و شخصيت ملت‌هاي منطقه بردارند.
رئيس‌جمهوري اسلامي ايران خطاب به اشغالگران و دولت‌هاي مستكبر گفت: توصيه مي‌كنيم به سرزمين خود برگرديد و اعتبارات سنگين نظامي را صرف رفع مشكل مردم خود بكنيد چرا كه منطقه ما براي درازمدت حضور بيگانگان را تحمل نمي‌كند و بيگانگان نمي‌توانند در كشورهاي منطقه پايگاه ثابت در اختيار بگيرند و اين را شما در عراق و افغانستان ديديد.
وي اين ويژگي را از ويژگي‌هاي منطقه اسلامي و منطقه خاورميانه دانست و خطاب به مستكبران ادامه داد: از روزي كه شما آمديد امنيت را بر هم زده و هر روز عده زيادي كشته و آواره مي‌شوند و حتي ادعاي مبارزه با مواد مخدر داشتيد اما تحت سلطه شما توليد و توزيع مواد مخدر چند برابر شد؛ روش شما اشتباه، ضدانساني و توهين به ملت‌هاي منطقه است و بايد روش خود را اصلاح كنيد.
احمدي‌نژاد با تشكر از نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: رمز پيروزي ما آمادگي، توكل به خدا، ابتكار عمل، چالاكي و شجاعت است و قطعا ملت و نيروهاي مسلحي كه تحت فرامين رهبري عزيز و هوشمند براي دفاع از آرمان‌ها قيام كرده، همواره پيروز و سرافراز خواهند بود.

هیچ نظری موجود نیست: